Aviseringar
Rensa alla

Någon som känner igen sig ?


Ämnesstartare

frukt:

Ja det kan jag, vänner/vän och internet lite ().

Bra[smile]

frukt:

en bekännelse skulle leda till ständigt iakttagande och lite väl mycket uppmärksamhet som kan tänkas gränsa till kontrollbehov

Min mamma har kontrollbehov :/

frukt:

Jag tror dock att jag skulle kunna prata ut med mina föräldrar bara jag får lite distans, vilket lär hända då jag flyttar till min lägenhet.

När ska du göra det då?

frukt:

Har inte du någon att prata med?

ingen som jag vill prata med. Jag kan ju alltid prata med en kurator, men jag vill ha en vän.

El Guaje:

Nej egentligen inte. Brukar skriva av mig istället när det är något, fungerar helt okej.

att skriva är bättre än ingenting.

El Guaje:

Har du provat några andra sätt att få ut dina känslor då? Har man ingen att prata med kan det ju vara skönt att skriva och så.

jag skriver, ibland. fast jag brukar ta bort det mesta eftersom det blir så komplicerat..

Angelize:

En del grejer går väl o prata om, men inte allt, o då är det skönt att kunna gå till en professionell o få prata ur sig/få stöd/lösningar.

ja, det är bra att det finns professionella, men jag tror att det bästa skulle vara en vän. om man har tyngre problem kanske en psykolog är det bästa ,men annars är ju vänner bra att ha.

Angelize:

gick du regelbundet till kuratorn? ibland tar det tid innan man hittar rätt "hjälp" så känner du att det inte funkar, byt till nån annan

jag ska gå nånstans o prata, vet inte riktigt var än.

Lounge fact:

g u l d

[love]


   
SvaraCitera

Barfota:

jag skriver, ibland. fast jag brukar ta bort det mesta eftersom det blir så komplicerat..

Okej ja allting är inte bra att spara på. Men det är skönt att för stunden få sätta ord på sina känslor och tankar så de inte bara snurrar runt inne i skallen på en. Det är farligt att stänga inne dem helt.

Men det bästa vore förståss att ha någon man känner att man kan prata med. Tyvärr är vi nog många som saknar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inte heller nån att prata med. min familj är snäll och så (förutom min farsa) men det går liksom inte att snacka med dem och de fattar inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker du borde gå till en lekpark å gunga, då kanske det kommer nån å leker med dig, så blir ni vänner för livet! oxå kan du snacka om allt med den personen! [smile]

så träffade jag min bästa vän! 😀
jag var dock 4år, men ändå! [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

har inte heller nån att prata med. min familj är snäll och så (förutom min farsa) men det går liksom inte att snacka med dem och de fattar inte

Har du försökt prata med dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

Har du försökt prata med dem?

nej aldrig riktigt. har aldrig ens berättat lite om mina problem. de har bara märkt på mig hur jag mått sämre och föröskt prata med mig men då har jag bara viftat bort det hela och börjat låtas vara glad när de är nära

jag vet liksom att de bryr sig och vill hjälpa men det går inte. min storasyster var perfekt sen kom min storebror och blev perfekt och sen kom jag och jag är inte så perfekt fast jag försöker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

nej aldrig riktigt. har aldrig ens berättat lite om mina problem. de har bara märkt på mig hur jag mått sämre och föröskt prata med mig men då har jag bara viftat bort det hela och börjat låtas vara glad när de är nära

så är det för mig också. nästan exakt så. fast jag vet inte om jag verkar glad. antagligen inte.

patrick bateman:

min storasyster var perfekt sen kom min storebror och blev perfekt och sen kom jag och jag är inte så perfekt fast jag försöker.

ingen är väl perfekt heller 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

så är det för mig också. nästan exakt så. fast jag vet inte om jag verkar glad. antagligen inte.

haha coolt

är nästan bättre faktiskt ifall du inte verkar glad, då kanske nån kommer förösker göra nåt åt saken. jag är rätt bra på att låtsas så ingen försöker hjälpa mig längre vilket inte är bra

Barfota:

ingen är väl perfekt heller 🙂

haha nej finns nog ingen. men båda de är duktiga. klarade sig utmärkt i skolan, var populära och har alltid haft massvis med bra vänner osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

är nästan bättre faktiskt ifall du inte verkar glad, då kanske nån kommer förösker göra nåt åt saken.

jag ska göra något åt saken själv. grejen är den att då kommer ju alla veta hur jag mår. jag vill inte det.

patrick bateman:

jag är rätt bra på att låtsas så ingen försöker hjälpa mig längre vilket inte är bra

vad är det som inte är bra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

jag ska göra något åt saken själv. grejen är den att då kommer ju alla veta hur jag mår. jag vill inte det.

vad hade du tänkt göra? varför skulle alla få reda på det? är du 23? då behöver väl ingen veta

Barfota:

vad är det som inte är bra?

att jag är bra på att låtsas. jag söker ju inte hjälp själv och ifall alla tror det är bra så förösker ingen hjälpa mig och då blir allt bara sämre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

vad hade du tänkt göra?

prata med någon.

patrick bateman:

varför skulle alla få reda på det? är du 23? då behöver väl ingen veta

jag bor hemma och min mamma är extremt kontrollerande. jag vet att jag kan flytta hemifrån och det ska jag göra också så småningom. men alltså hon vet att jag har problem, men inte att jag har självmordstankar ibland. det tänker jag inte berätta.

patrick bateman:

att jag är bra på att låtsas. jag söker ju inte hjälp själv och ifall alla tror det är bra så förösker ingen hjälpa mig och då blir allt bara sämre

varför låtsas du,? menar jag. varför mår du inte bra egentligen?
jag tycker nog att du ska söka hjälp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

prata med någon.

riktig hjälp då eller?

Barfota:

jag bor hemma och min mamma är extremt kontrollerande. jag vet att jag kan flytta hemifrån och det ska jag göra också så småningom. men alltså hon vet att jag har problem, men inte att jag har självmordstankar ibland. det tänker jag inte berätta.

behöver du ju inte berätta och hon kan väl inte få reda på det heller ifall du snackar med nån?

Barfota:

varför låtsas du,? menar jag. varför mår du inte bra egentligen?
jag tycker nog att du ska söka hjälp

enklare att låtas. blir nog så mycket kaos annars

finns många anledningar till varför jag inte mår bra. har typ förlorat alla mina vänner. var olyckligt kär och hände mycket skit då. jag vill inte heller växa upp, saknar allt som var förr. tycker livet är tråkigt och känns meninglöst osv

jo jag borde göra det men vågar inte riktigt och har ingen ork typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

riktig hjälp då eller?

ja

patrick bateman:

behöver du ju inte berätta och hon kan väl inte få reda på det heller ifall du snackar med nån?

hon vet att jag ska prata med någon. det har jag gjort förut. men hon vet inte ens hälften. det är både bra och dåligt.

patrick bateman:

har typ förlorat alla mina vänner. var olyckligt kär och hände mycket skit då. jag vill inte heller växa upp, saknar allt som var förr. tycker livet är tråkigt och känns meninglöst osv

:/ jag tycker också att livet känns meningslöst. jag vet att det inte behöver vara så, men som du säger orkar man inte riktigt göra något åt det.

jag vågade inte heller söka hjälp, men jag gjorde det ändå 🙂 det blir inte bättre över en natt. säkert inte på flera månader heller. men man måste börja nånstans.
att inte orka är nästan värre än att inte våga. tro mig jag vet hur det känns att inte orka göra nåt åt sin situation


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

ja

det är bra [y]

Barfota:

hon vet att jag ska prata med någon. det har jag gjort förut. men hon vet inte ens hälften. det är både bra och dåligt.

okok. jo är ju lite både och. klart att hon egentligen borde veta och så men ifall hon inte är till nån hjälp så behöver hon ju inte veta. är ju upp till dig

Barfota:

:/ jag tycker också att livet känns meningslöst. jag vet att det inte behöver vara så, men som du säger orkar man inte riktigt göra något åt det.

nej är inte riktigt alltid så, klart det har sina roliga stunder men i det stora hela känns det mest meningslöst tycker jag. tråkigt att det ska vara så.

Barfota:

jag vågade inte heller söka hjälp, men jag gjorde det ändå 🙂 det blir inte bättre över en natt. säkert inte på flera månader heller. men man måste börja nånstans.
att inte orka är nästan värre än att inte våga. tro mig jag vet hur det känns att inte orka göra nåt åt sin situation

det är starkt gjort! nej det tar nog sin tid men är ju alltid bra att man förösker göra nåt iaf för det kan ju bli bättre. ja det är nog det faktiskt, är jäkligt jobbigt att inte orka göra nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

de

jag hoppas att det blir bättre för dig.


   
SvaraCitera