Aviseringar
Rensa alla

Nässelutslag


Ämnesstartare

Ngn som har haft det under en lång  period (+/-6 månader)?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Nej men har det ibland då jag är allergisk/känslig mot en del random, okända grejer.  Tycker det låter jobbigt att ha haft det så länge i sträck,  hade kollat upp det om jag var du. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Nej men har det ibland då jag är allergisk/känslig mot en del random, okända grejer.  Tycker det låter jobbigt att ha haft det så länge i sträck,  hade kollat upp det om jag var du. 

Har kollat upp, inget allvarligt enligt dem. Min syn på det hela är att det är stressrelaterat.
Fått desantihistamin (ej receptfritt antihistamin!) men tar det sällan för besvären är inte som förut, får typ bara ett utslag som inte sprider sig. Förut var det över hela kroppen, i ansiktet och i hårbottnen 🙁 

Är du säker på att dina har med allergi att göra? Läkare har sagt att det kan vara så för mig men tror ej på det. Får också för att jag är känslig, typ om ngt skaver mot huden så sätter utslagen igång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

somomjagbryrmig:

Har kollat upp, inget allvarligt enligt dem. Min syn på det hela är att det är stressrelaterat.
Fått desantihistamin (ej receptfritt antihistamin!) men tar det sällan för besvären är inte som förut, får typ bara ett utslag som inte sprider sig. Förut var det över hela kroppen, i ansiktet och i hårbottnen 🙁 

Är du säker på att dina har med allergi att göra? Läkare har sagt att det kan vara så för mig men tror ej på det. Får också för att jag är känslig, typ om ngt skaver mot huden så sätter utslagen igång

Jag får bara lite prickar på knän,  fötter och armbågar. Har aldrig fått på hela kroppen.  
Jag är ganska säker på det, fick prickar bland annat när jag började äta en ny p-pillersort. Då slutade jag äta dem,  prickarna försvann efter ett par dagar och jag kontaktade barnmorskan.  Barnmorskan var helt övertygad om att det inte kunde vara pillrena som gav prickar och sa att jag kunde börja äta dem igen,  så jag gjorde det och då kom prickarna tillbaka.  Vi försökte flera gånger o de kom alltid i samband med att jag började om med den p-pillersorten. Tror att jag är känslig mot något ämne som finns i en del olika saker man får i sig ibland typ,  alternativt om det är flera saler.  Har också funderat på om det är stressrelaterat men efter pillergrejen känns det tveksamt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att du får i hårbotten låter konstigt tycker jag..  Har du kollar så att det inte är psorasis eller annan liknande hudsjukdom? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

omg varför läser jag här, börjar klia i hårbotten nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Att du får i hårbotten låter konstigt tycker jag..  Har du kollar så att det inte är psorasis eller annan liknande hudsjukdom? 

Det brukar börja i hårbotten, vilket även står på nätet, innan det sprider sig vidare. Då är det alltså om man har rejäla utslag som sprider sig över hela kroppen, inte små, kliande prickar.

Fingerprints: Barnmorskan var helt övertygad om att det inte kunde vara pillrena som gav prickar och sa att jag kunde börja äta dem igen,  så jag gjorde det och då kom prickarna tillbaka.  Vi försökte flera gånger o de kom alltid i samband med att jag började om med den p-pillersorten. Tror att jag är känslig mot något ämne som finns i en del olika saker man får i sig ibland typ,  alternativt om det är flera saler.  Har också funderat på om det är stressrelaterat men efter pillergrejen känns det tveksamt.

Jo, då är det nog från pillrena! Tänkte om du syftade på matallaregi eller vanligare allergier som mot pälsdjur, för då är det ju andra symptom som att det sväller i munnen när man äter ngt, eller att ögonen/näsan rinner
men piller är ju annorlunda, så kan vara det

Tomat, jordgubbar, tonfisk och alkohol (bl.a.) brukar förvärra utslagen, så kan helt klart vara ngt ämne i p-pillerna som orsakat nässelutslag

min läppar svällde som fan efter att jag hade druckit. var sjukt. de sprack en gång för att de hade svällt upp så mycket :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag får nässelutslag så försvinner dom efter se sådär 6 minuter, Inte 6 månader Förvånad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
När jag får nässelutslag så försvinner dom efter se sådär 6 minuter, Inte 6 månader Förvånad

im special


   
SvaraCitera