Aviseringar
Rensa alla

Någon som använder spiral?


Jag har hört att de är runt en meter långa 🙁


   
SvaraCitera

Moonlight Sonata:

va fna

hur kommer hon igenom en säkerhetskontroll med metalldetektor? [sad]


   
SvaraCitera

Tickstart:

hur kommer hon igenom en säkerhetskontroll med metalldetektor? [sad]

Men det gör hon nog inte, måste visa upp fittan varje gång men kanske gillar hon sådant mm antar väl det??


   
SvaraCitera

Moonlight Sonata:

antar väl det?

ja, ser ingen annan förklaring


   
SvaraCitera

Tickstart:

ja, ser ingen annan förklaring

br då bestämmer vi så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Funderar på att sätta in en hormonspiral, har en pojkvän sen ett halvår tillbaka och vi är trötta på kondomer som förstör stämningen och som dessutom är lite för små för honom.
Jag har dessutom väldigt ont vid mens...

1. Hur mycket kostar en hormonspiral?
2. Måste föräldrar veta om man är under 18 år?
3. Hur lång tid tog det?
4. Har du ont någon gång pga spiralen?

Tacksam för svar![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

photo_:

Har du spiral eller är du sugen att skaffa en?

Funderar på att sätta in en hormonspiral, har en pojkvän sen ett halvår tillbaka och vi är trötta på kondomer som förstör stämningen och som dessutom är lite för små för honom.
Jag har dessutom väldigt ont vid mens...

1. Hur mycket kostar en hormonspiral?
2. Måste föräldrar veta om man är under 18 år?
3. Hur lång tid tog det?
4. Har du ont någon gång pga spiralen?

Tacksam för svar!
[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svar till MollyLovesU;

1. om du är under 18 år(kan vara under 20 också) så är det gratis. annars kostar det ca 1500-1700 kr. tänk då på att du kan ha den i 5 år!
2. nej dina föräldrar måste inte veta om detta.
3. själva insättningen tog inte mer än fem minuter för mig, om inte mindre än det. tänkte inte så mycket på tiden i det läget. 😉
4. har inte så mycket att säga om det än eftersom att jag satte in min spiral för bara en vecka sedan. men änsålänge har jag haft en värk i magen som känns som mensvärk. i början kunde det göra jätteont men smärtan avtar för varje dag, kan dock inte tala för resten av tiden eftersom jag precis satt in min men jag hoppas att det inte ska vara något problem. 🙂

kram


   
SvaraCitera

Har haft hormonspiral i snart 4 år. Ska väl ta ut den om ett år ungefär. Och en ny kommer åka in direkt igen.
Fy vad skönt att slippa att tänka på både skydd och mens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad är skillnaden på koppar och den andra spiralen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läste den här tråden och tänkte "åh, det här med spiral verkar ju ändå ganska vettigt..." googlade lite och hittade den här tråden och tänker "NEJ FYFAN, NEJNEJNEJ, FUCK DETTA [cry]"


   
SvaraCitera

Jag har hormonspiral. Fungerar skitbra, har ingen mens och den "störs" inte vid samlag hehe. Kostar runt 1000-lappen men passade på att ta en då jag hade högkostnadsskydd så den kostade typ 15 kr [party]

Gjorde förövrigt löjligt ont att sätta in den, jag grät som ett litet barn i en vecka efteråt.


   
SvaraCitera

easycure:

vad är skillnaden på koppar och den andra spiralen?

Kopparspiralen är helt utan hormon, hormonspiralen, som du kanske förstår innehåller hormoner.

rent generellt är hormonspiralen säkrare och minskar i regel mensen. Medan kopparspiralen ofta ger mer och rikligare blödningar.

Tyckte personligen inte att det gjorde så ont att sätta in den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tyckte inte att det gjorde speciellt ont att sätta in den, mer efteråt jag har haft "typ" mensvärk.

somsagt var det bara en vecka sedan jag satte in min.

fråga till SheDevil & Cobrastyle; hade ni mycket problem med er spiral innan allt funkade som det skulle med spiralen ?
är orolig nu att jag ska blöda i flera månader, inte så sugen på det =(


   
SvaraCitera

elegimelodi:

och en maskin som stimulerar musklerna sätts på nedre delen av magen så att det inte så göra så värst ont.

wtf?

easycure:

vad är skillnaden på koppar och den andra spiralen?

koppar har inga hormoner

man ska inte heller ha kopparspiral om man inte har fast förhållande , därför dom oftast inte ger ut sån till ungdomar, helst iaf.. pga risken o bli steril ifall man får könssjukdom. tycker det var rätt jävla obehagligt då hon satte in den och hade jätteont efteråt, sen är en vanlig biverkning tjocka slemflytningar och det kan man ha under hela tiden den är i, men dom kan gå över o bli bättre. fick gå på 1 g alvedon var 6e timme i 2 dagar som hon bad mig göra

satte in min i onsdags btw =) , de enda jag är orolig för är om den ska stötas ut eller bli komplikationer, annars inget alls


   
SvaraCitera