Aviseringar
Rensa alla

Någon som kan göra ett linjediagram?


Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Ja, hur vet du vad exempelvis temperaturen är vid en viss tid?

Skulle du kunna hjälpa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jo fast måste vara dataskriven.

Har du googlat typ "linjediagram guide excel"? Borde ju finnas någon guide på hur ska göra. Typ den här är kanske til​l hjälp.


   
SvaraCitera

dagens tips: om man vet med sig att man har lite svårt att förstå uppgifter i vissa ämnen så kan det vara bra att plugga med andra i ens klass och vara ute i god tid och inte kvällen innan uppgiften ska lämnas in.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

dagens tips: om man vet med sig att man har lite svårt att förstå uppgifter i vissa ämnen så kan det vara bra att plugga med andra i ens klass och vara ute i god tid och inte kvällen innan uppgiften ska lämnas in.

Jag har returuppgift. Jag känner ingen i klassen.

Ensamvargen:

Har du googlat typ "linjediagram guide excel"? Borde ju finnas någon guide på hur ska göra. Typ den här är kanske til​l hjälp.

Ingen som fungerar. Vet du hur man gör?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Ingen som fungerar. Vet du hur man gör?

Det var flera år sedan jag gjorde det så kan inte ge dig någon bra guide. Men har du skrivit in dina värden i tabeller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Det var flera år sedan jag gjorde det så kan inte ge dig någon bra guide. Men har du skrivit in dina värden i tabeller?

Vet inte i vilka celler i excel man sätter in vare sig bägare 1, bägare 2, temperatur och tid. Vart gör man det? Och vart ordnar man det?


   
SvaraCitera

Använd Excel ifall du har det.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vet inte i vilka celler i excel

Vilka som helst. Jag ritar 1 förslag på hur du kan rita upp det, har inte excel eller dylikt på datorn så du får det handritat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Skulle du kunna hjälpa?

Börja med att rita in din data i tabeller. Sedan bör det gå att bara följa den guiden som Ensamvargen gjorde. Jag har inte vanliga Excel på datorn så jag vet faktiskt inte riktigt hur du ska bära dig åt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Vilka som helst. Jag ritar 1 förslag på hur du kan rita upp det, har inte excel eller dylikt på datorn så du får det handritat.

Okej tackar! 🙂 Men jag tänker såhär.. Om vi har bägare 1 med salt och man skall sätta ut tecknen för temperaturer och tid för den hur gör man det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Okej tackar! 🙂 Men jag tänker såhär.. Om vi har bägare 1 med salt och man skall sätta ut tecknen för temperaturer och tid för den hur gör man det.

Tid på x-axeln (den vågräta) är ett hett tips. Utöver det vetefittan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Okej tackar! 🙂 Men jag tänker såhär.. Om vi har bägare 1 med salt och man skall sätta ut tecknen för temperaturer och tid för den hur gör man det.

Hänger inte riktigt med i vad du menar. Här är 1 bild:

Image
(Vet inte vilka tider ni använde men jag skrev in 1-8 min)

Om du tar 5 st celler på en sida och skriver en för tid, två för volym och två för temperatur som jag gjorde. Sedan fyller du i med dina tider och dom volymer och temperaturer du hade för dom tiderna. Hänger du med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Om du tar 5 st celler på en sida och skriver en för tid, två för volym och två för temperatur som jag gjorde. Sedan fyller du i med dina tider och dom volymer och temperaturer du hade för dom tiderna. Hänger du med?

Jo fast jag har också minustecken. Det känns som om det blir fel hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jo fast jag har också minustecken. Det känns som om det blir fel hela tiden.

Varför känns det som om det blir fel? Hamnar dom inte under x-axeln?


   
SvaraCitera