Aviseringar
Rensa alla

Någon annans pojkvän


Ämnesstartare

There's plenty of fish in the sea. Frågan är om man vill slösa sin tid eller ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man raggar på någon och de väljer att ta upp att de har en partner så känns det rätt uppenbart att de inte vill bli raggade på. Fortsätter man göra det ändå så är man rätt dum i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade sa det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag håller nog med Miceparade. Sen beror det nog lite på situation. Hur väl jag känner offrets partner osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Miceparade sa det.

Fan va lamt att inte kunna komma på med nåt eget [rolleyes]

oont: jag håller med


   
SvaraCitera

aristoteles:

Om någon är upptagen så låter jag denne vara pga: jag vill själv inte att äckliga idioter ska stöta på min flickvän (innan ni frågar, ja jag är en äcklig idiot)

+1

CupidXx:

Fan va lamt att inte kunna komma på med nåt eget [rolleyes]

oont: jag håller med

rolig du är då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CupidXx:

Fan va lamt att inte kunna komma på med nåt eget

Haha, verkar som om någon har släppt ut sin inre bitch. [crazy]

Dit kan du gå[smile];

Image

Men för att detta ej ska bli spam säger jag detta;

OnT: Jag tycker man får ha lite respkt och hänsyn till andra människor och deras känslor. Det är elakt att försöka spräcka någon förhållande bra för egen vinnings skull. Dem kanske går igenom en tuff period, är det då verkligen rätt att ta en kniv och sticka sönder det band dem har kvar? Det måste vara upp till paret att själv avsluta sitt förhållande.

Sedan är det, i mina ögon, ganska oattraktivt med personer som är så egocentriska.

nuff said


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Sedan är det, i mina ögon, ganska oattraktivt med personer som är så egocentriska.

+1


   
SvaraCitera
time
 time

Jag stöter på pojkvänner hela tiden. Pojkvänner stöter på mig. Flickvänner stöter på min pojkvän. Att flirta är en kul och rolig social grej som jag tycker alla har rätt till så länge det inte går ut över någons mående och gör någon ledsen.

Tycker det är trevligt att kunna dra "jag har pojkvän"-kortet istället för att säga "du är väldigt oattraktiv och det finns inte en chans".

Fast nu spårade jag lite.
Min poäng: Så länge inte någon blir allvarligt sårad är det oki.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ööh... att ragga på någon eller att bli måltavla för ragg är väl rätt naturligt för människor, oavsett om man är monogam med någon eller inte?
Bara för att jag är tillsammans med någon så innebär väl inte det att jag har patent på hennes intresse, eller patent på andras intresse av henne osv. Så allmänt raggande från olika håll ser jag inte som någonting konstigt, eller störande för den delen. Människor är sociala ting och vi uppskattar personkemi.

Jag uppskattar dock inte när människor vägrar ge sig om de vet att personen i fråga är upptagen - ännu värre om personen som raggar på en upptagen är en bekant till hans/hennes partner. Att dra nåt försvar om att "sann kärlek håller ändå alltid och blablabla" ser jag inte som någon social oskyldig lek, utan bara som en larvig ursäkt till att vara självisk, och/eller att försöka bevisa att man är någon.

Fast det är väl rätt typiskt människor och "vardagshyckleri". Man tycker att människor ska relatera till en och visa empati när man mår dåligt, men sen har man själv klyschiga ursäkter till att få andra människor att må dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok, jag håller med Tamburinmannen också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skriver 1 egen svar nu

Tycker inte det är fel att vara flirtig mot ngn som är i förhållande, men vet man om att den faktiskt har partner kanse man kan låta det stanna vid flirt och behöver inte gå vidare till ragg. Att upprepade gånger ragga grovt på en person man vet är i ett förhållande är bara knasigt.

De allra flesta människor blir lite gladare om någon är flirtig mot dem. Typ tittar lite på på bussen eller stan eller så. Gör någons dag, träna på att flirta in public.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men kanske inte om en sotis partner sitter brevid ditt flirtobjekt och dödar dig med blicken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte okej om man känner båda parter, ytterst respektlöst då.


   
SvaraCitera
zIGGE

aristoteles:

(innan ni frågar, ja jag är en äcklig idiot)

Bekräftar att du är detta


   
SvaraCitera