Aviseringar
Rensa alla

nageltrång (Aj som fan)


Jag har också det! Ska gå till vårdcentralen och få det fixat. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Jo, kom lite blod på mitt nageltrång också. [smile]

Men gick det över sen för dig?

Macktorsken:

Jag har också det! Ska gå till vårdcentralen och få det fixat. [smile]

Vet du vad de ska göra där? (Håller tummarna)


   
SvaraCitera

PixPoxy:

Men gick det över sen för dig?

Det gör inte riktigt lika ont längre för mig iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Det gör inte riktigt lika ont längre för mig iallafall.

[cry][cry] För mig gör det fortfarande ont


   
SvaraCitera

PixPoxy:

[cry][cry] För mig gör det fortfarande ont

Kan se sidan av min nagel och det kämms som om den typ lägger sig rätt snart. [smile]


   
SvaraCitera

Att klippa ett jack mitt på nageln kan hjälpa, varför fattar jag inte men det gör det, antar att det minskar nagelns tryck mot huden lite. Alltså klippa bort en liten "tårtbit", mitt på nageln.


   
SvaraCitera

PixPoxy:

Vet du vad de ska göra där? (Håller tummarna)

Dom kommer "operera" alltså fixa till där nageln går ner. Dom skär väl bort lite nagel och tömmer på var. [chocked]


   
SvaraCitera

PixPoxy:

Yes, vad ska jag använda det till?

Dränk in ett förband med det och sno om. Ha det om nätterna också. Mitt läkte ju inte,m en det blev bättre. (Pappa var läkare.)

PixPoxy:

Gjorde det ont? fick du bedövning

Fick bedövning, annars skulle det ju vara ren och skär tortyr. Fast jag verkar vara allmänt motståndskraftig, för de fick spruta flera gånger.

Har du på tån eller fingret?


   
SvaraCitera

Låt'et läka, samt sluta klippa naglarna fel/bära trånga skor.


   
SvaraCitera

PixPoxy:

Gjorde det ont? fick du bedövning

Antar att bilderna (längre ner på sidan) visar hur det ser ut när de tar bort extremt mycket, men, ont gör det nog:
http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1395


   
SvaraCitera

PixPoxy:

g har jävligt besvärlig nageltrång och jag behöver tips så att det inte gör så ont. Hjälp någon?
Lägger våtvarm omslag morgon och kväll med saltlösning. Det har kommit lite var. Men det har hållit på i över en vecka.

Är Nageltrången svår får du helt enkelt operera, när den har nått ett visst stadium går det inte att fixa genom olika kurer, har själv gjort det på mina båda stortår.

För att lindra infektionen så ska du ta fotbad en till två gånger om dagen med varmt vatten och grönsåpa varpå du tvättar ur såret efter 30-60 minuter i vattnet med tops doppat i klorexedin (sprit). Sedan kan du välja mellan att bara lägga på ett enkelt plåster eller om du även vill lägga en spritdränkt bomullstuss och tejpa om, själv föredrog jag det sistnämnda altenativet. Denna bytar du varje dag.

Var beredd på att det kommer att göra ont ett jävligt bra tag, gick i nästan 3 månader innan jag fick tummen ur röven att be morsan fixa en tid hos doktorn. Strumpor fick bytas två gånger om dagen då framsidan snabbt blev täckt med blod.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Dom kommer "operera" alltså fixa till där nageln går ner. Dom skär väl bort lite nagel och tömmer på var. [chocked]

AJ som fan[chocked]

Nachac:

Dränk in ett förband med det och sno om. Ha det om nätterna också. Mitt läkte ju inte,m en det blev bättre. (Pappa var läkare.)

Jag hoppas att du mår bättre nu

Nachac:

Fick bedövning, annars skulle det ju vara ren och skär tortyr.

Skönt, gjorde det ont efteråt?

Nachac:

Har du på tån eller fingret?

höger stortå

framtidstron är död:

http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1395

OMG!!!!!!![chocked][chocked][chocked][chocked][censur][censur][censur] *Spur*


   
SvaraCitera

PixPoxy:

Jag hoppas att du mår bättre nu

Jupp nageltrångsfri!

PixPoxy:

Skönt, gjorde det ont efteråt?

Ja, men inte hälften så mycket som innan, och var u inte ömt på samma sätt. Blödde som fan dock.

PixPoxy:

höger stortå

Visst är det härligt att känna en skärande smärta vid varje steg.


   
SvaraCitera

PixPoxy:

AJ som fan

De e lugnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Jupp nageltrångsfri!

Vad skönt

Nachac:

Ja, men inte hälften så mycket som innan, och var u inte ömt på samma sätt. Blödde som fan dock.

Okej. Dubbelkompress

Nachac:

Visst är det härligt att känna en skärande smärta vid varje steg.

Nej, det är det inte!

Macktorsken:

De e lugnt.

Aj


   
SvaraCitera