Aviseringar
Rensa alla

Någon som gillar matematik?


Ämnesstartare

ChickiBull:

[y] Fast är ologiskt [mad]

Jag gillar "reella" ämnen.
Hållfasthet är bra. Jag lägger en last på en bak och den böjs. [y]
Elektroteknik är dåligt. De där elektronerna beter sig hur de än vill. [n]
Termodynamik är okej. Jag eldar och vattnet blir ånga. [y]
Datorer är mittemellan eftersom de gör som jag säger men jag fattar ingenting av vad som egentligen händer. =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Elektroteknik är dåligt. De där elektronerna beter sig hur de än vill. [n]

Ja fyfan! Å allt går åt fel håll om man går efter elektronernas väg fast å andra hållet om man går efter strömmen, som faktiskt representerar elektronerna. Har läst en kurs om det och fattar absolut inget! Kommer ändå bli godkänd för tentan är inte obligatoriskt om man klarat labbarna och massa inlämningar [cool] Kan inte nämna någon som inte skulle åka dit för fusk om dem skulle granska, värdelöst ämne å värdelösa examinatorer [no-no]

Myksa:

Datorer är mittemellan eftersom de gör som jag säger men jag fattar ingenting av vad som egentligen händer. =/

Fast det är logiskt när man väl förstår [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Har läst en kurs om det och fattar absolut inget!

Och om man sätter in lite resistorer, spolar och kondensatorer då bryter verkligen helvetet löst! [tard]

ChickiBull:

Fast det är logiskt när man väl förstår [bigcheers]

Jag har programmerat i matlab och pluggat lite and, or och liknande grindar på elektroteknikkursen - djupare än så kommer jag aldrig att gå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Och om man sätter in lite resistorer, spolar och kondensatorer då bryter verkligen helvetet löst! [tard]

Haha ja fyfan! Man blir ju förvånad över att det svarta hålet uteblir varje gång!

Myksa:

Jag har programmerat i matlab och pluggat lite and, or och liknande grindar på elektroteknikkursen - djupare än så kommer jag aldrig att gå.

[blush] Sitter å programmerar dagar i ända [blush] Digitalteknikskursen kommer jag få en stor 5:a i [cool]

Tur att det finns såna som dig som kan fylla de hål jag inte fyller [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

[blush] Sitter å programmerar dagar i ända [blush] Digitalteknikskursen kommer jag få en stor 5:a i [cool]
Tur att det finns såna som dig som kan fylla de hål jag inte fyller [blush]

Och tur att det finns datafolk som vill göra alla tunga och knepiga beräkningar. Inte mycket som man kan räkna för hand nu känns det som.
Och nästa allt ingenjörsarbete kräver ju idag programmering. Mesta produkterna eller tillverkningsmetoderna kräver det. =/


   
SvaraCitera

Usch, sitter också fast här med Matte C. Gör en 5-veckorskurs på två veckor för att hinna med högskolekompletteringen. På distans, så ajg har inen som kan förklara vad jag håller på med, och jag har personligen förträngt Matte B. [cry]

Känner mig jättemisslyckad, för jag förstod derivering tills jag kom till derivering av potenser, och när jag läste det fattade jag ingenting(igen) och nu kan jag inte derivera överhuvudtaget.[cry]

Jag kommer vara utbränd när de här två veckorna är över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är stört bra på Matte, speciellt Matte C.[cool]


   
SvaraCitera

Lundini:

Sedan blir det bara förvirrande om flera skriver olika svar och liknande :(( vill ha mattenördar <3<3

större chans att du får med rätt svar....[tard]
kan kanske hjälpa.
om du skriver här


   
SvaraCitera

Webbitch:

för jag förstod derivering tills jag kom till derivering av potenser

men... började man inte med derivering av potenser..?[tard]


   
SvaraCitera

Myksa:

Elektroteknik är dåligt. De där elektronerna beter sig hur de än vill.

+1

[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

+1
[cry]

Betalade Margareta några hundra för att skriva en extra svår tenta till mediaeleverna iår. [badgrin]


   
SvaraCitera

Myksa:

Betalade Margareta några hundra för att skriva en extra svår tenta till mediaeleverna iår.

du, även om den ej är svår så kommer d gå åt helvete för mig, så det var slöseri med pengar![no-no][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

du, även om den ej är svår så kommer d gå åt helvete för mig, så det var slöseri med pengar![no-no][sad]

Äh lär dig alla extentor så ska det gå bra. Jag vet eftersom jag skrivit den där tentan säkert mer än fem gånger... [rolleyes]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

men... började man inte med derivering av potenser..?

Jag tror jag menade derivering av potensfunktioner. Min hjärna har smält. Och med det kom exponetialfunktioner, innan jag änligen kom till e, och naturliga logaritmer, vilket jag inte under några omständigheter förstår vadför de inte har lagt efter 10logaritmerna. Min bok är konstigt uppbyggd och kan dessutom inte förklara skit.


   
SvaraCitera

Myksa:

ag vet eftersom jag skrivit den där tentan säkert mer än fem gånger...

[bigsmile][love]
får se vad jag hinner på mindre än en vecka....[blush]
har inlämningsuppgifterna också.
annars köttar jag i sommar och tar den i augusti ist


   
SvaraCitera