Aviseringar
Rensa alla

Någon som gått ner 10 kg?


Ämnesstartare

Jag brukar normalt väga 73 till mina 173 cm vilket är för mycket , är "smal" när jag väger 68. Nu har jag gått upp till 78.. PANIK!

Hjälp, något som gått ner 10 kg ? Jag är verkligen en erfaren jojo bantare men behöver höra lite stories 🙂

KRAMAR


   
Citera
Ämnesetiketter

gör av med mer än du får in[smile]


   
SvaraCitera

ja, har gått ned 10 kg......... på 1,5 år.
det handlar om nyttighter, mängdkontroll och motion.

grejen är att äta för att lva och ej levas för att äta


   
SvaraCitera

sluta klaga tunnis


   
SvaraCitera

nepp men gick upp 10 kg på ett halvår en gång

Har aldrig gått ner märkvärt i vikt, känns läskigt nu när jag börjar passera idealvikt


   
SvaraCitera

Har gått ner typ 10 kilo... På två år. Egentligen går det väl ganska mycket upp och ner, men mest ner, tydligen. Min mamma klagar.


   
SvaraCitera

jag gick ner 11 kilo på 3 veckor.
Från 40 till 29.
pröva att skita i att äta och leva på isbitar och citron.
Dock så fick jag åka in på sjukhus med dropp och sitta rullstol i 2 veckor på ett muslimskt sjukhus i thailand.
så det är inget jag rekomenderar.

var nöjd med dig själv, annars om du vill gå ner i vikt, motionera och ät bra mat. svält aldrig dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gick ner 15 kg förut. Åt knäckebröd till frukost och lunch och sen en ganska stor måltid till middag (något med köttfärs eller kyckling). Kände jag mig hungring tog jag en frukt. Men egentligen är det bara att sluta äta onödiga kalorier och träna några gånger per vecka.


   
SvaraCitera

erini:

Dock så fick jag åka in på sjukhus med dropp och sitta rullstol i 2 veckor på ett muslimskt sjukhus i thailand.

eeee...


   
SvaraCitera

herregudjesus:

Jag är verkligen en erfaren jojo bantare men behöver höra lite stories 🙂

problemet är isf att du går tillbaks till dina gamla vanor så fort du gått ner i vikt.

för att gå ner i vikt måste du göra av med mer energi än du får i dig. svårare än så är det egentligen inte, men sen finns det ju olika bra sätt att göra det på.

att äta varierat och lagom mycket samt att utföra någon form av aktivitet, om inte annat promenera, är bra


   
SvaraCitera

herregudjesus:

Hjälp, något som gått ner 10 kg ? Jag är verkligen en erfaren jojo bantare men behöver höra lite stories 🙂

KRAMAR

Om du tänker gå ner i vikt 10 kg och hålla nere dig i vikt så kommer det ta ungefär 1 år. Visst kan du gå ut 8 timmar om dan och ta med dig matsäck, men har du inte en balans så kommer yo-yo effekten och du kommer väga ännu mer än vad du gjorde innan. Titta på Oprah t.ex.

Image

Titta på denna video för att gå ner i vikt.

Träna kondition är typ 90% av att gå ner i vikt, kondition är typ powerwalk och jogging.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja men nu är jag olycklig. Alla runtomkring mig bryr sig inte längre om mig för att jag inte blivit frisk tillräckligt fort (är inte frisk än heller). Jag lider av ÄS men, ett tips: gör motion till en kul grej, inte till ett måste. gå inte hungrig. Låt inte viktnedgången gå överstyr. Omgiv dig av glada människor med friska tänk.


   
SvaraCitera

Du kanske fick mina. Jag gick ner tio kilo på fyra månader. [rolleyes]

Mamma tror det beror på nån hormonrubbning som sker när man blir kär, eftersom jag blev av med det efter att jag blev ihop med min kille. Jag vette fan om det är troligt.


   
SvaraCitera

Du är inte tjock.


   
SvaraCitera

gick ner typ 10 kg på 2-3 månader en gång, sen dess har jag gått ner typ 5 kg på 2 år typ : P menmen håll koll på kalorierna bara och sätt en gräns på hur mkt du ska äta, typ 1000 eller 1200 kanske är lagom, sen för att undvika jojobantning när du gått ner så mkt: fortsätt hålla koll på kalorier men låt dig sj äta typ 2000 om dagen (eller vad som nu är din normalförbukning) så kommer du inte gå varken ner eller upp igen men ändå kunna äta ganska mycket. lycka till = #


   
SvaraCitera