Aviseringar
Rensa alla

Några frågor!


Ämnesstartare

Är det bara jag som får knarkreklam på pm?

Är det någon annan som inte får upp inloggningen när ni använder opera?


   
Citera

printscreena knarkreklamen och posta den här. vill se. eventuellt, kopiera texten och klistra in den här.


   
SvaraCitera
Åtta

Dan_the_ironman:

Är det någon annan som inte får upp inloggningen när ni använder opera?

Undersöker saken nu (för det är ju inte som att jag har något bättre för mig på en måndagskväll).

Dan_the_ironman:

Är det bara jag som får knarkreklam på pm?

Spännande. Vad står det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har det omvända problemet, jag kan av någon anledning inte sluta skicka knarkreklam via pm.


   
SvaraCitera
Tyrael

Åtta:

?

Kidnappar denna tråden för ytterligare ett fel.

"har skrivit en ny text" länkar till denna tråden för övrigt.
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Spännande. Vad står det?

Det var från en gammal användare så vet inte om han bara gjorde mig en "tjänst" men skickade ett pm till vifot så han får väl kolla upp om det är någon spammare eller ej.

det var länk till en sida man kunde köpa lappar på iaf.

Åtta:

Undersöker saken nu (för det är ju inte som att jag har något bättre för mig på en måndagskväll).

Alltså det är ingen brådska direkt, det var inte så jag menade [blush]


   
SvaraCitera
Åtta

Tyrael:

"har skrivit en ny text" länkar till denna tråden för övrigt.

Såg att den var knäpp. Det bör dock vara enklare att åtgärda. Operas debuggverktyg är fullständigt CP, vilket försvårar detta en aning.


   
SvaraCitera
Åtta

Dan_the_ironman:

Alltså det är ingen brådska direkt, det var inte så jag menade

Tror nog att andra kan tycka det vara lite brådskande, eftersom man inte kan logga in i opera (vilket jag misstänker står för 0.5% av all trafik, om ens det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Är det bara jag som får knarkreklam på pm?

Nej, och är förmodligen någon scammare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Är det bara jag som får knarkreklam på pm?

Är det någon annan som inte får upp inloggningen när ni använder opera?

Japp
Funkar fintfint för mig


   
SvaraCitera
Åtta

Dan_the_ironman:

Alltså det är ingen brådska direkt, det var inte så jag menade

Nu har jag slitit mitt hår över detta i 45 minuter, och nu helt plötsligt fungerar det i Opera - utan att jag gjort ett dyft. Dock går det svinlångsamt att lyckas få fram den (samt toppannonsen). Gissningsvis så är det för att den försöker skaka hand med webbtjänsten som tillhandahåller realtidsmeddelandena till "Just nu", men eftersom de har stabilitetsproblem just nu (mycket passande att vi valde att livelägga den här featuren just idag...) så står den och väntar och väntar och väntar, utan att sidan laddar klart. Eventet som binder "logga in"-länken till login-rutan etableras inte förrän dokumentet laddats klart. Eftersom sidan inte laddats klart kopplas inte de två ihop.

Mysteriet löst. Nu är det bara frågan om jag kan göra något åt det. Har i alla fall mailat till de som håller i det och hört om de kan göra något.

Vill någon med Opera logga in nu så får ni stoppa webbläsaren (tryck bara Escape), så ska ni kunna logga in sedan.


   
SvaraCitera
Åtta

Nu ska Operaiter kunna logga in i alla fall. Något fel är det fortfarande, för sidan vägrar ladda klart (vilket gör att aktivitetsflödet inte auto-uppdaterar sig), men det är bättre än att man inte kan logga in i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

l.

Har du kollat upp det jag sade till dig? 😀


   
SvaraCitera
Åtta

Knarko:

Har du kollat upp det jag sade till dig? 😀

Nej. Jag ignorerade det helt (jag har glömt bort vad det var du sade. Min dag har varit minst sagt kaotisk).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Nej. Jag ignorerade det helt (jag har glömt bort vad det var du sade. Min dag har varit minst sagt kaotisk).

kaos är bara nöje fast i dåligt format 🙂
iFån. safari = reklamen är i vägen när man skriver t.ex PM.
Måste trycka retur/enter några ggr för att se min text annars är den översta reklamen bara i vägen så den ej syns.


   
SvaraCitera