Aviseringar
Rensa alla

Någon mer som haft anorexia?


Ämnesstartare

2014-12-22-1517_549827f4e087c34d60366a46
Till vänster är jag för 2 år sedan och till höger är jag nu. Är fysiskt återställ från min anorexia men får fortfarande ångestatacker och liknande nu efter allt. Går till psykolog och pratar och så, så allt kommer väl bli bättre. Undrar bara om det finns någon som upplevt samma sak och hur du mår nu efter. Känner mig ganska ensam i detta eftersom ingen jag känner råkat ut för samma sak. 


   
Citera
Ämnesstartare

Brukar det inte finnas sådana grupp terapi grupper för personer som har/har haft anorexia etc?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, som tur är. Men jag sörjer med dig.  Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj, inte för att vara dum mot ditt förflutna men du ser mycket bätre ut nu Tumme upp Bra jobbat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Oj, inte för att vara dum mot ditt förflutna men du ser mycket bätre ut nu Tumme upp Bra jobbat!

Instämmer!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade vad man kanske skulle kunna kalla för en början till anorexia. Jag glömmer aldrig hur det var i början, gick ner 6 kg på 5 dagar och var helt överlycklig. Under den tiden var jag väldigt deprimerad och det var det första på länge som lyckades göra mig glad! Så jag fortsatte med att inte äta, blotta tanken på mat fick mig att vilja springa till toaletten och kräkas, det slutade med att jag såg mer eller mindre ut som ett benrangel, men jag gillade det och hoppades på att jag en dag skulle bli så smal att jag dog.
Detta var väl min historia extremt kortfattat men vill komma till poängen någon gång också xD
 Det effektivaste sättet för mig att komma ur hela situationen var att helt enkelt ta tjuren vid hornen, även om det betydde mängder av tårar från både ilska och panik. Jag tror att nyckeln till att bli frisk är insikt, insikt att man befinner sig i en ohållbar situation (även om det känns så skönt att höra magen kurra). Jag gick och går fortfarande hos skolans kurator och det har gjort mig riktigt gott! Men jag tyckte även det var skönt att titta på serier så som Breaking Bad där man kan se att det finns folk som har det värre än man själv, det är livsfarligt att hamna i någon sorts självömkande situation. Men jag kan få panik då och då nu också men då brukar jag påminna mig själv om att slappna av så mycket som möjligt i kroppen och ta några riktigt djupa andetag in genom näsan och ut genom munnen. Att känna att man har kontroll över sin egen kropp hjälper väldigt mycket vid sådana tillfällen, därför rekommenderar jag meditation! 🙂

Skulle du vilja prata enskilt så får du gärna skicka ett pm! ^^


   
SvaraCitera
time
 time

Jag har haft men är nu helt friskförklarad och känner nästan aldrig ångest längre. Gör jag det är det för att jag är stressad över något annat.

Har du frågor eller om du bara vill ha någon att prata med är du varmt välkommen att skicka ett meddelande till mig här på sajten! 


   
SvaraCitera