Aviseringar
Rensa alla

Något fel på min dator!


Ämnesstartare

När jag ser på film/spelar spel dör helt plötsligt min skärm. Den slocknar och sedan kommer det upp en liten ruta där det står "Entering sleeping mode" eller någonting.

Själva datorn är igång - det är bara skärmen som dör. Men nu har även datorn börjat kruppa ihop och om jag t.ex ser på en film när skärmen dör hakar ljudet upp sig. [n]

Är det någon som vet vad som är problemet? Grafikkortet?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

... Kolla så att skärmsladden sitter i som den ska?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

Kolla så att skärmsladden sitter i som den ska?

Vi har redan gjort det. Allt sitter som det ska. Har även prövat byta skärm - men felet är fortfarande kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske bara att du ställt in de inställningar i "Energispar" eller vad det nu heter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Suckertrainblues:

Vi har redan gjort det. Allt sitter som det ska. Har även prövat byta skärm - men felet är fortfarande kvar.

Gå in i skärmsläckarmenyn, där kan du gå in i energispararmenyn. Där har du valt att skärmen ska stängas av efter typ en kvart eller 30 minuter.
Förresten kör du en sopig mediaspelare som inte förbiser det där när du kollar på film...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Där har du valt att skärmen ska stängas av efter typ en kvart eller 30 minuter.

Nej, det har jag inte. Skärmen kan dö 1 minut in i filmen eller 45 minuter in i filmen. Det är olika varje gång.

Myksa:

Förresten kör du en sopig mediaspelare som inte förbiser det där när du kollar på film

Jag kör med VLC och det har aldrig varit ett problem förut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera