Aviseringar
Rensa alla

Några fler som är så här?


Ämnesstartare

Ofta känner jag mig både hyper och deprimerad på samma gång, tex väldigt kreativ och idérik, energisk, pratsam, negativa tankar, självdestruktivitet och självmordstankar. Oftast känner jag så här (eller bara deprimerad) i några dagar (någon enstaka gång växlar jag mellan två lägen på en dag) med avbrott för ilska eller irritation. Jag är dessutom väldigt känslig och är i grunden otålig, rastlös, dagdrömmande och har svårt med organisation och koncentration.

Men det jag undrar är om någon har det/känner som jag när det gäller det där första, alltså det där blandade?

Jag har ingen diagnos och är under utredning (varit det det senaste året) och borderline har redan blivit struket av listan. Men just nu vill jag mest vet om jag är den enda som har det/känner så här och i andra hand vill jag veta om detta är något symptom på nått.


   
Citera

personlighetsstörd?


   
SvaraCitera

Nej, jag är bara deprimerad och tråkig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

personlighetsstörd?

Den enda personlighetsstörning som kan stämma in på det är borderline och den har redan blivit struken. Men nu ville jag som sagt främst veta om någon annan känner så här.


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Den enda personlighetsstörning som kan stämma in på det är borderline och den har redan blivit struken. Men nu ville jag som sagt främst veta om någon annan känner så här.

ok [crazy]


   
SvaraCitera

Ungefär min vardag, ja.


   
SvaraCitera

lider av samma sak, sker alltför ofta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter nästan precis som hur jag hade det innan jag fick rätt hjälp.

Orkar inte skriva allt igen, så läs här: Om bipolaritet


   
SvaraCitera

Schizofren lr bipolär kanske. Du får väll LSSinsatser ändå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alexandra Algerydh:

Orkar inte skriva allt igen, så läs här: Om bipolaritet

Oj, bipolär, det hade jag inte riktigt trott. Är det inte bara när man växlar mellan depression och mani och har det i långa perioder?

isola:

Schizofren lr bipolär kanske. Du får väll LSSinsatser ändå?

Schizofreni är det inte för jag har aldrig varit psykotisk. Bipolär vet jag inte så mycket om.


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Schizofreni är det inte för jag har aldrig varit psykotisk. Bipolär vet jag inte så mycket om.

Testa dig hos psyk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Testa dig hos psyk.

Jag är under utredning och har varit det i drygt 1 år. Än har jag inte fått det minsya svar annat än att det inte är borderline eller någon psykossjukdom.

LSS stöd har jag inte och så vitt jag vet är det typ bara folk med asperger som kan få det.


   
SvaraCitera

Inte kul att må dåligt, hoppas allt blir najs tillslut[smile]


   
SvaraCitera

Basket_Case:

och så vitt jag vet är det typ bara folk med asperger som kan få det.

Är väl alla typer av handikapp som kan få det, tror jag iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Är väl alla typer av handikapp som kan få det, tror jag iaf.

Enligt denna sida (och andra) så är det enbart folk med utvecklingsstörning, autism, autismliknande tillstånd, utvecklingsstörning vid hjärnskada samt personer med varaktiga funktionshinder som inte beror på åldrande.

​Vilka kan få LSS

Netherlick:

Inte kul att må dåligt, hoppas allt blir najs tillslut[smile]

Tack ^_^ Hoppas jag med, har dock inget minne av att må bra eller känna mig normal.


   
SvaraCitera