Aviseringar
Rensa alla

någon som vet någon bra guide hur man kan träna hemma? ist för gym


Ämnesstartare

tjenna jag vill gärna veta om någon vet någon guide om hur man kan träna styrketräning osv. om man inte har så mkt grejor typ, och jag gillar inte att vara på gym,


   
Citera

köp lite skrot


   
SvaraCitera

japansgrill:

om man inte har så mkt grejor typ

Vad har du för grejer och vad kan du tänka dig att köpa?

japansgrill:

och jag gillar inte att vara på gym,

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Vad har du för grejer och vad kan du tänka dig att köpa?

jadu jag vet inte riktigt men jag vill typ ha något som man kan göra ute, som tex hugga ved osv,

iddqd:

Varför?

näe jag tycker de är tyyp pinsamt, när alla är där lyfter dom typ 70kg och där kommer jag och orkar knappt typ 20 -.- nä men typ


   
SvaraCitera

japansgrill:

jadu jag vet inte riktigt men jag vill typ ha något som man kan göra ute, som tex hugga ved osv,

Aha. Inte skaffa hantlar och liknande? I så fall kanske Shovelglove skulle funka?
http://en.wikipedia.org/wiki/Shovelglove

japansgrill:

näe jag tycker de är tyyp pinsamt, när alla är där lyfter dom typ 70kg och där kommer jag och orkar knappt typ 20 -.- nä men typ

Ingen bryr sig. Och om någon nu skulle göra det är deras åsikt ändå inget att bry sig om. Men jag förstår, gymmedlemskap kan vara dyrt och det kan vara jobbigt att behöva ta sig dit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Shovelglove

vad betyder shovelglove?:P,

iddqd:

Ingen bryr sig. Och om någon nu skulle göra det är deras åsikt ändå inget att bry sig om. Men jag förstår, gymmedlemskap kan vara dyrt och det kan vara jobbigt att behöva ta sig dit.

jo precis jag bor juh typ på landet så de går bara 1 buss per dag hem typ kl 16 :O, och typ 2 ner kl 7:40 och 10:00 typ 😛 så aha lite jobbigt att fara och träna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

japansgrill:

iddqd: Shovelglove

asså jag kollade på google translate och kollade va de stog på sidan du skickade :P, och jag fattade ingenting:P, de va något om någon tröja och slägga,och snöskottning?:S


   
SvaraCitera

japansgrill:

vad betyder shovelglove?:P,

Det går typ ut på att man tar en slägga och slänger runt med den en kvart om dagen. De som håller på med det tycker visst att det är bra.

japansgrill:

jo precis jag bor juh typ på landet så de går bara 1 buss per dag hem typ kl 16 :O, och typ 2 ner kl 7:40 och 10:00 typ 😛 så aha lite jobbigt att fara och träna

Du kan inte träna efter skolan någon dag när du slutar tidigt då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Det går typ ut på att man tar en slägga och slänger runt med den en kvart om dagen. De som håller på med det tycker visst att det är bra.

asså ska jag slänga runt den ?, eller bara snurra med den ?, och slänga runt då äre bara slägga som behövs väll?

iddqd:

Du kan inte träna efter skolan någon dag när du slutar tidigt då

hehe jag slutar halv 4 😛 förutom på fredagen då sluta jag 11:O


   
SvaraCitera

japansgrill:

asså ska jag slänga runt den ?, eller bara snurra med den ?, och slänga runt då äre bara slägga som behövs väll?

Övningarna finns på hemsidan. Vet som sagt inte om det är bra eller inte. Själv hade jag nog köpt ett par hantlar istället.


   
SvaraCitera

japansgrill:

näe jag tycker de är tyyp pinsamt, när alla är där lyfter dom typ 70kg och där kommer jag och orkar knappt typ 20 -.- nä men typ

ingen kommer bry sig, de har eget att tänka på, vad du däremot kan bli rättad för är om du gör fel med övningarna men det är bara bra eftersom det förhindrar skador

jag har också varit där, styrketränat i cirka 2½ år och jag var definitivt svagast på gymmet flera gånger, både på kroppsformen såg man det och sen att jag körde med otroligt låga vikter gjorde inte saken bättre

men jag fortsatte så, jag sket i vad folk tyckte (det var ingen som sa nåt ändå) och till slut lyckades jag biffa upp mig, just genom att jag gick till gymmet var det smartaste, där fick jag råd av folk som jag använt mig av genom åren, jag har lagt upp en träningsplan etc etc...folk bryr sig inte och hur pinsamt det än känns måste man kunna pressa sig och våga här i livet

har en polare som är snart 20, han är 170 lång och väger drygt 60 kg tack vare att han fegat ur

jag är 18, 185 cm och väger nästan 75, har gått upp nästan 10 kg på drygt ett år, VÅGA!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kattmaat:

har en polare som är snart 20, han är 170 lång och väger drygt 60 kg tack vare att han fegat ur

jag är 170 och väger 55 :P, men jag går alldrig upp i vikt:O, jag gjode typ mkt armhävningar förut och så, jag klarade typ 100 armhävningar men jag gick inte ens upp 1 gramm :S, har vägt typ 55 i typ 1-2 år nu :S


   
SvaraCitera

japansgrill:

jag är 170 och väger 55 :P, men jag går alldrig upp i vikt:O, jag gjode typ mkt armhävningar förut och så, jag klarade typ 100 armhävningar men jag gick inte ens upp 1 gramm :S, har vägt typ 55 i typ 1-2 år nu :S

ÄT också! jag äter så mycket jag kan, inte bara vad träningen beträffar utan också ätandet är en faktor, kör du stenhårt ska du äta sisådär 5 gånger om dagen, jag gör det och jag går upp kanske 3 kg i månaden nu, kombinera det med träning också, förutom styrketräning kan du ju utöva nån idrott också...om du inte gör det? personligen kör jag kampsport 5 gånger i veckan, riktigt bra träning i synnerhet brottning skulle jag nog rekommendera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kattmaat:

ÄT också! jag äter så mycket j

jag äter hyfsat mkt:O


   
SvaraCitera

japansgrill:

jag äter hyfsat mkt:O

ät mer, var inte rädd för vad du äter heller, under förutsättningar att du kombinerar det med rätt mängd träning[crazy]

eat your vitamins, say your prayers and never say never BROTHER!!


   
SvaraCitera