Aviseringar
Rensa alla

Någon som kan/pluggar japanska?


thankee sai:

Watashi wa kinô hanbâgâ o tabemashita
Jag igår hamburgare åt.

あなたのおじいさんは| 95;ンサムです。
Anata no ojîsan wa hansamu desu.
Din morfar stilig är.

Okej, vad jobbigt [sad] men men , tack[wink]


   
SvaraCitera

thankee sai:

Hur långt lär man sig på gymnasiet steg 1?

Typ väldigt enkla konversationer om jag minns rätt. Lite basicmeningar + glosor. 🙂


   
SvaraCitera
smisk

thankee sai:

Hur långt lär man sig på gymnasiet steg 1?

Öh, vi lärde oss typ hälsningsfraser, namn, var jag bor, vad jag gillar, min familj, fritid, klocka och sånt. Kommer inte ihåg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

tack

Men det uttalas inte som det står i bokstäver..
Det närmsta man kan komma är väl typ..
anata noh oh-djiisan wa hannsahm(u) (handsome) dess.
Bästa är väl att gå någon kvällskurs ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beholder:

Typ väldigt enkla konversationer om jag minns rätt. Lite basicmeningar + glosor. 🙂

smisk:

Öh, vi lärde oss typ hälsningsfraser, namn, var jag bor, vad jag gillar, min familj, fritid, klocka och sånt. Kommer inte ihåg.

Ok, tack 🙂


   
SvaraCitera

thankee sai:

anata noh oh-djiisan wa hannsahm(u) (handsome) dess.
Bästa är väl att gå någon kvällskurs ^^

gosh kommer aldrig lära mig [chocked] ah kanske, funderat på att plugga japanska men bor i en liten håla så det är inte så .. lätt [party]


   
SvaraCitera

xKiTTiEHx:

gosh kommer aldrig lära mig [chocked] ah kanske, funderat på att plugga japanska men bor i en liten håla så det är inte så .. lätt [party]

http://www.japanesepod101.com/
Väldigt bra, särskilt om du känner för att betala lite för att få tillgång till ännu mera grejer där. Finns lite saker du kan testa och använda som gratismedlem också. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

funderat på att plugga japanska men bor i en liten håla så det är inte så .. lätt

Nä, kanske inte.. Men jag var din ålder när jag ville lära mig japanska, och det var värt väntan ändå. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beholder:

Väldigt bra, särskilt om du känner för att betala lite för att få tillgång till ännu mera grejer där.

Jag tittade på någon annan sida och jag blev bara mer förvirrad eftersom att man lär sig olika saker i olika följd liksom.. Men länken är nog bra när man kan grunderna iaf 🙂 Tack!


   
SvaraCitera

thankee sai:

Jag tittade på någon annan sida och jag blev bara mer förvirrad eftersom att man lär sig olika saker i olika följd liksom.. Men länken är nog bra när man kan grunderna iaf 🙂 Tack!

Ah, jo. Verkar lite rörigt, men TROR det skall finnas någon ordning upplagd för en så man kan följa en fin radda lessons i rätt bra ordning. Sedan klickar man ju även i vilka man har klarat av osv osv.


   
SvaraCitera

thankee sai:

.. Men jag var din ålder när jag ville lära mig japanska, och det var värt väntan ändå. 🙂

okej [bigsmile] har du varit i japan? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thankee sai:

Förstår verkligen. Jag lyckas knappt jobba en och en halv dag i veckan. Vad pluggar du nu?

Data


   
SvaraCitera

Homunculi:

MUDA DA!

MUDAMUDAMUDAMUDAMUDAMUDAMUDAMUDAMUDAMUDA!!!

ZA WARUDO!!!

TOKI WO TOMARE!!!

.....Soshite, toki ga ugoki desu...

RODADA ROLLA DA!

WRYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY!!!!!!!!

[y]


   
SvaraCitera

Läste det förra året i skolan, och på fritiden.

Blev tråkigt att gå dit när man kunde allting och alla förbannade jävla "ÅHH JAG ÄR JAPAN FAST JAG ÄR 100% SVENSK ^___^' KAWAIII" weeabofaggots var där. Fan ta er, jag hatar er.


   
SvaraCitera

Boku nara, nihongo ga hanaseru yo. Tadashi, omae wa donogurai dekiru no?

Distrust:

Blev tråkigt att gå dit när man kunde allting och alla förbannade jävla "ÅHH JAG ÄR JAPAN FAST JAG ÄR 100% SVENSK ^___^' KAWAIII" weeabofaggots var där. Fan ta er, jag hatar er.

Det är exakt samma sak på högskola. Som tur är hoppar 3/4 av den typen av idioter av efter första terminen, och den resterande fjärdedelen innan nästa läsår.


   
SvaraCitera