Aviseringar
Rensa alla

någon som vet hur man får långa ögonfransar?


Ämnesstartare

Jag är från mellanöstern med en svensk mamma så jag har inte så långa ögonfransar som utlänningar brukar ha. vilket jag är sååå ledsen över. det r verkligen skit snyggt med långa fransar.[sad]
är det någon som vet hur man får de längre , typ vaselin eller olivolja, har ni några andra tips?
någon som har prövat, fungera det? [bigsmile]

vill dock inte testa revita lash o neuro lash eller vad det heter.
alldeles för dyrt för 6 ml [n]


   
Citera

Dom gör ju reklam för sånt skit varje dag! Ofta du måste fråga [tired]


   
SvaraCitera

Häng lite tyngder i kanten på fransarna så de liksom dras ut och förlängs.


   
SvaraCitera

Finns speciella ögonfransnäringar man kan köpa som ska ge riktiga resultat. Kostar 1000 kr+
Men efter några månaders använding får många ögonirritationer. Även om det är ascoolt hur väl det fungerar, så vågar inte jag kladda medel på mina ögon som gör att ögonfransarna dubblar sin storlek. Det känns inte riktigt bra.

Man kan även göra ögonfransförläningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lösögonfransar typ.


   
SvaraCitera

vaselin ska du inte ha i ögonen. Olivolja är en bättre kur, men det finns inget i olivoljan som ökar tillväxten utan det är väl mer att dina ögonfransar blir glada för att de blir återfuktade och hålls smidiga.


   
SvaraCitera

Fick längre/friskare ögonfransar när jag slutade använda mascara.


   
SvaraCitera

mwoah:

som utlänningar brukar ha

eh, är helutlänning (lol) och har miniögonfransar, det är också tack vare min mami

Nintendo:

Fick längre/friskare ögonfransar när jag slutade använda mascara.

åh.. :< *överväger*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

vaselin ska du inte ha i ögonen. Olivolja är en bättre kur, men det finns inget i olivoljan som ökar tillväxten utan det är väl mer att dina ögonfransar blir glada för att de blir återfuktade och hålls smidiga.

tror du ögonfransarna kan bli skadade av vaselin ? [surprised]
Några säger att det faktiskt funkar, men blev lite osöker nu [sad]

Nintendo:

Fick längre/friskare ögonfransar när jag slutade använda mascara.

efter hur lång tid då?[smile]

har ett annat problem också, mina ögonlock svullnar mkt på morgonen så det ser ut som att ja inte har några ögonfransar. svullnaden håller i flera timmar. tips? [crazy]


   
SvaraCitera

[zzz]


   
SvaraCitera

mwoah:

tror du ögonfransarna kan bli skadade av vaselin ?

vaselin är inte nyttigt för huden/kroppen alls, då det är biprodukt av olje/bensinframställning.

mwoah:

om att ja inte har några ögonfransar. svullnaden håller i flera timmar. tips?

Låt bli att ha vaselin i ögonen, ta bort smink ordentligt men skonsamt


   
SvaraCitera

mwoah:

efter hur lång tid då?

Minns inte, slutade använda regelbundet för kanske 3 år sedan och helt för kanske ett år sen, om inte mer. Så antar att det tog ett tag [crazy]

honolulu:

åh.. :< *överväger*

Gört! fast jag hade förvisso långa fransar från början, som mascaran "förstörde", så de återgick nog bara till sitt naturliga tillstånd.

De ser typ ut sådär nu för tiden *pekar på bilden*
Fransar ser läskiga ut :<

frans.jpg


   
SvaraCitera

Nintendo:

Gört! fast jag hade förvisso långa fransar från början, som mascaran "förstörde", så de återgick nog bara till sitt naturliga tillstånd.

ao :< mina är lixom redan korta, fast ibland faller vissa av just pga mascaran, så ska ändå fundera på det.

Nintendo:

De ser typ ut sådär nu för tiden *pekar på bilden*

inte så stor skillnad iofs


   
SvaraCitera

honolulu:

fast ibland faller vissa av just pga mascaran, så ska ändå fundera på det.

Ah, det är det jag hade mest problem med, att mina trillade av. Det har slutat nu, förutom lite naturligt avfall. Har en gles fläck som aldrig växt tillbaka dock :<

honolulu:

inte så stor skillnad iofs

Jämfört med vad? [crazy]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Ah, det är det jag hade mest problem med, att mina trillade av. Det har slutat nu, förutom lite naturligt avfall. Har en gles fläck som aldrig växt tillbaka dock :<

mm har också haft såna under långa perioder :< men de kommer växa ut så småningom! jag hade lixom en stor fläck som var ganska synlig, men det växte ut igen.
jag använder också ögonfransböjare, undrar om jag bara kan använda den utan mascara, eller om den också gör så dem ramlar?

Nintendo:

Jämfört med vad? [crazy]

aha trodde du jämförde [cute] drf det såg så lika ut, höhö.


   
SvaraCitera