Aviseringar
Rensa alla

något som stör mig


Ämnesstartare

LiberalWarrioe:

Det finns många sk skönhet operationer jag förstår varför inte att det skulle vara olagligt.

tja, ska man syssla med cybernetiska implantat så kan man i princip inte göra det i en mer akademisk setting om man inte har potentiellt medicinska ändamål, och att göra friska människor bättre/annorlunda räknas inte som det. skönhetsoperationer är lite ett undantag, plastikkirurgi överlag har gott om medicinska tillämpningar. ska du forska fritt kring typ, biohacking/praktisk transhumanism/grinding så existerar du i samma gråzon som mer extrema bodymods. inte olagligt, men fullkomligt inkompatibelt med "seriös" rådande cybernetik/bioteknik.

aristoteles:

Det vore nog rätt väg att gå ja, att implantera silkon borde ju kunna lösas med tanke på hur många sådana operationer som görs.

silikon är normen för biosäkring av implantat, om de inte är i typ guld eller titan, för insidan av kroppen är en förbannat fientlig miljö för de flesta metaller. och dylika metaller har en tendens att kunna vara rätt fientliga mot kroppen i korroderat tillstånd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är ocxå ut tråkad.


   
SvaraCitera