Aviseringar
Rensa alla

Någon som kan bota avundsjuka?


Ämnesstartare

Okej, jag har en av världens mest underbara killar, och han säger alltid att jag är hans allt och att han älskar mig mest och så vidare, ni vet, såna där gulliga grejer. Ändå kan jag bli så jävla sur om han skriver sötnos, fin eller något till sina tjejkompisar. Har försökt förklara, men han verkar inte lyssna. Han försvarar sig med "vadå, får jag inte ha kompisar nu eller?". Fattar om det är jobbigt för honom, men jag blir avundsjuk sjukt lätt, någon som vet hur jag kanske kan.. sluta med det? [tard]


   
Citera
Ämnesstartare

Kallas svartsjuk, inte avundsjuk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

Kallas svartsjuk, inte avundsjuk.

Du fattar vad jag menar -.-


   
SvaraCitera
Jeay_L

Du får väl förklara för han att du inte gillar att han skriver fin och sötnos å sådär till sina tjejkompisar för att du inte mår bra av det, men att han gärna får ha tjejkompisar!

Nog för jag skriver älskling å sådär till mina tjejkompisar, å skulle säkert kunna skriva söt eller nått till mina killkompisar då jag är i ett förhållande.[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den som inte känner avundsjuka älskar inte ^^


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Du får väl förklara för han att du inte gillar att han skriver fin och sötnos å sådär till sina tjejkompisar för att du inte mår bra av det, men att han gärna får ha tjejkompisar!

Verkligen inte!

Problemet ligger hos dig och din självkänsla. Du får träna på ditt självförtroende. Svartsjuka grundar sig oftast på undermedvetna tankar om att du inte förtjänar honom.


   
SvaraCitera

PeppeNilla:

Den som inte känner avundsjuka älskar inte

så fel fel fel fel fel.
Förhållanden ska bygga på tillit och om ett förhållande bygger på det så finns inte svartsjuka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

Förhållanden ska bygga på tillit och om ett förhållande bygger på det så finns inte svartsjuka.

Men att känna svartsjuka visar ju bara hur mycket man vill ha personen ifred utan att andra människor ska komma emellan .__.' . . Det behöver inte alls betyda att man inte litar på varandra, det kan likaså vara utomstående personer man inte litar på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

Förhållanden ska bygga på tillit och om ett förhållande bygger på det så finns inte svartsjuka.

NUJÄVLARR:

så fel fel fel fel fel.

^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jewssicha:

Fattar om det är jobbigt för honom, men jag blir avundsjuk sjukt lätt, någon som vet hur jag kanske kan.. sluta med det? [tard]

väx upp [tired]


   
SvaraCitera

jag älskar svartsjuka killar

om en kille är svartsjuk betyder att han älskar dig mycket


   
SvaraCitera

PeppeNilla:

Det behöver inte alls betyda att man inte litar på varandra, det kan likaså vara utomstående personer man inte litar på.

hahaha så dumt, vadå inte litar på andra personer?
Så om din pojkvän blir våldtagen så är det hans fel? :[shake]

PeppeNilla:

att känna svartsjuka visar ju bara hur mycket man vill ha personen ifred

Lite små svarjsuka ja, men när svartsjukan börjar bestämma vad man får säga och inte säga till personer runt omrking så har den heeeelt gått över styr.


   
SvaraCitera
Hando

jewssicha:

någon som vet hur jag kanske kan.. sluta med det?

Gör honom svartsjuk istället då [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

hahaha så dumt, vadå inte litar på andra personer?
Så om din pojkvän blir våldtagen så är det hans fel? :

Jag syftade mest på att inte lita på andra när det gäller att dom flörtar och försöker ta ens partner ifrån en, oO' Snälla någon.

NUJÄVLARR:

Lite små svarjsuka ja, men när svartsjukan börjar bestämma vad man får säga och inte säga till personer runt omrking så har den heeeelt gått över styr.

Ja, då har det gått överstyr. Det är en annan sak..


   
SvaraCitera

jewssicha:

Ändå kan jag bli så jävla sur om han skriver sötnos, fin eller något till sina tjejkompisar.

Och han har inga som helst problem med att du skulle kunna kalla dina kompisar för sötnosar, fin, etc?

Men det kanske är lättare sagt än gjort, men försök få honom att förstår att det är klart att man ska kunna ha vänrelationer men ni två har faktiskt en parrelation, det är ju skillnad och jag tycker väl att de ska vara en skillnad i sig med ja t.ex. vad man kallar sina vänner och varandra för att vara schysst mot just varandra. Handlar väl inte om att förbjuda någon, men att kanske se till att han förstår att du blir ledsen och kanske känner sig lite ospeciell.

Jag skulle också bli sur. Vem skulle inte bli det? Man vill ju själv vara sötnosen, och inte att nån annan är det [rolleyes] men jag vet inte, han kanske inte ser dig mer speciell än sina tjejkompisar? Då ska du verkligen ifrågasätta om du själv egentligen vill ha det så. Annars får du väl kanske hitta nån annan som kanske uppskattar ert förhållande lite mer liksom.


   
SvaraCitera