Aviseringar
Rensa alla

Någon som hör röster?


Ämnesstartare

Min pojkvän/ex berättade för mig för ett tag sedan att han hör röster. Kom att tänka på det nu av någon anledning. Det skulle kännas bra att prata med någon annan som gör det för att få en förståelse kring det hela. 

Som rubriken lyder. Finns det någon här som vågar vara ärlig och berätta om hen hör röster? Eller känner ni kanske någon som gör det?


   
Citera
reben

vad är pojkvän/ex


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
vad är pojkvän/ex

Vet inte vad vi har för slags relation. Det är komplicerat.


   
SvaraCitera

sommargåvan:
Min pojkvän/ex berättade för mig för ett tag sedan att han hör röster. Kom att tänka på det nu av någon anledning. Det skulle kännas bra att prata med någon annan som gör det för att få en förståelse kring det hela. 

Som rubriken lyder. Finns det någon här som vågar vara ärlig och berätta om hen hör röster? Eller känner ni kanske någon som gör det?

Det är nog bäst att du pratar med honom personligen om detta för jag tror det är väldigt individuellt vad man i så fall hör och hur man reagerar på detta Glad 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Almiora:

Det är nog bäst att du pratar med honom personligen om detta för jag tror det är väldigt individuellt vad man i så fall hör och hur man reagerar på detta Glad 

Jo, det förstås. Men det är så svårt att ta upp sådant med honom. Skulle vilja höra det utifrån någon annans perspektiv.


   
SvaraCitera

sommargåvan:
Min pojkvän/ex berättade för mig för ett tag sedan att han hör röster. Kom att tänka på det nu av någon anledning. Det skulle kännas bra att prata med någon annan som gör det för att få en förståelse kring det hela. 

Som rubriken lyder. Finns det någon här som vågar vara ärlig och berätta om hen hör röster? Eller känner ni kanske någon som gör det?

På Telepatisk väg eller vad ? 


   
SvaraCitera

Jag har pratat med Bob Marley när jag trippade på LSD Tumme upp


   
SvaraCitera

Han kanske borde tala med en psykiater då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:

På Telepatisk väg eller vad ? 

Ja förmodligen, men det kanske är individuellt hur man uppfattar det..

EnSnubbe:
Jag har pratat med Bob Marley när jag trippade på LSD Tumme upp

Hm, va? Glad

Zodd:
Han kanske borde tala med en psykiater då?

Det har han gjort. Vet dock inte om han tagit upp detta. Men han hatar samtalsterapi, så det kommer aldrig att gå.


   
SvaraCitera

sommargåvan: Det har han gjort. Vet dock inte om han tagit upp detta. Men han hatar samtalsterapi, så det kommer aldrig att gå.

Passa dig då, många mördare skyller på att de "hör röster". Galen


   
SvaraCitera

sommargåvan:

Jo, det förstås. Men det är så svårt att ta upp sådant med honom. Skulle vilja höra det utifrån någon annans perspektiv.

Det kanske är schizofreni han lider av? I så fall kan du ju alltid söka efter information om det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Almiora:

Det kanske är schizofreni han lider av? I så fall kan du ju alltid söka efter information om det!

Jo, jag tror också det. Han säger att han är psykopat. Men han har inte fått någon diagnos så vitt jag vet.


   
SvaraCitera

sommargåvan:

Jo, jag tror också det. Han säger att han är psykopat. Men han har inte fått någon diagnos så vitt jag vet.

Be honom kontakta vårdcentralen eller liknande om han inte redan gjort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Almiora:

Be honom kontakta vårdcentralen eller liknande om han inte redan gjort det.

Han kommer aldrig att göra det. Han vill inte ha hjälp. 


   
SvaraCitera

din kille skrämmer mig, hade varit extremt obekväm med att umgås med nån som på allvar sa sig höra röster     


   
SvaraCitera