Aviseringar
Rensa alla

NAGLAR


Ämnesstartare

jag har sjukt söndriga naglar, nagelbanden går upp och gör ont hela tiden och jag kan itne påstå att jag är i den bästa perioden kroppsligt (typ allergi, stressutslag etc).

SÅ hur ska jag göra? Vad funkar? Vill inte gå runt och ha smärtsamma fingrar som inte ser särskilt bra ut heller. Är det sant att man kan stoppa fingrarna i olivolja, så blir naglarna bättre, typ starkare? Och då kan man även putta upp nagelbanden lite?

Jag biter även på naglarna så de är ganska korta. 🙁


   
Citera
Jeay_L

Försök sluta bita och ta och vårda dina naglar + nagelband så ska du nog se att det blir bra!


   
SvaraCitera

pilla inet med dina naglar alls, bit inte på naglarna heller. låt dom bara vara helt ifred och när du kommer på dig själv med att bita eller pilla så sluta genast.

då läker det o du slipper ha ont


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

Jag biter även på naglarna så de är ganska korta. 🙁

Glid in på apoteket och köp en sån där liten flaska som är som nagellack. dra på det på naglarna så smakar det skit när du biter på dom[y] kostar typ 30 spänn


   
SvaraCitera

Hell_man:

Glid in på apoteket och köp en sån där liten flaska som är som nagellack. dra på det på naglarna så smakar det skit när du biter på dom kostar typ 30 spänn

*stop-och-väx
samt nagelolja funkar säkert[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MEN DET ÄR INTE ATT JAG BITER PÅ NAGLARNA SOM ÄR PROBLEME AMAGAD


   
SvaraCitera

Smörj in nagelbanden med hudsalva.


   
SvaraCitera

Nagelbandscreme för nagelband och fingertoppar.
Nagelolja för naglarna.


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

MEN DET ÄR INTE ATT JAG BITER PÅ NAGLARNA SOM ÄR PROBLEME AMAGAD

jo, för att bita på naglarna skadar även nagelbanden.
bet på naglarna som yngre och hade helt fuckade nagelband och nu är de fina efter att jag slutat bita.
men köp typ sån där olja man masserar in på nagelbanden osvosv.


   
SvaraCitera

Jag med, har stört sköra naglar. Men om jag smörjer inte händerna med handkräm dag och kväll så brukar det bli lite bättre, men det är ju iofs jobbigt.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera