Blivande_japan:
ja självklart, men om man har svårt att räkna ett så simpelt tal fast man gått både gymnasium och grundskola är ju frågan om man har tillräckligt stor ambitionsnivå (eller ens läshuvud) till något sådant.
Jag tror det där är matte c, så han kanske går basår och inte läst matte innan. Jag hade inte läst det på tre år innan jag började med det (matte är roligaste ämnet också, även om jag bara är en godkänd-elev)
Tickstart:
de va ju du som servera de!
Icke,jag har sällan rätt. Kom nog på ett enklare sätt, men jag tror jag har fel...
Sagitta:
Jag tror det där är matte c, så han kanske går basår och inte läst matte innan. Jag hade inte läst det på tre år innan jag började med det (matte är roligaste ämnet också, även om jag bara är en godkänd-elev)
jag vill minnas att man lärde sig räkna med parenteser redan i högstadiet
Blivande_japan:
jag vill minnas att man lärde sig räkna med parenteser redan i högstadiet
ja det där är nog matte.. årskurs 8?
Blivande_japan:
jag vill minnas att man lärde sig räkna med parenteser redan i högstadiet
Jag fick inte räkna med paranteser+bråk, vi hade bara ''lotta har 3 äpplen, om man tar bort ett äpple hur många procent har hon kvar'' + statistik. Lärde mig det först sen.
Tickstart:
ja det där är nog matte.. årskurs 8?
Jag hade precis repitionsdugga på matte c idag och tycker det där klassar in i början av den kursen...
Tickstart:
och du ville bli ingenjör?
man måste ju börja någonstans
Sagitta:
Det där borde du kunna om du faktiskt går på lektionerna. B
han kanske har svårt för det ändå alt inte fått den hjälp han behöver av lärarna? vissa behöver endast en genomgång medan andra behöver 7363
Blivande_japan:
och du tror ändå att du kan bli ingenjör..?
Jag har bara "glömt" av sådant då jag ej har räknat med matte på en väldigt lång tid.
Är svaret 3.14?
Sagitta:
Jag fick inte räkna med paranteser+bråk, vi hade bara ''lotta har 3 äpplen, om man tar bort ett äpple hur många procent har hon kvar'' + statistik. Lärde mig det först sen.
Antar i så fall med att ingen i din klass klarade nationella provet i 9:an.
Blivande_japan:
Antar i så fall med att ingen i din klass klarade nationella provet i 9:an.
allti så tyken
Tickstart:
allti så tyken
Sagitta:
Börja med att sätta in värdet för x i x:en i paranteserna
No.
Anura:
2. Forenkla först följande uttryck
ankzor:
No.
Gjorde på båda sätten, fick samma svar.
Blivande_japan:
Antar i så fall med att ingen i din klass klarade nationella provet i 9:an.
Hade inget nationellt prov i matte i nian