Aviseringar
Rensa alla

Någon CSN kunnig?


Ämnesstartare

Anura:

Fast inte samma regler på basår 🙁

Varför inte? 100 % låter lite väl hårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Varför inte? 100 % låter lite väl hårt.

För att de är gymnasiekurser :/


   
SvaraCitera

Får mig onekligen att tänka på mitt CSN-läge just nu. Det är = 0 kronor. Trots briljanta studieresultat, täcker jag inte minimumet för närvaron. Denna förödelse har även strypt mitt andra bidrag som jag skulle fått tillgodose mitt ego.

Till ditt problem: varför, om jag får fråga, ska du söka tekniskt basår om du inte klarar av Kemi A? Det kommer att bli svårare. Men du kanske är bättre på Matte? Hur kommer du att klara Matte E, tror du? Det vore inte ultimat att kugga på samtliga kurser inom det tekniska basåret. Jag kan ju bara tala för mig själv.. Och jag vet typ inte vad jag talar om just nu.

Hoppas att det löser sig. Vad nu än ditt problem var [love]


   
SvaraCitera

Anura:

Någon som vet vad man skall göra eller varit i samma situation?

Bli kompis med läraren, snacka omkull samtlig personalstyrka. Börja prata om "personliga problem" som påverkar dina studieresultat, och be att de har överseende med detta. Ett riktigt fult knep, men det funkar.


   
SvaraCitera

soundsystem:

Ett riktigt fult knep, men det funkar.

Eller funkade, åtminstone.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soundsystem:

Men du kanske är bättre på Matte? Hur kommer du att klara Matte E, tror du? Det vore inte ultimat att kugga på samtliga kurser inom det tekniska basåret.

Kemi är inte min bästa gren, nej. Matte är det dock 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ring csn på måndag för att veta säkert.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CSN suger, får inte heller pengar därifrån längre [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

CSN suger, får inte heller pengar därifrån längre

vad pluggar du för nåt och hur klarar du dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

vad pluggar du för nåt och hur klarar du dig?

Civilingenjör. Jobbar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Civilingenjör. Jobbar

Vilken skola och hur får du till det? [shake] Och vilket program då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om det gäller samma regler som för komvux så måste du klara minst 50% av kurserna, och du får inte ha ig i mer än 200 poäng, för att fortsätta få csn-bidrag
men ring csn och se för det va några år sedan jag läste komvux och det kan ha förändrats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidsbron:

om det gäller samma regler som för komvux så måste du klara minst 50% av kurserna, och du får inte ha ig i mer än 200 poäng, för att fortsätta få csn-bidrag
men ring csn och se för det va några år sedan jag läste komvux och det kan ha förändrats.

Fast det är inte komvux :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vilken skola och hur får du till det?

KTH

Anura:

Och vilket program då?

Kemi


   
SvaraCitera