Aviseringar
Rensa alla

Något program/hemsida för att skapa snyggare tidning?


e96a
 e96a
Ämnesstartare

Hej allihopa på ungdomar.se! 

Det är såhär att jag har hand om en skoltidning och den har ganska tråkig layout. Jag skapar tidningarna i word, och vore nice om jag kunde hitta något dataprogram, eller någon hemsida där varje nummer kunde bli snyggare. 

"Tidningen" består av ett A4-papper med fylld fram och baksida med text och annat. 

Så någon som vet vad jag kan använda mig av, eller möjligtvis vart man kan hitta sådana program/sidor? 

Tacksam för all hjälp som leder till en snyggare skoltidning! Glad


   
Citera

e96a:
Hej allihopa på ungdomar.se! 

Det är såhär att jag har hand om en skoltidning och den har ganska tråkig layout. Jag skapar tidningarna i word, och vore nice om jag kunde hitta något dataprogram, eller någon hemsida där varje nummer kunde bli snyggare. 

"Tidningen" består av ett A4-papper med fylld fram och baksida med text och annat. 

Så någon som vet vad jag kan använda mig av, eller möjligtvis vart man kan hitta sådana program/sidor? 

Tacksam för all hjälp som leder till en snyggare skoltidning! Glad

Hade jag varit du så hade jag gjort en websida istället. Bättre för miljönTumme upp


   
SvaraCitera

Adobe Indesign är ett program som används i stor utsträckning bland tidningar kommersiellt.

Finns att ladda ner en 30 dagars trial på adobe.com


   
SvaraCitera
e96a
 e96a
Ämnesstartare

aristoteles:

Hade jag varit du så hade jag gjort en websida istället. Bättre för miljönTumme upp

Jo, webbsida har jag också. Men finns de som faktiskt vill läsa i pappersform. Ska kanske fundera på ett återvinningskoncept av något slag:). 


   
SvaraCitera
e96a
 e96a
Ämnesstartare

My dreams are her:
Adobe Indesign är ett program som används i stor utsträckning bland tidningar kommersiellt.

Finns att ladda ner en 30 dagars trial på adobe.com

Ska testa det och se om det kan bli bättre:). 


   
SvaraCitera