Aviseringar
Rensa alla

Nagelband


Ämnesstartare

Vad gör man åt nagelband som envisas med att åka upp? De liksom ser ut att ha skalats upp. Ser ut som skidbackar ungefär. Det är inte på alla fingrar, men mest på pekfingrarna. Även smått på tummarna
Är jag ensam eller är det så för fler?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag har jätteproblem med det. De åker upp, jag biter och det blir blodigt. Nu köpte jag en salva för spruckna nagelband men jäveln i kassan har lurat mig [mad] Den är helt värdelös.


   
SvaraCitera

smörj in med fet hudkräm bara 🙂


   
SvaraCitera

Smörj in händerna med olivolja på kvällen, ta på dig sånna där plasthandskar och sen vanliga bomullsvantar över. Sov. [crazy] Har aldrig testat själv men hört att det är bra [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

ta på dig sånna där plasthandskar

Gunvald:

Sov

Mm... gud vad härligt att sova med plasthandskar ><


   
SvaraCitera

sitt i handbad och sen tar du en rundad nagelfil och trycker bak nagelbanden sen klipper du av dom ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Smörj in händerna med olivolja på kvällen, ta på dig sånna där plasthandskar och sen vanliga bomullsvantar över. Sov. Har aldrig testat själv men hört att det är bra

Så det funkar alltså[confused]Måste ju testa alla förslag jag får tills något hjälper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sandrajosephine:

sitt i handbad och sen tar du en rundad nagelfil och trycker bak nagelbanden sen klipper du av dom ^^

Då ska jag inhandla en nagelfil[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Jag har jätteproblem med det. De åker upp, jag biter och det blir blodigt. Nu köpte jag en salva för spruckna nagelband men jäveln i kassan har lurat mig Den är helt värdelös.

Det verkar vara många som lider av samma sak.[sad]


   
SvaraCitera

Lördagsöppet:

Då ska jag inhandla en nagelfil

japp. så gjorde jag för att få bort mina ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sandrajosephine:

japp. så gjorde jag för att få bort mina ^^

Då måste jag testa[y]


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Mm... gud vad härligt att sova med plasthandskar ><

Man känner dom ju inte när man sover [crazy]

Lördagsöppet:

Så det funkar alltså[confused]Måste ju testa alla förslag jag får tills något hjälper.

Tror det hjälper. Och helosan-salva är bra [smile]

Lördagsöppet:

Då måste jag testa[y]

Tycker jag inte att du borde faktiskt [crazy] Dom finns ju där av en anledning. Det är typ som att säga, okej jag tar bort mitt öra [rolleyes] Nja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns en slags tub man lägger på nagelbanden och "gnuggar" in... De blir sååååå fina efter. Gå till närmaste nagelsalong så får du hjälp. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sandrajosephine:

sitt i handbad och sen tar du en rundad nagelfil och trycker bak nagelbanden sen klipper du av dom ^^

Vet att de för så på salonger etc men jag har hört att man kan få infektion då[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Det finns en slags tub man lägger på nagelbanden och "gnuggar" in... De blir sååååå fina efter. Gå till närmaste nagelsalong så får du hjälp. 🙂

Jag har det. Cuick and chick från Lumene. Den som inte fungerade fastän jag gnuggar in den tre gånger om dagen [mad]


   
SvaraCitera