Aviseringar
Rensa alla

Någon som gillar matematik?


Ämnesstartare

Någon som gillar matematik? Jag läser matte C och har stora bekymmer! Om något geni har lust att hjälpa mig med några tal (Har ej facit ..) så skicka gärna iväg ett pm eller sådant!

tack och hej leverpastej!!


   
Citera
Ämnesstartare

Skriv här istället. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matte är kul, men inte C-kursen.. Vilket program?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Skriv här istället. [y]

Det är fyra tal och jag orkar inte skriva upp alla här och nu! Sedan blir det bara förvirrande om flera skriver olika svar och liknande :(( vill ha mattenördar <3<3

Zeppelin:

Matte är kul, men inte C-kursen.. Vilket program?

Det är allt i matte C som jag behöver hjälp med 🙁 och jag läser ekonomi, inte MIN grej. Om det nu var det du menade med program!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KOMSI KOMSI MATTENÖRDAR1!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Skriv här istället. [y]

Sedan vill jag inte visa inför alla hur värdelös jag är på matte :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Älskade matematik, sen började jag på universitetet och var tvungen att räkna med ordo och då blev det plötsligt sjukt tråkigt [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundini:

Någon som gillar matematik

snarare tvärtom[tard]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

en började jag på universitetet och var tvungen att räkna med ordo

Vad är ordo? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Vad är ordo? [shake]

Ingen jävla aning, är ju 2 veckor kvar till tentan så har inte börjat plugga än.

Wiki säger:
"Ordo (latin för ordning) är ett begrepp inom matematik och datavetenskap och används för att mäta hur tung en term är. Till exempel betyder O(n2) eller O(n3) att den största betydande termen är n2 eller n3. Inom datavetenskap, särskilt komplexitetsteori, används det för att beskriva algoritmers effektivitet."

Fast det spelar tydligen ingen roll hur tung en term är, det verkar bara vara estetiskt [tard] Och man kan plussa ihop ordo genom att multiplicera exponenten. Den uppkommer även efter McLaurin utveckling och den där andra utvecklingen jag ej kommer ihåg.[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Ingen jävla aning, är ju 2 veckor kvar till tentan så har inte börjat plugga än.

Har läst 4 mattekurser på högskolenivå men aldrig stött på det där. Vad läser du?

Lundini:

Sedan vill jag inte visa inför alla hur värdelös jag är på matte :$

Skicka över ett par tal, men jag är inte säker på att jag kan hjälpa. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Har läst 4 mattekurser på högskolenivå men aldrig stött på det där. Vad läser du?

Läser min 4:e mattekurs. Det är version 2 av en variabelanalys. De sista 6 hp av 12 hp.

Läser till civ.ing datatekniker, så med inriktning på logik vilket matten hänger på som ett bihang.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

datatekniker

ChickiBull:

logik

Därför jag inte känner igen något av det. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Därför jag inte känner igen något av det. [smile]

[y] Fast är ologiskt [mad]


   
SvaraCitera