Aviseringar
Rensa alla

Någon med social fobi, prata? Träffas?


Ämnesstartare

Hej [smile] Jag är en tjej på 19 år och lider av social fobi, ganska grov social fobi. Den sociala biten är obefintlig och ensamheten dödar mig långsamt. Jag undrar om det finns någon likasinnad där ute som har lust att prata lite över msn eller mail eller vad som helst? [smile]

//Hanna


   
Citera
Ämnesstartare

coolt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här har du en. Kan skicka ett meddelande sen när jag har tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har skickat ett meddelande [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ta mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte jag har social fobi, är endast socialt otränad, that's it. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte direkt social fobi, men är väldigt socialt inkompetent dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krya på dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Kan skicka ett meddelande sen när jag har tid.

det är bra. håll dem kort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jr. HBT:

krya på dig

Tack, har bara 42 graders ångest och lite hosta nu [smile].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag trodde ingen skulle känna igen sig.. Jag är också extremt awkward och socialt otränad men jag tror även att jag håller dö varje gång jag är i en situation där jag förväntas prata. Så jobbigt är det.

Är det någon som kommit över sin sociala fobi? Eller hur hanterar ni livet som bara är socialt inkompetenta?


   
SvaraCitera

Been there. Ett tag var det så illa att jag till varje pris undvek social interaktion, jag kunde inte gå till mataffären ensam och inte till andra butiker ens med sällskap, ångesten inför kollektivtrafiken hindrade mig från att åka till skolan osv. Det var riktigt illa ett tag.

Fick Fluoxetin som tog mig ur depressionen och hjälpte mig med ångesten, fick kraft att jobba på det som var svårt och utsätta mig för läskiga situationer och sakta men säkert bli bättre.

Jag kan fortfarande tycka att det jobbigt, men inte så jobbigt att jag undviker situationer. Och jag får sällan panikångest idag.

Det går att bli bättre, heja!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

det är bra. håll dem kort.

inte mycket annat att göra när man har sömnbrist, är stressad inför tenta, behöver äta frukost och har en buss att passa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan skicka pm till mig också . Jag har fobin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chohnsa:

Är det någon som kommit över sin sociala fobi? Eller hur hanterar ni livet som bara är socialt inkompetenta?

blev diagnostiserad, gjorde lite kognitiv beteende terapi, blev bättre ett tag, nu är den värre än någonsin. när jag är nykter alltså.


   
SvaraCitera