Aviseringar
Rensa alla

Någon som är bra på målning av möbler?


Ämnesstartare

TOR: Dom billigaste färgburkarna ligger väl på ca femtiolappen upp till flera hundra kronor burken lite beroende vad det är för färgtyp. Finns ju allt ifrån vanlig metallic, metallflake, pearl till 3D-färg och krackelerande osv.

Ohfan! 🙂 Metallic är ju så grymt snyggt!

TOR: Förra våren köpte jag en egen kompressor eller snarare en hel komplett utrustning

Sjukt bra pris. 😀 Blir så bra när man har en riktig spruta. 🙂 Funkar den bra och så eller? 🙂

Coola videos också! 🙂 Det går bara man vill säg. 😉 Sen är det väl en fördel om man har lag för det, haha. Grejar du också med bilar eller något annat kanske? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly: Ohfan! 🙂 Metallic är ju så grymt snyggt!

Ta en tur in till Biltema eller JULA. Dom brukar ha en del att välja på. 4dl färg brukar det vara i varje sprayburk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly: Ohfan! 🙂 Metallic är ju så grymt snyggt!

Ta en tur till Biltema eller JULA. Dom brukar ha ganska mycket färgburkar att välja på. Det brukar vara 4dl i varje sprayburk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

STEKAREN, är ju målare fråga honom!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly: Ohfan! 🙂 Metallic är ju så grymt snyggt!

Ta en tur till Biltema eller JULA. Dom brukar ha ganska mycket färgburkar att välja på. Det brukar vara 4dl i varje sprayburk.

Mollybolly: Sjukt bra pris. 😀 Blir så bra när man har en riktig spruta. 🙂 Funkar den bra och så eller? 🙂

Oh ja, funkar superbra. Visst är det stor skillnad på att spruta med riktig färgspruta kopplad till kompressor än att köra med sprayburkar.

Mollybolly: Coola videos också! 🙂 Det går bara man vill säg. 😉 Sen är det väl en fördel om man har lag för det, haha. Grejar du också med bilar eller något annat kanske? 🙂

Jag skulle vilja försöka lacka en bil men jag har ingen lackbox. Har bara ett garage som det brukar finnas alldeles för mycket flugor, myggor och fjärilar i sommartid för att jag ska kunna lacka där, tyvärr.

Köpte ett stort hus på landet för något år sedan som jag håller på att fylla upp med billiga second hand möbler med som jag försöker fräscha upp med lite snygga färger. Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har satt in alla grejer nu och skulle inte ha råd med sprayburkar nu när jag knappt överhuvudtaget får pengar. 🙂 Det gick åt ganska mycket när jag sprayade min snowboard så jag vill inte veta vad det skulle gå på om jag måla allting med spray. Hyllan är mer än 4 snowboardar t.ex. 

Jaha, okey. Synd.): Kanske kan fixas längre fram? 

TOR:

Ta en tur till Biltema eller JULA. Dom brukar ha ganska mycket färgburkar att välja på. Det brukar vara 4dl i varje sprayburk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly: Jag har satt in alla grejer nu och skulle inte ha råd med sprayburkar nu när jag knappt överhuvudtaget får pengar. 🙂 Det gick åt ganska mycket när jag sprayade min snowboard så jag vill inte veta vad det skulle gå på om jag måla allting med spray. Hyllan är mer än 4 snowboardar t.ex.

Släng upp en bild på snowboarden så får jag se hur du lyckades med lackeringen. Gärna om du även har någon äldre bild som visar den innan lackeringen också så jag har något att jämföra med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOR:

Släng upp en bild på snowboarden så får jag se hur du lyckades med lackeringen. Gärna om du även har någon äldre bild som visar den innan lackeringen också så jag har något att jämföra med.

Jag lackade aldrig snowboarden med lack utan hade bara sprayfärg på med lack i. 🙂 Den vita med stjärnor är slutresultatet.  DSC_0091.jpgDSC_0204.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly:

Jag lackade aldrig snowboarden med lack utan hade bara sprayfärg på med lack i. 🙂 Den vita med stjärnor är slutresultatet.  DSC_0091.jpgDSC_0204.jpg

Det blev väl klart godkänt resultat. Glad  Nu är det dags för möblerna. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOR:

Det blev väl klart godkänt resultat. Glad  Nu är det dags för möblerna. Blink

Kul! 🙂

Jag har tyvärr inte lagt ner mig överdrivet mycket med möblerna så ifall man kollar noga så ser man skavanker. Mycket döljs eftersom jag inte har ytorna helt tomma, men ändå.
(Och nej, jag städade inte innan jag tog bilderna...) 😉 DSCN0715.JPGDSCN0712.JPGDSCN0711.JPG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly:

Kul! 🙂

Jag har tyvärr inte lagt ner mig överdrivet mycket med möblerna så ifall man kollar noga så ser man skavanker. Mycket döljs eftersom jag inte har ytorna helt tomma, men ändå.
(Och nej, jag städade inte innan jag tog bilderna...) 😉 DSCN0715.JPGDSCN0712.JPGDSCN0711.JPG

Nu blev jag riktigt impad! Det blev ju skitbra. Handmålade du eller sprayade du?

Har du även målat svarta bokhyllan på bild 3?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOR:

Nu blev jag riktigt impad! Det blev ju skitbra. Handmålade du eller sprayade du?

Har du även målat svarta bokhyllan på bild 3?

Åh, vad kul! 🙂
Jag har handmålat allting med roller. 🙂 Jag målade hyllan, byrån x2 och nattduksbordet. Nu är även sänggaveln med hylla uppe så nu är hela rummet klart. Du får bild på det med. 😉 10687099_10204084257061053_1671097875937


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly:

Åh, vad kul! 🙂
Jag har handmålat allting med roller. 🙂 Jag målade hyllan, byrån x2 och nattduksbordet. Nu är även sänggaveln med hylla uppe så nu är hela rummet klart. Du får bild på det med. 😉 10687099_10204084257061053_1671097875937

Skitsnyggt! Mycket glad

Såg ett inslag i TV4 "Äntligen Hemma" för några veckor sedan där de visade hur bra resultatet blev just vid handmålning/penselmålning och rollning av olika möbler.

Vad använde du för färg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOR:

Skitsnyggt! Mycket glad

Såg ett inslag i TV4 "Äntligen Hemma" för några veckor sedan där de visade hur bra resultatet blev just vid handmålning/penselmålning och rollning av olika möbler.

Vad använde du för färg?

Jaså? 😮 Det skulle jag ju kollat på. 😉

Eeh... ? Ingen aning. Någon svart halvblank tror jag. Vi frågade efter färg och han tog fram, haha. 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slipa bort lacken innan du målar, dom har inte gjort det på listerna här hemma hos mig. Jävla Martin Timell eller nåt som målat 


   
SvaraCitera