Aviseringar
Rensa alla

Någon som kan styla om mig?


Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Liksom är inte ett utfyllnadsord. Liksom är ett ord som ska användas i meningar såsom ''Paris liksom berlin är miljonstäder'', det är alltså ett ord som inte ska användas så ofta. Oftast är ordet ''liksom'' inte ens nödvändigt i en mening, många använder ordet som utfyllnad för att man tydligen inte har så mycket att säga till om. Dessutom så kan man tydligen inte svenska så bra så för att få det att låta som att man har något att säga så fyller man ut det med ord som verkar passa bra att fylla i med.
När du läser det jag skriver, upplever du att ordet ''liksom'', behövs? Jag kan skriva spaltmeter utan att ordet ''liksom'' ens nämns.

Liksom är ett fint utfyllnadsord och jag tycker om det. Du får tycka vad du vill, mina svenska lärare har aldrig påpekat det så aa kan inte vara värsta grejen. 


   
SvaraCitera

Donkeking:

Liksom är ett fint utfyllnadsord och jag tycker om det. Du får tycka vad du vill, mina svenska lärare har aldrig påpekat det så aa kan inte vara värsta grejen. 

Du får väl tycka om det men att använda liksom fyller ingen funktion i en mening mer än som ett utfyllnadsord. Meningen blir inte bättre med ordet ''liksom''. Du får såklart använda ''liksom'' bäst du vill, det är du fri att göra. Jag tycker att det är att misshandla det svenska språk att skriva ''liksom'' i början eller slutet, eller ja, mitt i en mening.
Generellt tycker jag att det bör användas så lite som möjligt, man kan ju tänka på hur det låter när man använder ordet ''liksom'', låter det bra? Då försöker man ju lite någorlunda belevad iaf.

Donkeking:
Okej så jag har 0 modesmak och nu när jag går gymnasiet i Uppsala känner jag att jag skulle behöva en styling liksom,, finns det någon som skulle vara intresserad av att hjälpa mig hitta min still liksom? 

Snäll som jag är så tänker jag svara på din fråga även om du använder ordet liksom som utfyllnadsord.
Tips är att när du köper kläder själv, eller med familj elelr en vän är att du inte köper typ bara en tröja eller ett par byxor. Det är bättre att försöka matcha en kläder med de kläder som man har eller köper något klädesplagg som passar till det mesta. Vissa klädesplagg kanske inte fungerar med i stort sett hela din garderob, då blir man besviken.
Försök att pröva kläder hemma och se vad som du tycker passar ihop och fråga om råd, typ en kompis.
Sen när du ska köpa något, försök att se dig med den tröjan, de byxorna i några av dina kläder som du har hemma. Passar det ihop? Jobbar du så, då kommer du att hitta rätt kläder.
Lycka till! GladHjärta


   
SvaraCitera