Aviseringar
Rensa alla

Näspiercingen ramlade ur inatt.. växt igen!?


Ämnesstartare

tog piercingen i november förra året. varit små problem med den fram och tillbaka så lite svårläkt har den varit, så alltså inte helt läkt fortfarande, den ramlade ur inatt, försökte sätta i ett smycke, går inte. Igenväxt? Hur lång tid tar det flr den att växa igen? Har hört ½-1 timme...


   
Citera
Ämnesstartare

Hade inte haft örhängen på kanske åtta år. Tryckte igenom smycket och det gick hur bra som helst.
Lite trögt bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antar de var läkta då iaf, 8 år låter sjukt dock 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Örsnibben och näsvingen är inte jämförbart, då det finns mer brosk i näsvingen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja precis.. känns som örsnibben är mer töjbar eller så, medans nosen, fy vad ont det kan göra och hålla på och trycka där.. men antar det växer igen rätt fort då det inte var fullständigt läkt innan ens.
men men.
försökte trycka genom en rak piercing vilket inte ens gick. så fort jag i princip nuddade hålet började det bara blöda, totalstopp. så antar den ramlat ur i mitten av natten eller liknande. så jag ger upp.

när går det att göra nytt hål, borde gå nästan direkt efter?

.. men då ska jag ta ring istället..! 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men man kan väl inte ta om det direkt efter i princip?


   
SvaraCitera

Det är sån himla skillnad på område och område. Om jag tar ur mitt ögonbryn.. 20minuter och jag får spräcka hinnor när jag sätter tillbaka smycket!
Du får testa trycka lite/ ta nytt hål.


   
SvaraCitera

Pressa inte i smycket med våld om det nu läkt igen. Vänta någon månad eller så att hålet läkt helt, sen får du helt enkelt gå och ta ett nytt. Ta hand om det den här gången så att det läker ordentligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moribund:

Pressa inte i smycket med våld om det nu läkt igen. Vänta någon månad eller så att hålet läkt helt, sen får du helt enkelt gå och ta ett nytt. Ta hand om det den här gången så att det läker ordentligt.

Det man gjorde förra gången den läkte igen halvt i princip, dunkade i hela nosen :p
Innuti näsan har jag med som en, finne liksom. den har dock gått ner lite nu, antagligen inte irriterad längre för det inte är något i. Inte undra på det gjort ont och sätta i och ta ut smycken.
Hade en rak .. vad ska man kalla det, ett smycke med rak "stav" , den gick inte ens igenom hela vägen, för knutan/finnliknande saken inne i näsan var där.
Har hela tiden haft krok, men den har ju bara ramlat ut. Och då jag sovit har den väl fastnat i kudden eller något och trillat ut.... Nästa gång ska jag ha RING i då jag sover OCH tagit nytt hål... !

Jag tvättade snällt med tvål o vatten bara, har inte haft nåt annat o rengöra med, koksaltslösning ibland med, och det tyckte den om =)
..Desivon ett tag med men kom på att, det INTE var bra [bigsmile]

Men jaja. De jag tog piercingen hos var duktiga osv, MEN . Hon som tog, hon sa ingenting om hur jag skulle sköta den eller något, fick inte papper eller nåt sånt om det. Inte nånting, bara betala o gå liksom. Det tyckte jag var Jävligt dåligt. För alla vet ju inte exakt hur man ska göra o vad man får o inte får göra? Alla är inte experter, alla måste ju börja nånstans och också vara nybörjare..! Vi frågade om lite info men hon sa bara; tvätta den morgon och kväll.
Jaha...!?
Är det er eller GOOGLE jag ska få informationen av? [tired]
Så lite skyller jag faktiskt på dem som gjorde det. Det var Black Magic i Karlshamn..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Området just näsvingen är ju ett ställe dessutom som gärna blir lite fett pga talgerna osv man har där. Så det borde ju vara ett ställe man verkligen måste ta hand om på speciellt sätt inte bara tvätta o se glad ut som hon menade på som tog det. Så jag menar, de borde ge mer info.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nästa gång du hålar(om du ska), glöm inte att sova med ett plåster över piercingen varje natt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ofta så kort tid. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spaceFlea:

Nästa gång du hålar(om du ska), glöm inte att sova med ett plåster över piercingen varje natt!

Nee det är minsann en bra idé, iaf om man har en krok och ingen ring.. Eller var det nåt annat du tänkte på? Kanske inte skadar hålet lika mycket eller så, irriterar?

JejeX:

Ofta så kort tid. [shake]

Hade den ute ca 2 timmar en annan gång och jag hade som hinna i det redan då, fick ta i för o komma genom, AJ. har ju som en knut inuti näsan som ärret är , o de är , ja, 4 mm kanske. så om jag hade en rak stav så kom den inte igenom det ibland, pga knutan var där. hålet var inga problem men sen kom den där jävla knutan som jag skulle igenom också för att de skulle gå igenom helt. det var den som var problemet, men antar den kom då piercingen var irriterad, och jag dessutom sov utan plåster eller något på den som nån sa här i tråden som skyddade den, jag menar, ligger man på en kudde , finns ju allt möjligt trådar den kan hänga upp sig i kudden eller vad som... äh jag vet inte. sen hade jag inte de rätta rengöringssakerna heller, tvål o vatten hade jag. o desivon var jag trög o körde med ibland med, men visade sig inte var bra. koksalt tog jag ibland med, det däremot funkade skitbra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

Nee det är minsann en bra idé, iaf om man har en krok och ingen ring.. Eller var det nåt annat du tänkte på? Kanske inte skadar hålet lika mycket eller så, irriterar?

Va? Alltså, jag menar att du ska sova med ett plåster på din percing. Inte om det är en ring, min det sätter dem inte i heller. Om du sover med plåstret så faller ju inte smycket ut. Förstår inte riktigt vad du menar nu men..


   
SvaraCitera

DEt är mycket möjligt att den har växt igen... det går att töja men av egna erfarenheter så går det inte att töja just näspiercinghål eftersom det är så litet. tog du det hos en frisör eller en riktig piercare? På vilken salong/pircingstudio?


   
SvaraCitera