Aviseringar
Rensa alla

Någon skriver på min dator!!


Ämnesstartare

Hej

Någon har börjat skriva på min dator, t.ex. så om jag skriver i konversationsrutan på msn så dyker en massa andra bokstäver upp ungefär som om nån annan satt och skrev samtidigt, detta kan även inträffa när jag markerar adressfältet eller något annat fält på min dator där man kan skriva.

Jag kan även se på skrivbordet hur nån markerar mina olika mappar som ligger på skrivbordet och trycker upp dom, fast personen kommer aldrig nånstans och inga pengar saknas på kontot eller något sånt.

men vad har hänt egentligen? är jag hackad? och vad gör jag åt detta?


   
Citera

creepy, de va nån som skrev från min msn en gång, blev skit rädd! men då visade de säg att de va han som typ hackat sej in från sin dator eller nått. Så ha du hört med dina syskon om de är dom som jävlas ? [cute]


   
SvaraCitera

oops "han" = bror [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LAWL, Trojan.. eh rensa hela datan och instalera om operativsystemet och allt ! [y]


   
SvaraCitera

Du har virus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

LAWL, Trojan.. eh rensa hela datan och instalera om operativsystemet och allt ! [y]

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

+1

??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja virus misstänker jag ju, eller nån form av hackning, men är det enda sättet att bli av med skiten att formatera om datorn? eller går det på nåt annat sätt? tror inte att det är mina syskon by the way för vi bor inte i samm astad 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lambrusco:

för vi bor inte i samm astad

Måste man bo i samma stad för att kunna bli hackad? [zzz][zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Måste man bo i samma stad för att kunna bli hackad? Givetvis inte men vi kan nog utesluta mina syskon, hur gör jag för att bli av med problemet? och var kommer det ifrån? jag har inte öppnat nåt konstigt mail eller tryckt på nån skum länk på msn...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har du inget antivirusprogram och brandvägg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såna trojaner är festliga. inte lekt med på typ 10 år, dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

har du inget antivirusprogram och brandvägg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

har du inget antivirusprogram och brandvägg?

Jodå det har jag, panda antivirus har jag men frågan är om det är tillräckligt bra, det uppdateras automatiskt 2-3ggr i veckan.

trojaner pratar måga om här, vad är det? (antar ju att det är nån form av virus då men vad gör dom/det?)

just nu för tillfället så är det problemfritt så det verkar ju vara när den andre personen också är inne i sin dator eller ute på internet


   
SvaraCitera

Rätt effektiv när det gäller msn-relaterade trojaner:
http://www.destroy-malware.com/sv/2008/10/29/malwarebytes%E2%80%99-anti-malware-...


   
SvaraCitera