Aviseringar
Rensa alla

Näsoperation i Syrien


Ämnesstartare

Nu är det så att jag har bestämt mig för att operera näsan i Syrien (Damaskus) på sommarn. Jag har funderat länge och vill inte höra kommentarer om att det är moraliskt fel eller så. De mitt val.. så min fråga till er är, vet ni någon/några bra läkare där som har bra rykten och är speciellt bra på att fixa näsor? Är det nån av er som opererat sig där, i sånna fall vart och blev ni nöjda? Tack på förhand!


   
Citera
Ämnesetiketter

Varför just i Syrien?


   
SvaraCitera

Vet inte.
Får du samma ersättning som i Sverige om något går fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Varför just i Syrien?

Både för att jag själv kommer därifrån, kan språket och sånt, och för att jag har hört att de är väldigt duktiga där eftersom de flesta utbildat sig i Frankrike och har många patienter.


   
SvaraCitera

jag kan operera, det är ju bara att karva lite med kniven och så en snygg sutur sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lazertits:

Får du samma ersättning om något går fel?

Nej, inte som här i Sverige, men blir jag inte nöjd med resultatet och vill fixa de som ja tkr är fel så betalar jag endast 500 kr för att göra om den.


   
SvaraCitera

lazertits:

Får du samma ersättning som i Sverige om något går fel?

man får ingen ersättning i Sverige om något går fel
det görs på egen risk

men kirurger brukar göra en omoperation för narkoskostnaden.


   
SvaraCitera

wonderwoman95:

Nej, inte som här i Sverige, men blir jag inte nöjd med resultatet och vill fixa de som ja tkr är fel så betalar jag endast 500 kr för att göra om den.

Gott. Lycka till då.
Fast synd på näsan.

Artie:

man får ingen ersättning i Sverige om något går fel
det görs på egen risk

Aha. Om ansiktet typ smälter eller så och man behöver extra sjukvård, måste man betala den själv då också?


   
SvaraCitera

Skulle rekommendera att göra det i Sverige ändå. Lättare att hantera om något går fel samt enklare att hålla kontakt med läkaren efter operationen om du nu skulle vilja fråga något.[confused]


   
SvaraCitera

Är inte bekant med syrien


   
SvaraCitera

lazertits:

Om ansiktet typ smälter eller så och man behöver extra sjukvård, måste man betala den själv då också?

om man får medicinska komplikationer man behöver behandla hos vanlig sjukvård så är ju det "gratis" i vilket fall i Sverige. Jag vet inte riktigt hur det går till om HSAN bedömer att kirurgen gjort fel, om man anmäler och han blir fälld kan man kanske i slutändan fixa någon slags kompensation.
Men det är mycket ovanligt, då måste kirurgen ha klantat till sig ordentligt, och en operation kan ju gå fel fast kirurgen gjort allt rätt. Då får man inte någon ersättning iaf.


   
SvaraCitera

en spännande video

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

det fanns en annan där dom gjorde en nästipp toppig som var cool men jag hittar den inte


   
SvaraCitera

ja alltså risken är ju alltid att man får multiresistenta bakterier som frodas mer i andra länder än sverige.


   
SvaraCitera

En av mina bästa vänner gjorde sin operation i Damaskus för cirka ett halvår sen och hon är sjukt nöjd. Doktorn vet jag faktiskt inte vad han hette, (hon är för tillfälligt i Egypten och semestrar), kan fråga henne när hon kommer hem. Men resultatet blev otroligt lyckad, och hennes näsa ser naturlig ut. Jag kan försöka nå henne på Facebook och meddela dig vad doktorn heter, han har väldigt bra rykten!

Återkommer med namn om jag lyckas få tag på det!


   
SvaraCitera

Moraliskt fel? nej. Korkat? ja eventuellt.
tycker dock att det är ganska korkat att operera en näsa det inte är något fel på, oavsett var man gör det.

har man dålig självkänsla/självförtroende är det billigare och mer hållbart att försöka göra något åt det än det fysiska.


   
SvaraCitera