Aviseringar
Rensa alla

Någon med författardrömmar?


Ämnesstartare

Att säga att jag "drömmer om författarskap" låter mest tragiskt, men jag gillar att skriva.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Kloka ord!

Jag sitter i den båten. [blush] När jag började klura på det jag skriver så såg det faktiskt ut som en blandning av Harry Potter och the legend of Zelda. [n] Men nu några månader senare... Jag har faktiskt nånting nytt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Jag har faktiskt nånting nytt.[smile]

Awesome! Kör på det! [smile]


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Awesome! Kör på det! [smile]

Jadå. Jag hoppas bara att man kan få in en slant på det. Jag skriver för nöjes skull men det vore roligare om det faktiskt sålde. Särskilt då jag har en så utdragen historia så jag har delat upp allt i tre delar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Särskilt då jag har en så utdragen historia så jag har delat upp allt i tre delar...

Vill du berätta om den i korthet?


   
SvaraCitera

Nachac:

Vill du berätta om den i korthet?

Jag vill inte dela med mig av själva historien i stort, men jag kan nämna en liten del: det hela kretsar kring ett hämndbegär som driver på huvudkaraktären. Hon blir besatt av tanken på att hämnas sin lillasyster som mördades av en hittills okänd anledning. Besattheten växer sig större med tiden och hon får galna idéer.
Det hela är en del av något mycket större. Något man får veta långt senare...

Det kanske låter lamt när man lägger upp en liten bit såhär. Men det är bara en pusselbit av flera hundra.

Själva grejen med besattheten fick jag från mig själv faktiskt. När brorsan dog fick jag sjuka idéer om hur man kunde få honom tillbaka. Något som snurrade runt i mitt huvud ända tills begravningen.
Jag fick för mig att det bara var för sent att rädda honom efter att han lagts i jord. Det är lite på det viset huvudkaraktären tänker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Det kanske låter lamt när man lägger upp en liten bit såhär. Men det är bara en pusselbit av flera hundra.

Det låter ganska klassiskt, men med klara utrymmen för egna idéer. Särskilt i en fantasyvärld går ju det där att utveckla långt.


   
SvaraCitera

Nachac:

Det låter ganska klassiskt, men med klara utrymmen för egna idéer. Särskilt i en fantasyvärld går ju det där att utveckla långt.

Ja det låter kanske som en typisk vikingasaga när man lägger upp så lite men det är mycket mer naturligtvis.

Det jag la upp var kärnan i historien s.a.s och jag har redan byggt upp flera skal runt den kärnan.

Jag fick faktiskt idén från en dröm. [smile] Och den drömmen var så episk så det kändes som att jag hade tittat på en fantasy-film. När jag vaknade upp kunde jag bara tänka: "....wow".

Jag kan inte dela med mig av det för det är slutet på historien.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Ja det låter kanske som en typisk vikingasaga när man lägger upp så lite men det är mycket mer naturligtvis.

Inte riktigt så, men besatthet av hämnd et cetera är ju ganska vanligt, men spännande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså skriver på en bok, gjort i ett år lixom, men har bara kommit till ungfr 90 sid på datan för att jag itne har tid

så jag brukade väl ha lite drömmar om författande


   
SvaraCitera

Nachac:

Inte riktigt så, men besatthet av hämnd et cetera är ju ganska vanligt, men spännande.

Jag menade bara att kombinationen fantasy + hämnd lätt kan bli en vikingasaga i.o.m att vikingarna hämnades varandra hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Jag menade bara att kombinationen fantasy + hämnd lätt kan bli en vikingasaga i.o.m att vikingarna hämnades varandra hela tiden.

Jo, sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo författare vill man väl vara, men jag är varken tillräckligt bra eller tillräckligt koncentrerad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BadAssLezbo:

asså skriver på en bok, gjort i ett år lixom, men har bara kommit till ungfr 90 sid på datan för att jag itne har tid

så jag brukade väl ha lite drömmar om författande

vad skriver du om?:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

vad skriver du om?:)

vampyrer, va ska en tonårstjej annars skriva om? [blush]


   
SvaraCitera