Aviseringar
Rensa alla

Näsblod


Ämnesstartare

Åh uhuhuhuhuhu hatar det.
Blöder du näsblod ofta? Man kan få såret "stängt" hos vårdis, om det är ett sår. Men då måste man ju tajma besöket med precis när man blöder.
Och ja, ska ta blodprov för att kolla om det beror på någonting annat.

Image


   
Citera
Ämnesstartare

nä, har inte gjort det på länge. men hade en period när jag var typ 15-16 kanske som jag blödde jätteofta, och då ganska mycket varje gång. vet inte vad det berodde på för det kollade jag inte upp. men det gick ju över!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det händer, men inte väldigt ofta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har faktiskt aldrig blödit(lr blött?) näsblod, men vill pga ser coolt ut[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara å skölja med kallt vatten å stoppa upp lite toapapper så slutar det ju[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan bero på stress läste jag någonstans, men verkar konstigt tycker jag. Men man kan ju få alla möjliga psykosomatiska tillstånd av stress så det kanske är sant. Överjävligt dock.
Började grina för ett tag sedan, eller inte grina, men pratade om jobbig grej och så kom det två tre tårar och så plötsligt började jag blöda igen. Vill byta sinne med någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Bara å skölja med kallt vatten å stoppa upp lite toapapper så slutar det ju[rolleyes]

Man ska ju hålla ihop näsborrarna på och hålla huvudet bakåt? Verkar gå långsammare om man irriterar det genom att trycka upp någonting. Fast kallt vatten kanske är bra. Vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara att sticka in en lödkolv så är problemet löst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Man ska ju hålla ihop näsborrarna på och hålla huvudet bakåt?

För att undvika att bloda ned allting tills man hunnit in på toan ja!

isola:

Verkar gå långsammare om man irriterar det genom att trycka upp någonting.

Du tycker det är en dålig ide att lägga tryckförband på sår också?[crazy] Pappret stoppar blödningen och eftersom det inte är några stora sår vi talar om har det koagulerat efter bara nån minut och man kan sedan gå vidare med livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blödde aldrig näsblod till för något år sedan då jag fick en smäll där, nu händer det då och då. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Man ska ju hålla ihop näsborrarna på och hålla huvudet bakåt?

Inte näsborrarna, näsroten, precis nedanför knölen mellan ögonen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Inte näsborrarna, näsroten, precis nedanför knölen mellan ögonen.

Håller ihop allt pga vill inte att det ska rinna ned i munnen.

Panda:

Du tycker det är en dålig ide att lägga tryckförband på sår också?[crazy] P

Det är verkligen inte samma sak. Att inte hålla för eller böja huvudet bakåt är ju bara dumt eftersom man annars låter det blöda. [crazy]

Panda:

ör att undvika att bloda ned allting tills man hunnit in på toan ja!

och sen står du där och blöder över tvättstället tills det slutat? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

och sen står du där och blöder över tvättstället tills det slutat?

[zzz]Du stoppar papper i näsan och sen kan du gå och gör vad du vill. Ta ut pappret efter någon minut och det har slutat att blöda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte hur det känns, har aldrig hänt mig [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Håller ihop allt pga vill inte att det ska rinna ned i munnen.

Lutar du huvudet bakåt och täpper till där rinner det inte, det slutar också blöda efter ett par minuter.


   
SvaraCitera