Aviseringar
Rensa alla

NÅGON SOM HAR LITE SPRIT ELLER HAHAHAHHA hepp hej då


KSENIA
Ämnesstartare

sylar:

Se där, då vet du kanske varför han skickade dig på en sådan utredning. Gjorde du något test hos din läkare?

Nja, jag fick mest berätta lite om mitt LIV för henne och så frågade hon ett par frågor.

Sedan jag insåg att det kanske är ADHD som ligger bakom allt så har jag velat känna hur det känns att inte ha ADHD och kunna vara lika ambitiös i t.ex. skolan som jag vill vara, haha 🙁 Det måste kännas fantastiskt skönt!


   
SvaraCitera
svett

KSENIA:

Du förstör min första, och antagligen enda, seriösa tråd. Lägg av va!!!!!! Jävla jävel!!!

oki förlåt.. det var inte snällt av mig.

En gång läste jag en artikel om varför fan man skjuter upp saker och oftast så var det för att man är en perfektionist och är rädd för att det man ska göra inte kommer att bli perfekt... därför skjuter man upp det hela tiden. Är det kanske så eller!!

http://www.goal-setting-guide.com/overcoming-fear-of-failure.html


   
SvaraCitera

KSENIA:

Sedan jag insåg att det kanske är ADHD som ligger bakom allt så har jag velat känna hur det känns att inte ha ADHD och kunna vara lika ambitiös i t.ex. skolan som jag vill vara, haha 🙁 Det måste kännas fantastiskt skönt!

Ja, skillnaden lär vara som himmel och jord. Vanliga människor klarar ju av att ägna 8 timmar om dagen till sysslor de tycker är tråkiga. En person med ADHD orkar inte hålla på i 1 timma med en syssla som denne gillar och vill göra. Inte för att försöka framföra situtationen för dessa personer som värre än vad den är, så tror jag att det är minst 100 gånger svårare för en med ADHD att göra sådana här saker.

svett:

En gång läste jag en artikel om varför fan man skjuter upp saker och oftast så var det för att man är en perfektionist och är rädd för att det man ska göra inte kommer att bli perfekt... därför skjuter man upp det hela tiden. Är det kanske så eller!!

Så fort jag tänker på perfektionism så tänker jag mig en person som ställer för många krav så att det leder till att inget av kraven uppfylls. Det blir som ett bakslag.


   
SvaraCitera
svett

sylar:

Så fort jag tänker på perfektionism så tänker jag mig en person som ställer för många krav så att det leder till att inget av kraven uppfylls. Det blir som ett bakslag.

Ja.. jag är en sådan som fAN.


   
SvaraCitera

svett:

Ja.. jag är en sådan som fAN.

Oroa dig inte över det, för så länge du inte har ADHD så behöver du bara ändra ditt tänkesätt lite snabbt. Har man ADHD däremot så är man screwed innan man ens försökt.


   
SvaraCitera
KSENIA
Ämnesstartare

Vet inte:

Jag skulle också vilja veta det. Jag befinner mig i ungefär samma situation minus Hanson-musiken och får ingenting gjort.

Någon, till exempel Gud, skulle kunna forska fram ett mirakelpiller som gör så att man faktiskt gör något istället för ingenting. Det vore asbra! Och Hanson är för övrigt asbra också, bara att man inte vågar erkänna det egentligen. Men jag är ganska vuxen nu, jag skäms inte längre. WÖÖ!!!!1

svett:

oki förlåt.. det var inte snällt av mig.

Nä, det var det verkligen inte :S

svett:

En gång läste jag en artikel om varför fan man skjuter upp saker och oftast så var det för att man är en perfektionist och är rädd för att det man ska göra inte kommer att bli perfekt... därför skjuter man upp det hela tiden. Är det kanske så eller!!

Jag vet inte. Jag känner mer att jag inte vill göra det pga... Jadu, ingenting egentligen, vilket ger mig ångest. Att göra saker som jag måste göra ger mig ångest, speciellt om sakerna kräver att jag måste TÄNKA[mad][mad]

sylar:

En person med ADHD orkar inte hålla på i 1 timma med en syssla som denne gillar och vill göra.

Haha, det där visar sig såååå tydligt när jag målar... Jag tycker ju att det är jätteroligt osv men efter ett tag, kanske 45-60 minuter, blir jag helt rastlös i huvudet och trött på ALLT och måste göra något annat... Eller ingenting.


   
SvaraCitera

Självdisciplin är en myt.


   
SvaraCitera
svett

KSENIA:

Jag vet inte. Jag känner mer att jag inte vill göra det pga... Jadu, ingenting egentligen, vilket ger mig ångest. Att göra saker som jag måste göra ger mig ångest, speciellt om sakerna kräver att jag måste TÄNKA[mad][mad]

OKI MEN du kanske undermedvetet inte vet vad faaan du vill med ditt liv och skiter i allt du borde göra för att du inte tror att något du gör just nu kommer att spela någon roll ändå!

psykologeN.


   
SvaraCitera
KSENIA
Ämnesstartare

Simnudel:

Självdisciplin är en myt.

Det skulle man kunna tro, men jag vet massor personer som har det 🙁

svett:

OKI MEN du kanske undermedvetet inte vet vad faaan du vill med ditt liv och skiter i allt du borde göra för att du inte tror att något du gör just nu kommer att spela någon roll ändå!

Jamen jag har ju förnekat livet i snart 22 år isåfall....


   
SvaraCitera
blum
 blum

sylar:

Så fort jag tänker på perfektionism så tänker jag mig en person som ställer för många krav så att det leder till att inget av kraven uppfylls. Det blir som ett bakslag.

jag ahaha 🙁 är asjobbigt.

kan inte heller koncentrera mig länge, kan knappt plugga alls[shake] får panik.

MEN. hanson är FETT bra


   
SvaraCitera
svett

KSENIA:

Jamen jag har ju förnekat livet i snart 22 år isåfall....

Ja men min mamma är för fan 44 och började precis veta vad hon ville med sitt liv liksom. Innan det så har hon jobbat på konsum och suttit hemma och blivit fet.


   
SvaraCitera

KSENIA:

Jag har liksom asmånga grejer jag måste göra

Jag hatar att ha småsaker att göra. Då samlar jag ihop jättemånga tråkiga saker att göra - så gör jag en halvdag då jag gör allihopa.
Det är astrist men känns huuur bra som helst efteråt.
Enkel psykologi - belöningen får mig att göra så...


   
SvaraCitera

KSENIA:

självdisciplin?

Starta fler seriösa trådar till o börja med. Tramsmajja.


   
SvaraCitera
KSENIA
Ämnesstartare

Lindblom:

kan inte heller koncentrera mig länge, kan knappt plugga alls[shake] får panik.

åååh, det är så SJUKT jobbigt. :(((((((

Lindblom:

MEN. hanson är FETT bra

Hahah, JA!!! Speciellt Where's the love och I will come to you[cool][cool]

svett:

Ja men min mamma är för fan 44 och började precis veta vad hon ville med sitt liv liksom. Innan det så har hon jobbat på konsum och suttit hemma och blivit fet.

Jamen jag har ju redan börjat på mitt liv nu, bara att jag inte orkar fortsätta på dettttttttttt

Myksa:

Jag hatar att ha småsaker att göra. Då samlar jag ihop jättemånga tråkiga saker att göra - så gör jag en halvdag då jag gör allihopa.

Synd att mina saker inte är småsaker, utan snarare saker som skriva tre tentor, göra ~20 stycken responser på texter till mina nior innan onsdag, planera en lektion till onsdag, läsa kurslitteratur till min lektion på högskolan osvosv.......... Haha. Jag är SÅ död 🙁

sculptura:

Starta fler seriösa trådar till o börja med. Tramsmajja.

Förstår inte riktigt vad seriösa trådar på UM har med min självdisciplin att göra, faktiskt. Men förklara gärna


   
SvaraCitera

KSENIA:

Synd att mina saker inte är småsaker, utan snarare saker som skriva tre tentor, göra ~20 stycken responser på texter till mina nior innan onsdag, planera en lektion till onsdag, läsa kurslitteratur till min lektion på högskolan osvosv.......... Haha. Jag är SÅ död 🙁

Ojdå. [sad] Mina saker är typ i skala "slänga gamla torkade bläckpennor". [blush]
Jag hade gjort såhär:
Sortera ut det som är mest viktigt!
Först det till onsdagen eftersom det har med dina elever att göra.
Läsa kurslitteratur - nja inte så viktigt, såvida läraren inte går igenom den noggrant. det beror väl på kursen.
Extentor - [zzz] Kan man skriva när som helst, ingen brådska...

Du kan inte gå runt och tänka att du har så mycket att göra - för då gör man ingenting.
Sluta tänk på några saker helt enkelt, då har du bara några få viktiga saker du måste göra, och som du faktiskt hinner göra. Då blir det bra.


   
SvaraCitera