Aviseringar
Rensa alla

Någon annans pojkvän


Ämnesstartare

Jag ser ej felet med att stöta på någon i förhållande. Varför? Om dennes förhållande är tillräckligt starkt, och därmed värt att fortgå, så gör det ingen skillnad. Ingen ska kunna skilja på två människor om kärleken är tillräcklig.

Visserligen finns det fula knep som att stöta när personen är påverkad eller ljuga.

Men varför ska det vara fel att visa sina bästa sidor för någon medan man genuint tror att denne kommer ha det mycket bättre med en själv?

Kommentarer?


   
Citera
Ämnesstartare

jag tycker också det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Kommentarer?

Jag skulle bli sur om jag hade ett monogamt förhållande med en pojke och någon försökte vinna hans hjärta över mitt. Det är väl rätt mycket av respekt för den som personen är ihop med. Och om man nu vet att personen man vill stöta på inte mår bra i sitt förhållande att man kan hjälpa denne att bryta och därefter stöta på den. or whatever.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ser inget fel sålänge inte min partner tenderar att vekna för stötandet. Då skulle jag bli sur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker folk får ligga med vem de vill, och vill de ligga med andra än den de har ett förhållande med så är de uppenbarligen inte nöjda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag gjorde det en gång
med en kille som var full
han sa inte att han hade en flickvän men hans kompisar blev skitsura på mig sen
vi hånglade och gjorde saker
dom tyckte nog att jag förstörde för honom
jag ångrar ingenting


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håller med


   
SvaraCitera

Undrar bara, menar ni stöta på nån för att man är allvarligt kär i en person som redan är i ett förhållande, eller för att man är lite lockad och har lust? Är det skillnad för er? Jag brukar tycka att kärlek står över allt, det är svårare än nånting annat att styra, även om man blir kär i nån som redan är tagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om någon är upptagen så låter jag denne vara pga: jag vill själv inte att äckliga idioter ska stöta på min flickvän (innan ni frågar, ja jag är en äcklig idiot)


   
SvaraCitera

kan tänka lite såhär: om en person som vet att jag har ett förhållande börjar stöta på mig kan jag tolka det som orespekt för mina åtaganden eller whatever


   
SvaraCitera

Tycker nog också att det handlar om respekt. Att ingå i ett förhållande är ju också lite detsamma som att säga att man inte är intresserad av att bli stött på.
Tycker dessutom att det är förmätet att testa andras gränser på det sätt som jag antar att det här stötandet skulle innebära, och mer handlar om ens eget ego och ens eget bekräftelsebehov, än något annat. Såvida man inte är hemskt kär.

Men, håller också med om att om folk ändå inte kan vara trogna mot varandra, så kanske de skulle låta bli att ingå förhållanden från första början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

i

Också varit med om detta, ungdomar kan vara så korkade.
Fast i mitt fall var det kanske värre då han var nykter/på sin höjd lite påtänd och sa att han dumpat tjejen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker inte att det är fel i sig att ragga på någon upptagen, den upptagne gör däremot fel mot sitt förhållande och sin partner om den nappar på det. Däremot så är det rätt fel och respektlöst om man är vän med partnern.


   
SvaraCitera