Aviseringar
Rensa alla

Några frågor om att åka på Språkresa!


Ämnesstartare

Hej!
Jag och en kompis är grymt sugna på att åka på språkresa nästa sommar! [bigsmile] Har dock några frågor som jag skulle bli väldigt glad om någon kunde svara på [smile]
Ef elr sts?
Tider, hur stränga är dom egentligen? [party]
Ålder, är 16 nu (17 nästa sommar alltså) Hur gamla är dom flesta som åker? Kanske inte så kul att åka om man är äldst...
Det lutar åt Malta elr England. Vilken ort skulle ni rekomendera?


   
Citera

Åka med ett företag som anordnar allt åt er? Borde bli dyrt.. skall ni åka, så skall ni vänta tills ni blir myndiga.. [zzz]

Är ju tamefan bara 2år kvar, två år går snabbt som bara fan!


   
SvaraCitera

om du vill lära dig engelska åk till engeland. om du vill "festa" åk till malta.


   
SvaraCitera

Jag var förra sommaren i Malta med EF, time of my life!

Hört mest negativt om England, det regnar typ hela tiden, kallt och så... Men antar om ni vill lära er engelska så är det England som gäller, Malteserna snackar typ ''italiensk-Engelska'' Om du fattar? [wink] Som sakt så åker man till Malta för att Träffa människor, festa, sola, bada osv, sen lär man sig engelska på traven typ i och med att man snackar med folk från andra länder osv! [bigcheers]

Åk inte med sts om du vill ha roligt.. höhö, bara hört dåligt om dom t ex stränga som fan, man måste komma hem tidigt, alltid ledarna i nacken osv dock ska man åka med sts om man endast vill Lära sig.. [confused]

Jag åkte med EF och det var helt pörfekt, vi hade massa aktiviteter hela tiden fast endå massa egentid om du fattar?
Hörde att STSarna som var där samtidigt var avundsjuka för att vi fick vara ute senare och göra mer fritt en dom. Haha!

Sts är åldern 13-17 om jag inte minns fel och EF 14-17, och det stämmer ganska bra, så sattsa på Malta med Ef. Oslagbart haha![bigcheers]

Btw, så var det så roligt att jag ska till Malta nästa sommar igen på språkresa [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

essakka:

Jag var förra sommaren i Malta med EF, time of my life!Hört mest negativt om England, det regnar typ hela tiden, kallt och så... Men antar om ni vill lära er engelska så är det England som gäller, Malteserna snackar typ ''italiensk-Engelska'' Om du fattar? Som sakt så åker man till Malta för att Träffa människor, festa, sola, bada osv, sen lär man sig engelska på traven typ i och med att man snackar med folk från andra länder osv! Åk inte med sts om du vill ha roligt.. höhö, bara hört dåligt om dom t ex stränga som fan, man måste komma hem tidigt, alltid ledarna i nacken osv dock ska man åka med sts om man endast vill Lära sig.. Jag åkte med EF och det var helt pörfekt, vi hade massa aktiviteter hela tiden fast endå massa egentid om du fattar? Hörde att STSarna som var där samtidigt var avundsjuka för att vi fick vara ute senare och göra mer fritt en dom. Haha!Sts är åldern 13-17 om jag inte minns fel och EF 14-17, och det stämmer ganska bra, så sattsa på Malta med Ef. Oslagbart haha!Btw, så var det så roligt att jag ska till Malta nästa sommar igen på språkresa

Tack för svar! 😀
Malta med EF verkar va riktigt bra! Självklart vill man ha sol och bad! [bigsmile] Tänkte ta international, så då bättrar man ju på engelskan ännu mer? [wink] Är det värt att välja till "fun pack"? Funderar på St Julians, vilken ort åkte du till? [smile]


   
SvaraCitera

om du är 17 år när du ska åka på en språkresa, åk på en festresa eller något istället, dom som åker på sårokresa är la 15 :s


   
SvaraCitera

Vänta tills du e 18 och åk och festa med vännerna, ,an lär sig en hel del bara genom att vara i ett engelsktspråkigt land också [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske värt att vänta, men vette fan om jag orkar [crazy]


   
SvaraCitera

_aannaa_:

Kanske värt att vänta, men vette fan om jag orkar

Men kanske e värt det [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Men kanske e värt det

Ja, kanske det [wink]


   
SvaraCitera

Inte kul att vara som ett djur i en bur [crazy]


   
SvaraCitera

Hej, jag var på språkresa sommaren 2011 med STS och var I Malta. Det var verkligen hur roligt som helst! Det stämmer ganska bra att man lär sig lite mer engelska i England än i Malta men jag lärde mig väldigt mycket faktiskt. Jag blev även självsäkrare när jag skulle prata om man säger så 🙂

Jag hade verkligen en riktigt perfekt resa, vi gjorde så mycket roliga saker! Vi hade aktiviteter i princip hela tiden vilket var väldigt bra tycker jag. När vi inte var i skolan åkte vi på massvis med utflykter till olika stränder och badplatser, vi besökte olika städer, det var discon, beach party, club evening, kvällskryssning, båt turer och massa andra roliga saker vi gjorde.

Jag är verkligen inte det minsta missnöjd med resan för att vi var tvungna att vara hemma vid midnatt. Fast det beror givetvis på vad man är för person, men det var mer än okej tycker jag! Och varken jag eller någon annan i min grupp (eller någon annan jag såg haha) åkte dit bara för att lära sig, ledarna betedde sig inte så heller utan det var verkligen hur roligt som helst! 🙂
/Erika, Malta, 2011


   
SvaraCitera

_aannaa_:
Hej!
Jag och en kompis är grymt sugna på att åka på språkresa nästa sommar! [bigsmile] Har dock några frågor som jag skulle bli väldigt glad om någon kunde svara på [smile]
Ef elr sts?
Tider, hur stränga är dom egentligen? [party]
Ålder, är 16 nu (17 nästa sommar alltså) Hur gamla är dom flesta som åker? Kanske inte så kul att åka om man är äldst...
Det lutar åt Malta elr England. Vilken ort skulle ni rekomendera?

Jag rekommenderar EF, eftersom jag tycker att de har mer variation och roligare kursalternativ. Det är väldigt professionella och man får lära sig på ett roligt och kreativt sätt som gör att man utmanas och blir mer motiverad! Vad gäller tider varierar det från ort till ort. Vi var tillbaka på Residence vid 22, och 23 gick ledare runt och knackade på dörrarna för att se till att alla var ensamma på sina rum. I min grupp var vi 12 personer. Jag skulle säga att typ 8-9 av dem var 16, 2-3 stycken (inklusive jag) var 15, och 1 var 18. Egentligen var maxåldersgränsen på min kurs 17, men de gjorde ett undantag för henne. Så är du 17 lär du nog vara bland de äldre, men jag tror inte du är ensam om det. Jag var själv i London, och det kan jag verkligen rekommendera. En underbar stad med grym shopping, massa att titta på och uppleva, och en väldigt spännande kultur!

 

 


   
SvaraCitera