Aviseringar
Rensa alla

Nätmobbning


Ämnesstartare

Jag har bara för mig att jag läst att tjejer utsätts och utsätter varandra för nätmobbning förhållande till killar. Därför försöker jag se om de e så ... och varför. Kanske har det att göra med va man gör på nätet kanske finns de nån skillnad mellan killar o tjejers "nätbruk".

Överlag upplever jag hela samhället som skrytigt att alla ska va så mycket o ha de så bra o va så hurtiga o nyttiga o snygga o bla bla bla. Kanske e de så att tjejer hakat på denna vågen mer än killar o detta genererar i mer nätmobbning gentemot tjejer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Har du inte sett dom små pojkarna från balkan som sitter på bdb & tror att de är jättecoola varje gång de laddar upp en bild på marijuana (tihihiihihiihihiih)

[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

Det där var det dummaste jag hört. Du pratar om en sorts tjejer (ex. fjortisar) som något generellt. Finns nog killar som hör till den kategorin och nätmobbar precis lika mycket.

Då har du då inte hört mycket.
Bygger detta på egna erfarenheter, och det går inte att förneka att tjejer i tonåren ofta är väldigt hatiska gentemot varandra. Beror kanske på avundsjuka och liknande. Vet inte mera än vad jag upplevt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Då har du då inte hört mycket.
Bygger detta på egna erfarenheter, och det går inte att förneka att tjejer i tonåren ofta är väldigt hatiska gentemot varandra. Beror kanske på avundsjuka och liknande. Vet inte mera än vad jag upplevt.

Skaffa dig lite kunskap då. Även om många tjejer är jävligt vidriga i högstadieåldern (din ålder?) så talar ju det knappast för alla tjejer. Om jag tänker på exempelvis de tjejer som gick i ÅK9 samtidigt som jag så var det nog väldigt få som höll på med mobbning över nätet. Rent marginellt alltså.

Så jag tror det är rätt lika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

Skaffa dig lite kunskap då.

Kunskap om vad?

Sara Har Kiwi:

Även om många tjejer är jävligt vidriga i högstadieåldern (din ålder?) så talar ju det knappast för alla tjejer.

Nej, men förhoppningsvis så är det bara i den åldern och inte äldre som nätmobbningen faktiskt existerar.

Sara Har Kiwi:

Om jag tänker på exempelvis de tjejer som gick i ÅK9 samtidigt som jag så var det nog väldigt få som höll på med mobbning över nätet. Rent marginellt alltså.

Nej, men så händer ju otroligt mycket på 4 år också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Kunskap om vad?

...

Tula:

Nej, men förhoppningsvis så är det bara i den åldern och inte äldre som nätmobbningen faktiskt existerar.

Tula:

Nej, men så händer ju otroligt mycket på 4 år också.

Men va? Jag pratar om vad som hände , när jag själv gick i högstadiet. Vilket f.ö. framgick väldigt tydligt, så hur du missat det förstår jag inte...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

...

Bra svar

Sara Har Kiwi:

Men va? Jag pratar om vad som hände då, när jag själv gick i högstadiet. Vilket f.ö. framgick väldigt tydligt, så hur du missat det förstår jag inte...

Jo, men om du hade tänkt till lite så hade du antagligen förstått att jag menade den utvecklingen som skett på nätet.

Förövrigt tycker jag inte du hade så mycket värdefullt att komma med, utan bara försökte få mina åsikter att framstå som dumma, så diskussionen kan lika gärna sluta här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Jo, men om du hade tänkt till lite så hade du antagligen förstått att jag menade den utvecklingen som skett på nätet.

Tycker fortfarande att din första kommentar är jävligt luddig. Den + din andra kommentar = min slutsats.

Tula:

Förövrigt tycker jag inte du hade så mycket värdefullt att komma med, utan bara försökte få mina åsikter att framstå som dumma, så diskussionen kan lika gärna sluta här.

Jag missuppfattade dig? Jag förstår din poäng och jag tror säkert att mobbning över nätet sker mer frekvent nu för tiden, men jag tror som sagt inte på att det skulle vara fler tjejer som står bakom det. Framförallt inte om vi ska se det ur ett perspektiv av utveckling. Då tror jag nog ännu mer på att det är rätt lika idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kajo:

haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mobbar ingen varken via nätet elr i verkligheten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ifall de inte e fjortisar som irreterar andra och mig*


   
SvaraCitera