Aviseringar
Rensa alla

Någon som kan argumentera mot dessa 3 platt jords bevis?


En till xDDDDDDDDD Och här ska tydligen även klimatförändringarna vara en bluff xDDDDDDDDD Dör xDDDDDDDDDDDDDDD

Hjärta


   
SvaraCitera

WhaleTrail:
w7ub5g35ho511.jpg

Sover

Hahaha bästa svaret någonsin, älskar det! Mycket gladHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
För er andra som inte är flat earthers och undrar vad jag menar med perspektiv/ljus:

Ljusstrålen är stark på håll och strålarna täcker avståndet mellan sol och horisont. När man zoomar in förändras perspektivet och man kan istället uppskatta att solen är en bit från horisonten. Till slut går den ner. Videon säger absolut ingenting om huruvida jorden är rund eller inte. Det är varken ett bevis för att jorden är rund eller platt. Den visar bara hur saker ser olika stora ut beroende på hur nära eller långt borta man är. 

hur förklarar du då att du även kan zooma tillbaks en båt? För att den lämnade dit perspektiv, inte gömt sig bakom en kurva.

reflektionen på vatten ytan i zoom videon bevisar att ostörda vatten ytor är platta.
för att ha en rak reflektion behövs en rak yta. Om vatten ytan va böjd skulle även reflektionen va böjd, och reflektionen skulle brytas innan den når observatören.

om vatten är platt och vi är omringade av det platta vattnet......?


   
SvaraCitera

WhaleTrail:
w7ub5g35ho511.jpg

Sover

hahahaha bästa jag sett 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

är det bluff??????????????????? alla lärarna och alla klasskamraterna i skolan tror på global uppvärmning

alla "tror" på det för det är obevisat.

du kan välja att inte tro på dom som ger påståenden utan att bevisa det dom yttrar. 


   
SvaraCitera

Inte konstigt Löfven blev statsminister


   
SvaraCitera
time
 time

turtleexpress:

hur förklarar du då att du även kan zooma tillbaks en båt? För att den lämnade dit perspektiv, inte gömt sig bakom en kurva.

reflektionen på vatten ytan i zoom videon bevisar att ostörda vatten ytor är platta.
för att ha en rak reflektion behövs en rak yta. Om vatten ytan va böjd skulle även reflektionen va böjd, och reflektionen skulle brytas innan den når observatören.

om vatten är platt och vi är omringade av det platta vattnet......?

Det är ju också bara perspektiv och att saker ser annorlunda ut när de är långt bort. Ögat lurar en. Att en kamera zoomar in och ut bevisar ingenting ang. jordens form. Det blir ju inte ett bevis bara för att du säger att det är ett bevis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Det är ju också bara perspektiv och att saker ser annorlunda ut när de är långt bort. Ögat lurar en. Att en kamera zoomar in och ut bevisar ingenting ang. jordens form. Det blir ju inte ett bevis bara för att du säger att det är ett bevis.

beviset för att horisonten är en kurva är att vi kan se båtar försvinna bakom kurvan, så om du låter en båt försvinna "över kurvan" men den kan bli synlig igen med zoom.

antingen motbevisar det kurvan eller så bevisar det en okänd teknik som kan se run hörn.


   
SvaraCitera
Haien

Det är sånt här som får mig att tvivla på mänskligheten som helhet


   
SvaraCitera

Zoom on sunset är jättelätt att motbevisa om man faktiskt ritar upp en bild och räknar på det. Rätt bra övningsuppgift om man vill öva lite på grundläggande trigonometri/fysik.

Star trail förstår jag inte ens hur det ska vara ett bevis för att jorden är platt? Jag vet inte ens vad det finns att motbevisa där, du får gärna utveckla argumentet. Det enda jag kan se av videon är att det visar på att jorden roterar.

Orkar inte kolla igenom en 20 min video så vill du ha en kommentar på den första får du sammanfatta


   
SvaraCitera

turtleexpress:

hur förklarar du då att du även kan zooma tillbaks en båt? För att den lämnade dit perspektiv, inte gömt sig bakom en kurva.

reflektionen på vatten ytan i zoom videon bevisar att ostörda vatten ytor är platta.
för att ha en rak reflektion behövs en rak yta. Om vatten ytan va böjd skulle även reflektionen va böjd, och reflektionen skulle brytas innan den når observatören.

om vatten är platt och vi är omringade av det platta vattnet......?

En båt kan inte zoomas tillbaka om den är tillräckligt långt borta. Exakt hur långt bort det är beror dels på båtens höjd över havet, dels på betraktarens höjd över havet. Vill du veta det exakta avståndet man kan "zooma tillbaka" båten får du ge mig de två variablerna så kan jag ställa upp en exakt modell och räkna ut det maximala avståndet.

Om du sedan kan visa på ett dokumenterat exempel som överskrider det avståndet, då kan du få cred


   
SvaraCitera
time
 time

turtleexpress:

beviset för att horisonten är en kurva är att vi kan se båtar försvinna bakom kurvan, så om du låter en båt försvinna "över kurvan" men den kan bli synlig igen med zoom.

antingen motbevisar det kurvan eller så bevisar det en okänd teknik som kan se run hörn.

Båten har ju inte rundat en kurva eller ett hörn. Den är bara långt borta och blir tydligare igen när man zoomat in Mycket glad Det är på intet sätt ett bevis för någonting alls.


   
SvaraCitera
time
 time

Star trail-videon bevisar däremot att jorden är rund. Norra polcirkelns stjärnbilder som rör sig i en halvcirkel. På andra halvan av den runda jorden snurrar södra polcirkelns varianter. Lustigt att den påstås vara bevis för motsatsen - är ju väldigt tydligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Båten har ju inte rundat en kurva eller ett hörn. Den är bara långt borta och blir tydligare igen när man zoomat in Mycket glad Det är på intet sätt ett bevis för någonting alls.

Exakt, så vart är kurvan? Samma test kan göras med berg toppar. Ta dig tillräckligt långt bort så du ser marken försvinna, sen zoomar du in.
och perspektiv är varför ser flygplanen, molnen, solen, månen och stjärnorna dyka ner till horisonten. Därför mot bevisar perspektiv att horisonten är en kurva. på din modell finns inte perspektiv, det finns en kurva. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Star trail-videon bevisar däremot att jorden är rund. Norra polcirkelns stjärnbilder som rör sig i en halvcirkel. På andra halvan av den runda jorden snurrar södra polcirkelns varianter. Lustigt att den påstås vara bevis för motsatsen - är ju väldigt tydligt.

Så vi snurrar på en boll, som snurrar runt en sol, som flyger genom ett oändligt universum.
Det är tre olika rörelser, hur kan vi se perfekta cirklar? 
det vi ser hadde funkat om vi bara va en boll som snurrar.


   
SvaraCitera