Aviseringar
Rensa alla

Någon hotar att skicka hem saker i mitt namn


Ämnesstartare

Som rubriken lyder så har någon hotat mig genom att säga att han ska skicka hem saker i mitt namn, kan han göra detta? han vet min epost, adress, telefonnummer o.s.v


   
Citera

varför skulle han inte kunna det om han vet din adress? skicka vad, ens? gratis saker?


   
SvaraCitera

Förstår inte hotbilden av att "skicka hem saker till dig". Förklara saken närmare.


   
SvaraCitera

Är det typ mjältbrand, scopolamine eller någonting annat mindre kul han skall skicka? 


   
SvaraCitera
Kudhos

Du kan polisanmäla det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han sa att han skulle skicka kukförlängare, porr-tidningar, dildos och dylikt, tror han ska försöka få mig att stå för betalningen.


   
SvaraCitera

Saile1337:
Han sa att han skulle skicka kukförlängare, porr-tidningar, dildos och dylikt, tror han ska försöka få mig att stå för betalningen.

Men varför skickar han det till dig? Förstår inte problemet, förutom det uppenbara att han beställer det i ditt namn.

Men liksom, då skulle han ju tjäna på att ta det själv. Vem vill inte ha gratis saker liksom. Nåväl, anmäl honom om du känner att du har tid för det alt. förklara för honom att han är dum i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså jag menar att han kommer försöka skicka hem saker i mitt namn så jag får stå för betalningen.


   
SvaraCitera
Kudhos

Saile1337:
Han sa att han skulle skicka kukförlängare, porr-tidningar, dildos och dylikt, tror han ska försöka få mig att stå för betalningen.

Då är det olagligt och bara att polisanmäla. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Då är det olagligt och bara att polisanmäla. 

Okej, vet du vart källan på det finns, tänkte skicka det till honom


   
SvaraCitera

Saile1337:
Han sa att han skulle skicka kukförlängare, porr-tidningar, dildos och dylikt, tror han ska försöka få mig att stå för betalningen.

Han har alltså liten snopp, blivit bannad från olika porrsajter och vill ha saker i rumpan.Nämen nu ska vi va seriös för detta är allvarligt.  Anmäl!


   
SvaraCitera

Saile1337: tror han ska försöka få mig att stå för betalningen

Fast då är det urkundsförfalskning. Oftast går det inte att göra något åt sådana brott, men eftersom du vet vem det är och har bevis i form av loggar eller mail eller sms eller var personen nu hotar med detta så är det bara att polisanmäla personen.

Hjärta


   
SvaraCitera
Kudhos

Saile1337:

Okej, vet du vart källan på det finns, tänkte skicka det till honom

Kommunens konsumentvägledare brukar veta detaljerna. Men berätta för snubben att det är olagligt och om du känner personen och dess familj kan du väl säga till personens målsman att han ska skärpa sig och växa upp. 


   
SvaraCitera

Tat lugnt och see om det kommer nått, som det troligtvis inte kommer att göra. Men om subben är taskig så kanske det gör det och då är det bara skriva till dem att du inte gjort ordern och snutanmäla det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Fast då är det urkundsförfalskning. Oftast går det inte att göra något åt sådana brott, men eftersom du vet vem det är och har bevis i form av loggar eller mail eller sms eller var personen nu hotar med detta så är det bara att polisanmäla personen.

Hjärta

Tack :), och nej jag känner honom inte han har addat mig på Steam, och chattar med mig där.


   
SvaraCitera