Aviseringar
Rensa alla

Någon som knaprar Melatonin som sömnmedel?


Ämnesstartare

Jag var i London för några veckor sedan och köpte Melatonin. Inte för att jag har haft några sömnproblem tidigare men jag tycker att jag fått lite svårt att somna in. Jag brukar få ligga både 10 och kanske tom 15 minuter innan jag somnar in. Så jag köpte i vart fall några burkar Melatonin i en hälsokostaffär i London. Och de funkar superbra. Nu somnar jag efter 2 - 3 minuter. Och sover som en stock ända tills klockan ringer.

Någon här på forumet som har insomningsproblem och som knaprar Melatonin?

För att inte Mod ska tro att jag sprider tips om narkotiska preparat ska jag lägga upp några länkar med mer info.

Melatonin och drömmen om ungdom och hälsa
I USA har melatonin lanserats som undermedlet som håller ålderdomen och sjukdomar stången. Också vi kan få tag på hormonet utan läkarrecept på Internet. Men vad är det man då köper?

http://fof.se/tidning/1997/8/melatonin-och-drommen-om-ungdom-och-halsa

Melatonin vid försenad sömnfas - varför licensbelagt?
I USA är melatonin klassat som kosttillskott och säljs fritt i livsmedelshandeln. I Sverige är det däremot ett licenspreparat. Varför tillåts vi inte förskriva melatonin, som enligt amerikanska erfarenheter har god effekt vid försenad sömnfas?

http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=10188

Hormonet melatonin finns naturligt i kroppen och spelar en viktig roll för vår dygnsrytm.
** länk borttagen /mod

Melatonin - för er med sömnproblem, sov gott och djupt!
https://www.flashback.org/t1978547

Någon här på forumet som knaprar Melatonin? Här kommer en (stor) bild på tablettburken.

melatonin_red.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

Har provat melatonin men det fungerar bara ibland för mig. Den sorten jag provade på (importpreparat, ej receptbelagt i sverige) verkade för mig under knappa kvarten och somnade jag inte under den perioden var det som om jag inte hade tagit dem öht. Den skyndar på insomningen om du har någon grundläggande trötthet i kroppen men att ta den från ett klarvaket tillstånd ger ingen effekt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahhahahahhajajjajahajjajajaja 

Nigga pls. Brukar ligga 1-2h innan jag somnar.


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:
Hahhahahahhajajjajahajjajajaja 

Nigga pls. Brukar ligga 1-2h innan jag somnar.

6 timmar. slå det


   
SvaraCitera

stolt blond svenska: För att inte Mod ska tro att jag sprider tips om narkotiska preparat ska jag lägga upp några länkar med mer info.

Lugnt, men plockade bort länken till webbshoppen. Party


   
SvaraCitera
time
 time

Ja, har ätit melatonin från och till. Det funkar helt okej i början, men efter ett tag så struntar min kropp i't. Är tvungen att knapra kurer med riktig sömnmedicin några dagar i månaden för att inte min dygnsrytm ska kollapsa över sig själv, annars är jag vaken i princip konstant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har tagit några Melatonin-tabletter vid några tillfällen. Bra att du köpte dom i London. Jag var själv i London förra sommaren och blev tipsad om Melatonin av en svensk som bodde i London som berättade att prisskillnaden var extremt stor mellan London och Sverige. Jag ringde faktiskt hem till en polare i Sverige från London och bad honom kolla prisläget i Sverige. Vilket slutade med att jag tog med mig 100 burkar hem till Sverige som jag sålde på nätet och tjänade 100 kronor per burk dvs totalt 10.000 kronor.
Självklart helt lagligt att ta in i Sverige även om tullaren som såg alla mina burkar undrade. Men efterfrågan var stor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Provade det förut, påverkade inte mina sömnvanor överhuvudtaget


   
SvaraCitera

Woho 10 15 min 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har gjort mig en infusion av CBD olja innan jag lagt mig i säng i flera månader. Jag har också en lotion med en liten tillsats av detta ämne (det är säkert, det är inte psykoaktivt) och jag måste erkänna att jag efter en halvtimme känner mig avslappnad och sömnig. Jag tycker att det är hälsosammare än melatonin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stian07:
Jag har gjort mig en infusion av CBD olja innan jag lagt mig i säng i flera månader. Jag har också en lotion med en liten tillsats av detta ämne (det är säkert, det är inte psykoaktivt) och jag måste erkänna att jag efter en halvtimme känner mig avslappnad och sömnig. Jag tycker att det är hälsosammare än melatonin.

Jag får en stark känsla av att inlägget är gjort av någon som troligen inte är inloggad från Sverige utan har skrivit inlägget och översatt det till svenska via typ "Google översätt" då det finns alltför många grammatiska fel i inlägget för att vara skrivet på svenska från början. Mycket glad

För övrigt misstänker jag att Melatonin är ett i tablettform kemiskt framställt preparat som inte ska jämföras med CBD och CBN som genom processer framställs ut THC dvs Cannabis Sativas blommor. Dvs helt 100% ORGANISKT.

Visste du föresten att att CBD (Cannabidiol) även har mycket positiv inverkan på djur, bl a våra husdjur?

CANVORY: CBD för djur


   
SvaraCitera

stoner:

Jag får en stark känsla av att inlägget är gjort av någon som troligen inte är inloggad från Sverige utan har skrivit inlägget och översatt det till svenska via typ "Google översätt" då det finns alltför många grammatiska fel i inlägget för att vara skrivet på svenska från början. Mycket glad

För övrigt misstänker jag att Melatonin är ett i tablettform kemiskt framställt preparat som inte ska jämföras med CBD och CBN som genom processer framställs ut THC dvs Cannabis Sativas blommor. Dvs helt 100% ORGANISKT.

Visste du föresten att att CBD (Cannabidiol) även har mycket positiv inverkan på djur, bl a våra husdjur?

CANVORY: CBD för djur

Stolt blond svenska är ju ett förståeligt namn


   
SvaraCitera