Aviseringar
Rensa alla

nagellack..


Ämnesstartare

ennie:

vet inte hur man gör det. nä.

har du inga andra släktingar som kan hjälpa dig? eller någon på kommunen kanske
hon ska inte ha sådär mycket makt över något som inte är hennes.

ennie:

mm men vissa personer fattar inte det

får hon bara välling och puré? tråkigt. hon ska väl börja på dagis snart? då måste hon ju vänja sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är jobbigt att bo med andra kanske slipper du sen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

har du inga andra släktingar som kan hjälpa dig? eller någon på kommunen kanske
hon ska inte ha sådär mycket makt över något som inte är hennes.

nej. kan inte göra något. kan försöka men tror det skulle vara onödigt, har inte så mkt energi till att göra saker och har svårt att prata om sånt här utan att börja gråta (utom ibland). hon säger att det är jättekrångligt att sälja ett hus och att det tar flera år men jag tror hon hittar på det.

isola:

får hon bara välling och puré? tråkigt. hon ska väl börja på dagis snart? då måste hon ju vänja sig

tråkigt

Schism:

det är jobbigt att bo med andra kanske slipper du sen

tror inte det. kommer nog bo här några år till och sen dö. är lika gammal som en 60 åring i kroppen så ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

hon säger att det är jättekrångligt att sälja ett hus och att det tar flera år men jag tror hon hittar på det.

Beror på om man hittar en köpare eller inte. Det bli rlite krångligare med mäklare, men de kan ju hjälpa till rätt mkt också. Men vill man slippa dem och deras avgifter så kan man ju bara sätta ut en annons med info om huset och sedan låta seriösa intressenter komma och kolla och sedan skriva på bankpapper osv om de vill ha det. Så gjorde pappa och hans förra tant. Gick nog på någon månad alltihop tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

tror inte det. kommer nog bo här några år till och sen dö. är lika gammal som en 60 åring i kroppen så ^^

det är en nice känsla ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Beror på om man hittar en köpare eller inte. Det bli rlite krångligare med mäklare, men de kan ju hjälpa till rätt mkt också. Men vill man slippa dem och deras avgifter så kan man ju bara sätta ut en annons med info om huset och sedan låta seriösa intressenter komma och kolla och sedan skriva på bankpapper osv om de vill ha det. Så gjorde pappa och hans förra tant. Gick nog på någon månad alltihop tror jag.

menade det innan man ska hitta köpare men aha okej tack

isola:

det är en nice känsla ja

????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

menade det innan man ska hitta köpare men aha okej tack

när man städar ur huset och besiktigar det menar du?

ennie:

????

menade tvärtom!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

när man städar ur huset och besiktigar det menar du?

det är inget med att man ska skriva massa papper, skicka in dom, vänta 6 månader, skicka in nåt annat, vänta fler månader? vi har gjort städat huset och besikigat det för längesen...

isola:

menade tvärtom!

aha

usch nu pratar häst åsnan på nerevåningen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

vi har gjort städat huset och besikigat det för längesen...

men då borde det ju gå att sälja nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

men då borde det ju gå att sälja nu

mm men om jag frågar säger bitckh tanten något annat som måste göras före (som hon hittar på för att inte jag ska få bestämma de)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

mm men om jag frågar säger bitckh tanten något annat som måste göras före (som hon hittar på för att inte jag ska få bestämma de)

nä kör på ba
kontakta en mäklare så gör de det mesta. man behöver ju bara sätta ett accepterat pris och sedan gör de allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

nä kör på ba
kontakta en mäklare så gör de det mesta. man behöver ju bara sätta ett accepterat pris och sedan gör de allt.

kanske [smile] måste jag inte ha alla papper som min mamma har gömt undan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

måste jag inte ha alla papper som min mamma har gömt undan?

beror väl på vad det är för papper, men om huset står överskrivet på dig och din bror så ser de det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

här är bilder

Åh vad fint o über gulligt! Vill också kunna göra så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

beror väl på vad det är för papper, men om huset står överskrivet på dig och din bror så ser de det

ockehj


   
SvaraCitera