Aviseringar
Rensa alla

Någon med författardrömmar?


Ämnesstartare

Jag tycker väldigt mycket om att skriva. Oftast blir det noveller eller lite längre berättelser med ungdomar som huvudpersoner. Är det någon mer än jag som också älskar att skriva? Det behöver inte vara samma typ av texter som mig, utan det kan lika gärna vara t. ex. dikter eller låttexter. Har även själv skrivit ett par stycken låttexter. Mycket kul! Sen undrar jag om det är någon som vet vart man kan skicka in sina texter och kanske eventuellt få dem utgivna? Det kanske är några som har något skrivtips också? Allt är varmt välkommet! 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

Kommer att vara författare när jag väl orkar skriva något längre och sammanhängande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Kommer att vara författare när jag väl orkar skriva något längre och sammanhängande

Okej ja visst blir det ofta så att man börjar skriva på något och sen blir det kanske inte så mycket mer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skriv en deckare, instant cash.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kamraten93:

Är det någon mer än jag som också älskar att skriva

till och från är mycket bättre på att uttrycka mig skriftligt än verbalt. Om jag någon gång skriver något seriöst skulle det nog bli en surrealistisk berättelse med tillhörande illustrationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag dagdrömmer lite om att kristallisera tankar för ros skull för att sen i fåfänga försöka få det publicerat, det vore kul.

Vill ni skriva för sakens skull oavsett innehåll eller för att ni vill få ur er något särskilt?


   
SvaraCitera
smisk

Nja, inte som romanförfattade, men gärna som någon form av skribent.
Jag älskar att skriva, dock mest för min egen skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"man vet aldrig när man är en författare, man bara tror sig vara det"

- Charles Bukowski


   
SvaraCitera

Kamraten93:

Sen undrar jag om det är någon som vet vart man kan skicka in sina texter och kanske eventuellt få dem utgivna?

Skicka texterna till alla förlag du kan komma att tänka på. Men låt familj och vänner läsa först och ge dig konstruktiv kritik.

Jag skriver själv. Det är visserligen ganska tydligt med tanke på alla sexnoveller jag lagt upp här på UM. xD Det är nog uppåt 10 stycken sammanlagt. Läs dom. De uppskattas av många här.

Men just nu jobbar jag med en originell fantasy. Jag har faktiskt ägnat hela nätter åt att skriva ner enbart idéer. Bara det utgör en liten bok. Men jag måste ha tänkt ut mycket mer innan jag kan sätta mig med word och skriva...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nasir:

kristallisera tankar

hawhawhaw [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

som yrke? nej. man drömmer inte om yrken.

skriv bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ville bli nästa J.K Rowling som barn, men nu vill jag bli världsförändrare och guldmedaljör.

Men ett tips är att alltid tänka nytt. Att läsa om samma kräleksstory som man sett i 123456 är ointressant och intetesägande. Försök hitta den egen prägel och nya sätt att vända och vrida så att läsaren blir förvånad. Är inget tristare än en förutsägbar bok.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Men ett tips är att alltid tänka nytt. Att läsa om samma kärleksstory som man sett i 123456 är ointressant och intetsägande.

Håller med. Men tyvärr hittar man ofta likheter med andra böcker, filmer eller tv-spel även om man tänkt så det knakat i några timmar.

Fast ibland måste man kanske hitta på något gammalt innan man kan utveckla det till något nytt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Fast ibland måste man kanske hitta på något gammalt innan man kan utveckla det till något nytt.

Kloka ord!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker mer eller mindre som brk_g. Hur pass kvalitativt blir ens verk om man skriver för annat än innehållets skull?

Men nu har jag nog ett bestämt sätt att närma sig skrivandet i åtanke, det finns nog fler som inte är lika tomma.

antrax:

hawhawhaw

?


   
SvaraCitera