Aviseringar
Rensa alla

Näsblod


Ämnesstartare

På senaste tiden har jag börjat blöda näsblod ofta. Jag är lite förskyld just nu så det kanske är därför. Om jag ska vara ärlig så började det först i mina mardrömmar i sömnen sen kom det på dagarna och pga att jag lider av en ätstörning och spyr så började det forsa blod ur näsan precis när jag spydde. Det slutade inte heller och det kom upp blodklumpar ur munnen. Någon som vet berättade vad det är som händer med mig?!


   
Citera

Blöder också näsblodofta. Men det beror ju inte på att jag petar i näsan eller så. Men även inte ätstörningar..


   
SvaraCitera

Du kan blöda näsblod pga att du ej får i dig tillräckligt med vitaminer eftersom du har ätstörningar.
Får du någon hjälp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det är ingen som vet om detta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uppdatering: jag spydde igen...och precis som förut började jag blöda näsblod igen! Det är inte lite heller och i klumpar!?, här kmr bild: (ops för känsliga tittare) Snapchat-836426606.jpg


   
SvaraCitera

Om man spyr mkt är det lätt att blodkärl spricker osv (i exempelvis ögon) så antar att det är lite samma grej? Och ah jo det är nog ej blodklumpar kanske utan snarare diverse slem, särskilt iom förkylning. Att du får det i munnen är ju för att det är så vägarna ser ut osv.

Det är alltså gissningsvis ej ngt stort problem i sig utan just som du säger har det antagligen med förkylning + ätstörningsbeteenden det handlar om. Med det sagt är det kanske ätstörningen som är grunden till problemet och också det du behöver hjälp med. Får du det?


   
SvaraCitera

Köp kalk tabletter / brustabletter om du kan dricka lättare. Hade det innan men kalk brustabletten hjälpte


   
SvaraCitera