Aviseringar
Rensa alla

Någon som vill prata?


Firetobi:

leva livet, vilket jag tycker är tråkigt

Vad skulle du annars göra? Sov nu, pojkvasker! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Vad skulle du annars göra?

Leva ett annat liv skapat av mig själv? Ett liv med mina önskemål. Det handlar om att skapa det och hur det ska gå till. Mitt existerande liv är inte direkt skapat av mig själv, hellre av andra i min omgivning.

Fejlarn:

Sov nu, pojkvasker!

Mina föräldrar har redan vaknat, de vet inte att jag sitter uppe. ^^ Men jag ska sova nu.


   
SvaraCitera

Firetobi:

Med andra ord bara leva livet, vilket jag tycker är tråkigt. Men jag antar väl att det är så det går till.

Jag har faktiskt kommit en bit nästan utan att "leva livet" alls... Men det börjar ta stopp nu.

Vad vill du göra i stället?

Om du definierar "leva livet" som "vara som alla andra" så tror jag att du oroar dig för mycket (lätt att säga förvisso). Att tvångsmässigt avvika gör en oftast inte speciell på något väsentligt sätt - det är mer som en illusion. Du kommer att vara du oavsett vad som händer. Man får må bra, och för att må bra måste man nästan ingå någonstans. Ju mer man övar på att ingå någonstans desto mindre av sig själv behöver man kompromissa i olika sammanhang. Då blir det jättebra.

Håller du med?

(tänk om jag kunde följa dessa råd själv)

Firetobi:

Hur skulle åldern kunna säga ALLT? Omöjligt... Det finns så mycket mer.

Jag var bara lite sarkastisk mot mig själv.


   
SvaraCitera

Firetobi:

Leva ett annat liv skapat av mig själv? Ett liv med mina önskemål. Det handlar om att skapa det och hur det ska gå till. Mitt existerande liv är inte direkt skapat av mig själv, hellre av andra i min omgivning.

Det är väl bara att göra som du vill, om du vet vad du vill...


   
SvaraCitera

manet:

"fungerar utomordentligt dåligt socialt"

Är läkaren korkad?


   
SvaraCitera

Skaffa en hobby. [y] Livet blir mindre tråkigt med en hobby​. [y] *personlig erfarenhet av en som har en massa hobbies*


   
SvaraCitera

manet:

Ja, vad ska man göra, försöka undvika samhället som mycket som möjligt skulle jag tro, då slipper man hamna i konflikt med folk. Tror ej det är någon ide att lägga energi på områden man ej behärskar, man kan istället ägna sig åt något roligt lr något man är bra på.

Lataste lösningen på ett problem någonsin. Social kompetens går att träna upp och han känner sig ensam. Hur är det en bra idé att han fortsätter vara ensam?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Firetobi:

Är du ensam och vill ha någon att prata med, med någon som förstår dig?

Helt ensam är jag inte, men lär gärna känna nya människor. [y]


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Firetobi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

[bigsmile]


   
SvaraCitera