Aviseringar
Rensa alla

någon mac kunnig? =(


Ämnesstartare

hej... måste verkligen få hjälp med en sak.. Jag har hållt på och raderat massa filer från min data (macbook) som hette "ren text" flera styckern. och öppnade jag dom var det ingenting vidare.

tömt papperskorgen m.m. Sen när jag tillslut ska öppna iphoto (bara för att) så kom de upp en liten ruta där ja inte kommer ihåg va de stod men man skulle välja ngt program så ja valde photo library.. och sen öppnades iphoto men jag har INGA bilder kvar.. Någon som vet något om det här?

vad som kan ha hänt, och kan jag få tillbaka bilderna , hade över ca 3000 bilder.. =( kan man backa datan på nå sätt.. :'( ligger typ o gråter...

mina bilder e mitt allt.. massa minnen där..HJÄLP MIG!


   
Citera
Ämnesstartare

Dator och tv-spel va visst fel ämne men jaja..


   
SvaraCitera

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är inte på humör för skämt..vill ha tillbaka mina bilder... =(


   
SvaraCitera

Provat starta om skönheten?

Annars är det sjukt skrattretande, haha. Och lite kul också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Provat starta om skönheten?

Annars är det sjukt skrattretande, haha. Och lite kul också.

ja de har jag.. snälla de är inte kul.. jag mår dåligt och gråter över det.. bilder från flera år tillbaka är borta och har de inte på kamera eller någontning....


   
SvaraCitera

Har inte iPhoto en egen papperskorg? Kolla den.


   
SvaraCitera

Annars finns det ju program för att få tillbaka sånt. Men de flesta måste man ha redan innan man slänger det. Dvs, om du verkligen har slängt dem så är det ganska kört.


   
SvaraCitera

malinn:

ja de har jag.. snälla de är inte kul.. jag mår dåligt och gråter över det.. bilder från flera år tillbaka är borta och har de inte på kamera eller någontning....

Om du har startat om datorn, och har försökt återställa allt och vad man nu kan göra för desperata saker - och det ändå inte fungerar, så är de borta.

Min dator gick sönder, och samma sak hände för mig. Det kändes väldigt, väldigt surt. Men vad kan man göra? Ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håkanbråkan:

Har inte iPhoto en egen papperskorg? Kolla den.

Har tittat.. =/

Håkanbråkan:

Annars finns det ju program för att få tillbaka sånt.

Vad för slags program? ;O


   
SvaraCitera

Man kanske kan gå in någonstans på datorn och återställa datorn till nån tidpunkt då bilderna fanns.


   
SvaraCitera

malinn:

Vad för slags program? ;O

Detta verkar fungera även efteråt men det kostar också, verkar det som. Computer Data Recovery. Kanske är värt det?


   
SvaraCitera

Jakooby:

Man kanske kan gå in någonstans på datorn och återställa datorn till nån tidpunkt då bilderna fanns.

Då måste man ha Time Machine, tror jag. Den måste också vara installerad redan innan.


   
SvaraCitera

Håkanbråkan:

Då måste man ha "Time Machine", tror jag. Den måste också vara installerad redan innan.

Haha, vad dryg du var som gav henne falska förhoppningar där.

Men kanske bra att tänka på tills nästa gång.

Och om man återställer datorn med något program, då återställer man väl till grundinställningar - typ som om den vore nyinköpt.. Och då finns väl privata inställningar inte där?


   
SvaraCitera

Renesmee:

Haha, vad dryg du var som gav henne falska förhoppningar där.

?? Jag länkade ju till något som fungerade.


   
SvaraCitera