Aviseringar
Rensa alla

Någon annan som inte ser någon mening med skiten?


Ämnesstartare

Detta är ett stort problem bland Sveriges ungdomar. Ökad psykisk ohälsa främst orsakad av bristande anställningstrygghet och arbetsvillkor m.m

Framtiden är ett helvete för vilken tänkande människa som helst. Trött på att harva runt med meningslöst plugg har man att välja på mellan att börja "jobba" efter gymnasiet på helvetesarbetsplatser där du i princip kan bli tvingad till vad som helst eftersom att de alltid kan anställa en ny. Eller att harva på med någon jävla utbildning för att sedan fastna i något jävla heltidsjobb. Om man inte är en år en idiot som inte ser längre än näsan räcker eller om man är en av de lyckliga få som är skapta för dagens säljjobb.

Jag avundas av hela mitt hjärta de människor som inte tänker. de som bara finner sig i allt och nöjjer sig, nöjer sig med att tjäna tillräckligt för mat, hyra och några öl ibland. Eller de som tycker att högskolestudier som leder till ett flashigt jobb med 40.000 i månadslön skapar lycka. jag vill verkligen vara en sådan. Har så lätt för mig med allt så hade kunnat ha ett flashigt kneg med fett med cash om max 5-6 år. Men jag har det inte i mig, jag vill ha något mer av livet.

Att festa som fan lockar mig inte heller alls, det enda som räknas är att ha kul med vänner för mig. Men hur kan man bara leva för det? Att skaffa barn och uppfostra fina mäniskor har länge varit något slags mål, men vill inte sätta nya liv till den här skitvårlden.

Sen är varannan människa ett jävla as som inte skulle tveka att utnyttja dig för några extra kronor. Världen är byggd på ett hejdlöst utnyttjande. Fick så sent som igår höra att jag skulle bli misshandlad och rånad av en ny kompis för att han har kommit fram till att jag är en mes då jag försöker undvika bråk sålänge jag inte förlorar någonting på det

Vi tvingas alltid in i meningslösa konflikter och ibland ser jag ingen mening med skiten, som nu. om jag mår såhär länge till blir jag inte långvarig.

Ville skriva av mig lite bara, tyck att det är bullshit om ni vill men är övertygad om att fler känner likadant. Pusshej


   
Citera
Ämnesstartare

det gäller att distansera sig från skiten och sedan försöka hantera det genom svart humor, bara att titta på och skratta åt eländet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking_BC:

harva på med någon jävla utbildning för att sedan fastna i något jävla heltidsjobb

Wanking_BC:

högskolestudier som leder till ett flashigt jobb med 40.000 i månadslön skapar lycka

Anledningen till att jag pluggar är att få ett jobb som jag tycker är kul och intressant. Om man ska syssla med det 40 timmar i veckan så vill jag att det ska vara givande.
Men även ett jobb utan utbildning kan vara trevligt och skönt om man hamnar med trevliga personer.
Finns folk som tycker att vara busschaufför är det bästa som finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

det gäller att distansera sig från skiten och sedan försöka hantera det genom svart humor, bara att titta på och skratta åt eländet.

Har försökt med det länge, håller inte längre. Visst det tar en igenom vardagen, men när man börjar tänka lite bryter "man" ihop. Finns liksom ingen mening med någonting. Ibland känner jag att jag är en av få genuint goda människor på detta jordklot. Inte ens de som önskar mig harm önskar jag något ont. Men man får bara skit, ren jävla skit jämt.


   
SvaraCitera

Men flytta härifrån. Det tänker jag göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking_BC:

Har försökt med det länge, håller inte längre. Visst det tar en igenom vardagen, men när man börjar tänka lite bryter "man" ihop. Finns liksom ingen mening med någonting. Ibland känner jag att jag är en av få genuint goda människor på detta jordklot. Inte ens de so

Det är fan lite sant det, önskar jag hade bättre råd men icke. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Anledningen till att jag pluggar är att få ett jobb som jag tycker är kul och intressant. Om man ska syssla med det 40 timmar i veckan så vill jag att det ska vara givande.

Visst, det kan vara kul och intressant i fem år, tio år. Om det är det hela livet för dig så kan jag bara säga grattis, men jag tvivlar starkt på det.

Myksa:

Men även ett jobb utan utbildning kan vara trevligt och skönt om man hamnar med trevliga personer.
Finns folk som tycker att vara busschaufför är det bästa som finns.

Som vilket jobb då utan utbildning? Alla jobb utan utbildning idag går ut på att utnyttja människor för profit, slava sönder ungdomar för att när de bryter ihop ta in nya. Det som är det fina med arbetslösheten. Sen så är det klart att folk kan vara lyckliga med skitjobb, men det är inte det tråden handlar om, tråden handlar om oss som inte vill leva med sånt. Vi som inte är lyckliga idioter.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Bajskorv:

Men flytta härifrån. Det tänker jag göra.

Klart, har lite planer på Schweiz eller Australien, men vad kommer egentligen förändras? Världen är ond. Men det finns en chans. [smile]

dazed_and_confused:

Det är fan lite sant det, önskar jag hade bättre råd men icke.

Du är smart och nice iaf och det uppskattar jag, du är en väldigt fin människa enligt min ringa uppfattning. Don't stop rocking liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking_BC:

Du är smart och nice iaf och det uppskattar jag, du är en väldigt fin människa enligt min ringa uppfattning. Don't stop rocking liksom

Det är ju inte sant dock, är svag och ond likt alla andra människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking_BC:

Fick så sent som igår höra

Det kan inte vara så att du har dem tankar du har om folk för att du umgås med folk som är idioter?
Väldigt idiotiskt sagt av den personen o.O förstår inte ens hur man kan tänka den tanken om en som man ser som vän ens förutom om man nu skulle ha en eller flera skruvar lösa i skallen.

Majoriteten av folket jag träffat tycker jag inte verkar dumma på något märkvärdigt sätt. Självklart finns det folk som är dumma/idioter/utnyttjar en men man får sålla vetet från kornen helt enkelt.

Att ha ett jobb och samtidigt må bra är väldigt viktigt. Hittar man inte ett jobb (eller inte hittar något jobb överhuvudtaget) som man trivs med kan det bli väldigt psykiskt påfrestande men det är tyvärr dagens Sverige (och säkert flera andra länder) så inget man kan göra så mycket åt förutom att fortsätta leta och försöka se det från den ljusa sidan.

Vet du vad/var du vill jobba (med) i framtiden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Det är ju inte sant dock, är svag och ond likt alla andra människor.

If you say so, men mig övertygar du inte!

Knarko:

Vet du vad/var du vill jobba (med) i framtiden?

Ingenting typ, allt suger för tillfället. Ska gå klart gymnasiet och om jag orkar plugga till socarbetare


   
SvaraCitera

Kände väldigt mycket sådär för ett år sen ungefär, det gick över.
tror att jag hade känt väldigt mycket så nu också om inte väldigt bra saker hänt i mitt liv den senaste tiden.

jag menar inte att det automatiskt kommer göra det för dig, men kanske om du härdar ut och lyckas få ett mål eller något du brinner för så tror jag att allt kommer kännas bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lifes a bitch :/


   
SvaraCitera

Wanking_BC:

Klart, har lite planer på Schweiz eller Australien, men vad kommer egentligen förändras? Världen är ond. Men det finns en chans.

Det finns inget gott eller ont. Det bara är. Trivs inte med de svenska värderingarna så jag kommer att flytta. Det finns ställen för mig också, liksom för dig. Man måste väl bara hitta dom antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

jag menar inte att det automatiskt kommer göra det för dig, men kanske om du härdar ut och lyckas få ett mål eller något du brinner för så tror jag att allt kommer kännas bättre.

Brinner inte för någonting längre, vet inte vad fan ska jag göra. Förhoppningsvis löser det sig.

Kablash__:

Lifes a bitch :/

Yep.

Bajskorv:

Det finns inget gott eller ont. Det bara är. Trivs inte med de svenska värderingarna så jag kommer att flytta. Det finns ställen för mig också, liksom för dig. Man måste väl bara hitta dom antar jag.

Pengar styr jorden runt, alltså existerar "ondska" jorden runt.


   
SvaraCitera

Wanking_BC:

Pengar styr jorden runt, alltså existerar "ondska" jorden runt.

Eller ett ekonomisk kretslopp. Hade det inte varit pengar hade det varit bytesvaror.


   
SvaraCitera