Aviseringar
Rensa alla

Någon som vill läsa min uppsats?


Ämnesstartare

Leijonsparf:

du tycker inte att det är illa att din skola anser sig äga grejer som du skrivit? att du inte kan sprida information som du innehar upphovsrätten till som du vill? att de förmodligen ingått ett avtal med dig som inte ens är förenligt med svensk lagstiftning?

Jo det är klart, men det är ändå för min skull när man tänker efter och jag får publicera i Februari (tror jag, när alla har lämnat in, skolor i olika länder har olika deadlines). 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

Jo det är klart, men det är ändå för min skull när man tänker efter och jag får publicera i Februari (tror jag, när alla har lämnat in, skolor i olika länder har olika deadlines). 

att du fråntas dina rättigheter är inte för din skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

att du fråntas dina rättigheter är inte för din skull.

jo de e sant :/


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

att du fråntas dina rättigheter är inte för din skull.

fast på ett sätt är det väl det, även om det såklart underlättar deras arbete också, så vore det rätt surt om det visar sig att någon lämnat in något jag skrivit, vilket kanske leder till att jag behöver göra om arbetet eller något i den stilen. förutsatt att det är en elev på samma skola, annars kanske det är svårare att ta reda på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

fast på ett sätt är det väl det, även om det såklart underlättar deras arbete också, så vore det rätt surt om det visar sig att någon lämnat in något jag skrivit, vilket kanske leder till att jag behöver göra om arbetet eller något i den stilen. förutsatt att det är en elev på samma skola, annars kanske det är svårare att ta reda på.

jaha?


   
SvaraCitera

Tabulhaneaua:

jaha?

ursäkta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

ursäkta?

Galen


   
SvaraCitera

Tabulhaneaua:

Galen

vad är din poäng, har du överhuvudtaget någon eller tycker du det är kul att vara allmänt störig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu: någon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

fast på ett sätt är det väl det, även om det såklart underlättar deras arbete också, så vore det rätt surt om det visar sig att någon lämnat in något jag skrivit, vilket kanske leder till att jag behöver göra om arbetet eller något i den stilen. förutsatt att det är en elev på samma skola, annars kanske det är svårare att ta reda på.

jag läste det där som att omvänd bevisbörda i skolan är acceptabelt. det är det inte. men alternativet finns att logga sitt arbete på ett sätt som gör att man kan hänvisa till bevis på upphovsrätt senare. inte för att man ska behöva göra det, pga tidigare nämnd omvänd bevisbörda.


   
SvaraCitera