Aviseringar
Rensa alla

någon som prövat cannabis?


Ämnesstartare

jo ska på fest imorgon och har fått förfrågan om att bli bjuden på cannbis eller spice där.
har någon rökt det innan? hur blir det och vilka är riskerna?
tror nämligen att jag ska göra det, verkar rätt chill , det säger dom som jag känner iaf.
vad säger nì?


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Tripprapporter är inte tillåtna här, så någon mer utförlig utläggning om hur ett cannabisrus ter sig kommer du inte att få här. Dock ser jag inte varför man inte skulle kunna länka till en.

Däremot får man såklart informera om de risker som finns. Erowid är en utmärkt källa till information.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Missbruk och rehabilitering


   
SvaraCitera

Ska bara nämna riskerna så Åtta blir glad.

Om du åker fast så blir det jobbigt.

Du kan kräkas.


   
SvaraCitera

Ja men det är skillnad på cannabis och spice även mellan grönt och brunt.

Med cannabis är riskerna obefintliga. man blir seg, skrattar, äter och allmänt mysig.
Spice ger ett kostare rus som påminner om cannabis.


   
SvaraCitera
Åtta

Nu när jag gjort min plikt som ansvarsful moderator så tänkte jag flika in med en personlig kommentar också. Oavsett hur du väljer att göra så skulle jag rekommendera dig att inte röka spice, då det innehåller lite vad som helst som troligen inte är lika vältestat som cannabis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack alla 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Charley Day:

det är skillnad på cannabis och spice även mellan grönt och brunt.

Jag undrar inte utan jag vet, du har ingen riktig självinsikt i det hela ''erini''. Du kanske har gått med på den vanliga vitsen:

''cannabis är inte farligt, inte mer än alkohol'' - Men vem f*n har bevisat de? En så kallad ''forskare'' som bor i Afrika utan en eftergymnasial utbildning, eller vem då?

Droger i synnerhet kanske du betraktar som en ''cool, rolig grej''. Men jag är säker på att de inte längre är så himla coolt eller roligt när dina vänner långsamt men säkert förstör sig själva och som sedan leder till deras livs undergång.

Var förnuftig och tacka nej till det hela och gå inte på festen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja
nice
men
tänk dig för


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

av mig fick det tre svaga brödrostar av fem, men det är säkert en hit om man gillar att vara fullständigt dum i huvudet och sakna all förmåga till begripliga tankebanor. skillnaden är möjligen inte lika markant om man är dum i huvudet till att börja med, så resultat kan variera.


   
SvaraCitera

Lejonhjärta:

Jag undrar inte utan jag vet, du har ingen riktig självinsikt i det hela ''erini''. Du kanske har gått med på den vanliga vitsen:

Oja jag ser alldeles för mycket tv.

Lejonhjärta:

''cannabis är inte farligt, inte mer än alkohol'' - Men vem f*n har bevisat de? En så kallad ''forskare'' som bor i Afrika utan en eftergymnasial utbildning, eller vem då?

Prova att söka lite. Jag har personligen inte haft mycket intresse av sådana rapporter.

Lejonhjärta:

Droger i synnerhet kanske du betraktar som en ''cool, rolig grej''. Men jag är säker på att de inte längre är så himla coolt eller roligt när dina vänner långsamt men säkert förstör sig själva och som sedan leder till deras livs undergång.

Nja coolt skulle jag inte riktigt kalla det men efter ha rökt sporadiskt i tio år så vågar jag nog påstå att man har lite erfarenhet av det. Den där skolpropaganda som du drar med är lika löjligt som den extrema motparten. Man får helt enkelt gå på hur det är och inte på vad man blir lärd av människor med sin egna agenda.
Inga av mina kompisar (20+ st) som har rökt i flera år har tagit någon skada vad man märker. De har familjer, jobb och ordnade liv. Konstigt att ingen har gått ned sig om den risken nu är så stor.

Jag är för att alla ska ha sitt eget val och prova själva om de nu är intresserade. Att dra extremåsikter som att det dödar är lika oseriöst som att säga motsatsen att det är skitbra. Ingen av parterna blir tagna på allvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Du kan kräkas.

Usch. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Charley Day:

Nja coolt skulle jag inte riktigt kalla det men efter ha rökt sporadiskt i tio år så vågar jag nog påstå att man har lite erfarenhet av det.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Detta är ju taget direkt från stundens allvar. Men jag anser att de är tragiskt att du ens håller på med narkotika samtidigt så respekterar jag dig för de du sysslar med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det är säkert en hit om man gillar att vara fullständigt dum i huvudet och sakna all förmåga till begripliga tankebanor.

dum i huvudet kan jag kanske hålla med om, men helt obegripliga tankebanor? man KAN ju tänka på ordentliga saker om man vill, det är bara aningen ansträngande att göra det och det är mycket mer underhållande med rundgång i huvudet.

men, ja, det är soft, men det finns betydligt roligare droger. alkohol, till exempel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissarionovitj:

dum i huvudet kan jag kanske hålla med om, men helt obegripliga tankebanor? man KAN ju tänka på ordentliga saker om man vill, det är bara aningen ansträngande att göra det och det är mycket mer underhållande med rundgång i huvudet.

klart man kan. men det är med ordentlig ansträngning. men, som sagt, gav det en trea. första gången var en svag tvåa, ibland uppemot en svag fyra, men sen måste man dra av poäng för att man trots allt blir en korkad tjockis, två attribut som inte är helt positiva. att det är ett temporärt tillstånd gör det inte för den del helt okej.

vissarionovitj:

men, ja, det är soft, men det finns betydligt roligare droger. alkohol, till exempel.

ja, alkohol är nog en av mina absoluta favoritdroger, men det är väl sällan som folk blir erbjudna alkohol och saknar uppfattning om huruvida de ska testa det, och vad de ska förvänta sig av det.

överväger för övrigt att skriva en seriös tripprapport om alkohol någon gång, enligt flashback-modell. skulle detta gå emot reglerna?


   
SvaraCitera