Aviseringar
Rensa alla

Någon som har läst "det kallas kärlek"?


Ämnesstartare

Vad tycker ni om boken?


   
Citera
Ämnesstartare

vet inte jag har inte läst den


   
SvaraCitera
reben

fan va hemskt de lät, googla va de va för bok asså. verka jobbig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
fan va hemskt de lät, googla va de va för bok asså. verka jobbig

Blev rekommenderad av 1 umare, därför jah frågar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som all feministisk litteratur jag läst hitills är den jobbig dvs en blir arg, frustrerad och uppgiven över samhället och människor. Men intressant. Medvetenhet är bra, och leder det till positiv förändring och konstruktivitet är det också bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok inte all, men undantaget var dåligt skriven (På Y-fronten inget nytt). Eller så blev jag väl arg av den också, kommer ej ihåg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathByLawnmower:
Som all feministisk litteratur jag läst hitills är den jobbig dvs en

detta är från och med nu min princip kring att läsa saker du skriver med dylikt språkbruk. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

detta är från och med nu min princip kring att läsa saker du skriver med dylikt språkbruk. 

Utveckla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathByLawnmower:

Utveckla.

ändrade mig. efter första felaktiga bruket av "en" så tänker jag läsa resten av inlägget som "busschaufför, en busschaufför, det är en man med glatt humör". utifall att du undrar varför jag bemöter dig konstigt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

Deal with it phil lem_0.gif


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här är ett till konkret bevis att Facebook stalkar mig :

image_3.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathByLawnmower:
Som all feministisk litteratur jag läst hitills är den jobbig dvs en blir arg, frustrerad och uppgiven över samhället och människor. Men intressant. Medvetenhet är bra, och leder det till positiv förändring och konstruktivitet är det också bra.

Okej, om jag ska vara ärlig så är jag extremt pessimistisk. Det faktum att du verkar vilja övertyga andra om dess rimlighet och värde, får mig att tvivla starkt på att boken är radikal nog. Om män måste tro på idén för att göra den möjlig, så är den inte radikal nog enligt mig. Jag håller med om däremot att man bör se relationer som plussummespel i stället för nollsummespel. Så den kritiska frågan blir vems medvetenhet är nödvändig för projektet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brighter:

Okej, om jag ska vara ärlig så är jag extremt pessimistisk. Det faktum att du verkar vilja övertyga andra om dess rimlighet och värde, får mig att tvivla starkt på att boken är radikal nog. Om män måste tro på idén för att göra den möjlig, så är den inte radikal nog enligt mig. Jag håller med om däremot att man bör se relationer som plussummespel i stället för nollsummespel. Så den kritiska frågan blir vems medvetenhet är nödvändig för projektet?

lycka till med relationer om du tänker ställa krav som andra inte är villiga att gå med på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske skulle läsa den någon gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brighter:

Okej, om jag ska vara ärlig så är jag extremt pessimistisk. Det faktum att du verkar vilja övertyga andra om dess rimlighet och värde, får mig att tvivla starkt på att boken är radikal nog.

Hur menar du här?

Brighter:

 Om män måste tro på idén för att göra den möjlig, så är den inte radikal nog enligt mig.

Varför inte?

Brighter:

Så den kritiska frågan blir vems medvetenhet är nödvändig för projektet?

Projektet för en helt jämställd relation?


   
SvaraCitera