Aviseringar
Rensa alla

någon annan som betvivlar att psykolog hjälper


Ämnesstartare

fast ändå känner att man borde gå för att ge det en chans, men samtidigt vet att man riskerar att förlora väl behövda pengar för ingenting?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag tror att gå till psykolog funkar, det gäller nog att hitta den rätta psykologen. Klart man ska ge det en chans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som ovan: Rätt psykolog fungerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dem gör det ju (oftast) inte värre iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

fast ändå känner att man borde gå för att ge det en chans, men samtidigt vet att man riskerar att förlora väl behövda pengar för ingenting?

Beror på vilken sorts hjälp det är du behöver. Att sitta och bara snacka med en människa tror jag inte ger så mycket, men det finns olika former av terapi som kan föra en framåt/få en att ändra på sitt destruktiva/dåliga/negativa beteende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Psykologer hjälper förmodligen inte då dem är psykvårdens bottenskrap


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte på att lösa problem på det sättet men det är säkerligen individuellt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

psykologens jobb är inte att lösa ditt problem. det handlar inte om att "hitta den rätta psykologen", utan det handlar om att fixa en hälsosam inställning till saker och ting. lättare sagt än gjort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Psykologer hjälper förmodligen inte då dem är psykvårdens bottenskrap

utveckla?

dazed_and_confused:

Tror inte på att lösa problem på det sättet

nä inte jag heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har mest ångest över att isåfall slösa psykologens tid eller bli utskrattad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

utveckla?

Psykologer är dem som var för dumma eller lata för att utbilda sig till psykiatriker eller liknande, den där typen som festade sig igenom skolan, saknade ambitioner och blev psykolog för att det var vad dem för tillfället kände för


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Psykologer är dem som var för dumma eller lata för att utbilda sig till psykiatriker eller liknande, den där typen som festade sig igenom skolan, saknade ambitioner och blev psykolog för att det var vad dem för tillfället kände för

ahhh kan tänka mig. är det inte 2 år till för att bli psykiatriker? kanske inte så stor löneskillnad? iaf, är det inte psykiatriker som får skriva ut medicin så om man behöver medicin så får man en psykiatriker istället?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

nä inte jag heller

Beror väl på hur man är person osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi är ju så lika. [crazy][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Vi är ju så lika.

[crazy]

men hade gärna sett bild på dig + din ålder. har alltid undrat vem som gömmer sig bakom den äckelmannen


   
SvaraCitera