Aviseringar
Rensa alla

någon som prövat cannabis?


Ämnesstartare

Alkohol är roligare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

ja, alkohol är nog en av mina absoluta favoritdroger[.]

ifall det inte vore för min tendens att få bakfyllor som varar i en hel dag efteråt så hade det nog varit min favoritdrog med.

Leijonsparf:

överväger för övrigt att skriva en seriös tripprapport om alkohol någon gång, enligt flashback-modell. skulle detta gå emot reglerna?

§12. Det är inte tillåtet att tipsa om eller rekommendera olagliga droger, eller andra substanser som ger drogliknande effekter, eller posta så kallade tripprapporter. Däremot är det fullt tillåtet att diskutera anledningar för och emot droger.

jag antar att de syftar på tripprapporter om illegala droger, så kör på!


   
SvaraCitera
Åtta

Leijonsparf:

skulle detta gå emot reglerna?

Beror nog lite på vilken moderator som tar sig an det hela. Jag skrev en gång i urminnes tider en inte helt seriös "tripprapport" om hostmedicin. Mig veterligen fick jag ingen varning för det, så i värsta fall kanske du får en liten knäpp på näsan. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissarionovitj:

ifall det inte vore för min tendens att få bakfyllor som varar i en hel dag efteråt så hade det nog varit min favoritdrog med.

drinktips är isåfall återställaren. den räddade mig under arvika i år. du tar en sexa vodka och löser upp en resorb i den (finns receptfritt på apoteket), för att både bli fullare och motverka bakfylla. du tar den mot slutet av dagen, och inte (som namnet antyder) dagen efter, den har inte fått sitt namn eftersom den är en återställare i vedertagen bemärkelse, utan eftersom den återställer vätskebalansen i kroppen, vilket är den främsta orsaken till bakfylla. komplettera med mycket vatten (vodka i sig är minst 62,5% vatten, men det räcker inte alltid hela vägen), och gärna även fett och salt, för att få en energibuffer som räcker länge, respektive hjälpa den återställande effekten av återställaren.

notera att återställaren smakar rätt jävla illa, men den är så awesome att det är värt det.

vissarionovitj:

§12. Det är inte tillåtet att tipsa om eller rekommendera olagliga droger, eller andra substanser som ger drogliknande effekter, eller posta så kallade tripprapporter. Däremot är det fullt tillåtet att diskutera anledningar för och emot droger.

isåfall är väl varje jakande svar i denna tråd ett regelbrott, i egenskap av rekommendation.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

Beror nog lite på vilken moderator som tar sig an det hela. Jag skrev en gång i urminnes tider en inte helt seriös "tripprapport" om hostmedicin. Mig veterligen fick jag ingen varning för det, så i värsta fall kanske du får en liten knäpp på näsan. [rolleyes]

underskatta inte hostmedicin. den oerhört blandmissbrukande basisten i mitt band får något väldigt drömlikt och kärleksfullt i blicken när ämnet kommer upp. måhända gäller det endast hostmedicin av det starkare slaget. men fortfarande. han släpper det inte, han bara fortsätter hylla det bortom all rimlighet.


   
SvaraCitera

Ja, jag har testat några gånger å det ä jävligt chill


   
SvaraCitera
Åtta

Leijonsparf:

måhända gäller det endast hostmedicin av det starkare slaget. men fortfarande. han släpper det inte, han bara fortsätter hylla det bortom all rimlighet.

Då har han aldrig svept i sig några deciliter för att sedan raketspy och lida av svåra magsmärtor. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Då har han aldrig svept i sig några deciliter för att sedan raketspy och lida av svåra magsmärtor. [sad]

det stämmer nog, han är inte den som spyr i första taget, och det är förmodligen under hans värdighet att spy upp hostmedicin. han skulle helt enkelt inte kunna förmå sig till att göra det, och om han ändå gjorde det skulle han förmodligen återanvända det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

drinktips är isåfall återställaren. den räddade mig under arvika i år. du tar en sexa vodka och löser upp en resorb i den (finns receptfritt på apoteket), för att både bli fullare och motverka bakfylla. du tar den mot slutet av dagen, och inte (som namnet antyder) dagen efter, den har inte fått sitt namn eftersom den är en återställare i vedertagen bemärkelse, utan eftersom den återställer vätskebalansen i kroppen, vilket är den främsta orsaken till bakfylla. komplettera med mycket vatten (vodka i sig är minst 62,5% vatten, men det räcker inte alltid hela vägen), och gärna även fett och salt, för att få en energibuffer som räcker länge, respektive hjälpa den återställande effekten av återställaren.

notera att återställaren smakar rätt jävla illa, men den är så awesome att det är värt det.

hm, emmaboda närmar sig, så jag ska ge återställaren en ordentlig testrunda. tack för tipset, jag hade helt glömt att resorb existerar.

Åtta:

Då har han aldrig svept i sig några deciliter för att sedan raketspy och lida av svåra magsmärtor. [sad]

det låter som om du lider av samma morfinintolerans som jag gör, nämn det för läkaren ifall du kommer sövas, det är nämligen dödligt och så ovanligt att det undgår deras rutinkontroller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissarionovitj:

hm, emmaboda närmar sig, så jag ska ge återställaren en ordentlig testrunda. tack för tipset, jag hade helt glömt att resorb existerar.

återställaren är mycket angenäm, och tanken på att svepa en vodkashot för morgondagens välmåendes skull gör mig lite varm inombords.


   
SvaraCitera
Åtta

vissarionovitj:

det låter som om du lider av samma morfinintolerans som jag gör

Har hänt på lepheton också, som bara innehåller en mindre mängd etylmorfin. Ska dock komma ihåg att nämna för läkaren att jag spytt och fått svåra magsmärtor efter att ha hällt i mig någon deciliter hostmedicin. [crazy]


   
SvaraCitera

Lejonhjärta:

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Detta är ju taget direkt från stundens allvar. Men jag anser att de är tragiskt att du ens håller på med narkotika samtidigt så respekterar jag dig för de du sysslar med.

Läs på om Cannabis din lilla tönt. Se till att ha källor på informationen så ska du se att de du fått dig matad med från skolan är REN SKRÄCKPROPAGANDA. Kom tillbaka när du är påläst.

Ha en bra dag [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Don´t do the crime if you won´t do the time[cool]


   
SvaraCitera

erini:

har någon rökt det innan? hur blir det och vilka är riskerna?
tror nämligen att jag ska göra det, verkar rätt chill , det säger dom som jag känner iaf.
vad säger nì?

Du kan blanda alkohol och cannabis men i så all se till att du röker först och sedan dricker annars kommer du antagligen bli väldigt snurrig och troligtvis spy. Spice är helt ok men inte alls lika bra som cannabis enligt mig, sen så vet jag faktiskt inte hur farligt spice är.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

thcl:

Läs på om Cannabis din lilla tönt. Se till att ha källor på informationen så ska du se att de du fått dig matad med från skolan är REN SKRÄCKPROPAGANDA. Kom tillbaka när du är påläst.

Med andra ord se Åttas länk i första posten.


   
SvaraCitera

Charley Day:

Med cannabis är riskerna obefintliga

Nej det är de inte! Se upp för farbror blå och skvaller kärringar! Inte kul om hela bekantskapskretsen får veta att man har knarkat! [shake]och om hon aldrig rökt tidigare skulle jag itne rekomendera att banda med alkohol. Man bör också akta sig för att röka för mycket då man kan bli riktigt kass iblandbörja spy och grejjer...sen om man tänkte börja röka lite mer regelbundet får man kolla så det inte finns allt för mycket

Lejonhjärta:

Var förnuftig och tacka nej till det hela och gå inte på festen.

Varför? Jag säger gå på festen! Men rök inte på fest när du röker första gången, utan prova några ggr med några polare först utan massa antifolk där, på en fest finns det garanterat massa antis(Anti cb)...

Lejonhjärta:

Men vem f*n har bevisat de? En så kallad ''forskare'' som bor i Afrika utan en eftergymnasial utbildning, eller vem då?

WHO, Kanadensiska senats rapporten, Britterna

Kolla på "The union", "Den drogade hjärnan, Cannabis" och googla lite[no-no][smile]

Givetvis bör man vara kritisk och det är självklart bättre för kroppen att inte droga sig alls (om man är frisk)...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

då det innehåller lite vad som helst som troligen inte är lika vältestat som cannabis.

håller helt med! hört att det kan innehålla plast men har inget belägg för det. en vän till mig som rökt cannabis en massa gånger rökte northern hights som är en sorts spice. har själv testat det och det var fan bara jobbigt. men han iallafall fick en psykos som varade i typ två veckor.

cannabis tycker jag ger vanligtvis ett behagligt rus men det är lätt att det blir för mycket om man är ovan. man vet inte hur potent det är. skulle inte vara ett problem om det var lagligt.


   
SvaraCitera